Milionové fajnovosti na kolech míří do Monaka

Jaroslav Matějka 13. května, 07:00  -  Jaroslav Matějka
13. května, 07:00

Aukční dům RM Sotheby´s chystá letos již třetí aukci. Po zastávkách na Amelia Island a v Paříži nabídne ta nejlepší sportovní, závodní a klasická auta v Monaku. Stane se tak 14. května v průběhu Grand Prix de Monaco Historique.

A tahle akce zcela jistě přitáhne nejen vášnivé milovníky starých vozů, ale i chladně uvažující investory. Nejdražší klasická auta mají totiž jednu hodně zajímavou vlastnost – zítra budou zcela jistě ještě dražší.

Umělecké Porsche

V nabídce bude v monackém sálu Le sporting sto vozů. Mezi nimi například Porsche 911 „Art Car“ z roku 1965, jeden z nejoslavovanějších sporťáků v historii značky. Design mu navrhl v Německu narozený a v Paříži žijící umělec Peter Klasen, kterému letos bude již 81 let. Patřil k předním protagonistům uměleckého hnutí zrozeného v 60. letech ve Francii, evropské „obdoby“ amerického pop-artu. Očekává se, že vůz bude vydražen za 200 až 300 tisíc eur (5,4 až 8,1 milionu korun).

1965 Porsche 911

Vrchol nabídky ale podle msothebys.com představuje Ferrari 340 America Barchetta z roku 1951. Očekává se, že nový majitel za vůz zaplatí devět milionů eur (243 milionů korun). A aukční dům nabídne ještě jednu raritu od výrobce z Maranella – ultrarychlý člun Riva Ferrari 32 vyvedený v rudé barvě. Odhady prodejní ceny se pohybují kolem 200 tisíc eur.

1951 Ferrari 340 America Barchetta, člun 1990 Riva Ferrari 32

Tahákem bude bezesporu i Bentley R-Type Continental Fastback Sports Saloon z roku 1954. Tenhle grand tourer to ostatně nebude mít do sálu Le Sporting daleko. Do aukce ho nabídl Luca Bassani Antivari, zakladatel jachtařské společnosti Wally se sídlem v Monaku. Vůz vlastnil dvacet let. Očekává se, že zelený Bentley bude vydražen za 750 až 950 tisíc eur (20,2 až 25,6 milionů korun).

Ceněná sbírka

V aukci budou nabídnuty i skvosty pocházející ze sbírky Quattroruote Collection. Vybrané veterány do ní dodával Gianni Mazzocchi, kupoval je od roku 1956. Tenhle sběratel byl vydavatel, v roce 1956 založil první italský měsíčník o autech Quattroruote. Měl bezesporu vkus a dobrý čich na výhodné koupě.

Sbírka Ouattroruote Collection: 1922 Lancia Lambda 1st Series Torpedo, 1902 De Dion-Bouton K1, 1927 Fiat 509 A Spider

K nejzajímavějším vozům ze sbírky patří dva značky Rolls-Royce, dále pak šasí De Dion-Bouton K1 z roku 1902, italská auta Lancia Lambda z roku 1922 a Fiat 590 A Spider z roku 1927. A zcela jistě zaujmou i Bugatti Type 57 Cabriolet z roku 1939 karosovaný firmou Gangloff a Benz 8/20 HP Tourer z roku 1914.

1939 Bugatti Type 57 Cabriolet, 1914 Benz 8 20 HP Tourer, 1932 Rolls-Royce 20 25 HP Roadster

Mohlo by vás zajímat

 Andrej Babiš se musí omluvit hejtmanovi Miroslavu Novákovi

Omlouvat se hejtmanovi za „tunel“ Babiš nehodlá. Plánuje odvolání

Budova bývalé Živnostenské banky v Praze, sídlo společnosti CEFC Investment (Europe)

Ztráta na úvod. Čínská CEFC loni v Evropě prodělala 120 milionů

Euro exkluzivně
Airbus A-319 vládní letky na ploše letiště v Praze-Ruzyni.

Servis „vládních“ airbusů za půl miliardy obstará firma Glomex MS

 Zdeněk Radil

Radil skončil v představenstvu Pivovarů Lobkowicz

 SUV Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq vs. 10 dalších SUV: Srovnání klíčových vlastností

Ilustrační foto

Jourová: Ani opravená auta Volkswagenu nesplňují emise

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a nejraději bych…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče