Zájem bohatých Čechů o privátní lety roste

 Gallistl 24. června 2016, 07:00  -  Vladan Gallistl
24. června 2016, 07:00

Bohatí Češi chtějí stále více šetřit čas. Ke svým cestám proto stále častěji využívají privátní letadla. Zvýšenému zájmu o pronájem soukromého letadla nahrává i ekonomický růst.

„Poptávka se stále zvyšuje a i letos očekáváme mírný nárůst objednávek privátních letů,“ uvádí Richard Santus, zakladatel a šéf společnosti Aeropartner, která provozuje bizjety. Podobně se vyjadřuje rovněž společnost ABS Jets. „Lidé jsou dnes více dychtiví po informacích v oblasti privátního létání a po srovnání s cenami letů běžnými linkami,“ upozorňuje Lenka Náhlovská z ABS Jets.

Potenciál tuzemského trhu přitom ještě není zdaleka vyčerpán. „Firmám se daří a zejména klíčoví manažeři si čím dál více cení úspory času, kterou doprava soukromým jetem poskytuje,“ dodává Santus.

Klienti mají největší zájem o evropské destinace. V létě jde o Středozemní moře, Madeiru, Kanárské ostrovy a Portugalsko. „V zimě jde převážně o Švýcarsko – Svatý Mořic a Sion, pak rakouské a francouzské rezorty,“ říká Náhlovská.

Mezi zájemci o privátní lety se řadí zejména podnikatelé a obchodní cestující. „V zásadě lze naše klienty rozdělit do dvou kategorií – business a leisure (trávení volného času, pozn. red.). V létě se poměr letů přesouvá více na stranu leisure,“ popisuje Santus.

Přečtěte si o slavnostním zahájení provozu linky z Prahy do Šanghaje

Přímá linka Praha - Šanghaj přispěje k nárůstu turistů, věří Sobotka

Let soukromým letadlem ovšem není pro každého. Výlet s rodinou na Menorku vyjde zhruba na 11 500 eur, což v korunách představuje částku přes 310 tisíc korun. „Romantický výlet do Benátek by stál necelých šest tisíc eur (162 tisíc korun),“ dodává Santus.

Letecké firmy proto vychází svým zákazníkům všemožně vstříc. Podle Santuse se na přání cestujících, kterým nejsou příjemné turbulence, přeplánují lety, aby se s nimi pokud možno nesetkali. „Často létáme na malá letiště, abychom zákazníky dostali co nejblíže k místu určení.“

Prodej vlastních privátních letadel vázne

I přes ekonomický růst a zájem o privátní lety se však privátní letadla prodávají méně než před finanční krizí v roce 2008. „Ještě stále nejsme při prodeji nových privátních letadel na předkrizových úrovních,“ zdůrazňuje ředitel společnosti Colibri Aircraft pro střední a východní Evropu Marián Jančařík.

Podle něj se na tyto úrovně ještě dlouho trh nedostane. „Předkrizový stav byl do velké míry spojený s dvouciferným růstem řady ekonomik východního bloku a současně velkým ‚hladem‘ po tomto typu dopravy, který na začátku nového milénia v regionu východní Evropy téměř neexistoval,“ upozorňuje Jančařík.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít