Article, show

Zájem bohatých Čechů o privátní lety roste

 Gallistl 24. června 2016, 07:00  -  Vladan Gallistl
24. června 2016, 07:00

Bohatí Češi chtějí stále více šetřit čas. Ke svým cestám proto stále častěji využívají privátní letadla. Zvýšenému zájmu o pronájem soukromého letadla nahrává i ekonomický růst.

„Poptávka se stále zvyšuje a i letos očekáváme mírný nárůst objednávek privátních letů,“ uvádí Richard Santus, zakladatel a šéf společnosti Aeropartner, která provozuje bizjety. Podobně se vyjadřuje rovněž společnost ABS Jets. „Lidé jsou dnes více dychtiví po informacích v oblasti privátního létání a po srovnání s cenami letů běžnými linkami,“ upozorňuje Lenka Náhlovská z ABS Jets.

Potenciál tuzemského trhu přitom ještě není zdaleka vyčerpán. „Firmám se daří a zejména klíčoví manažeři si čím dál více cení úspory času, kterou doprava soukromým jetem poskytuje,“ dodává Santus.

Klienti mají největší zájem o evropské destinace. V létě jde o Středozemní moře, Madeiru, Kanárské ostrovy a Portugalsko. „V zimě jde převážně o Švýcarsko – Svatý Mořic a Sion, pak rakouské a francouzské rezorty,“ říká Náhlovská.

Mezi zájemci o privátní lety se řadí zejména podnikatelé a obchodní cestující. „V zásadě lze naše klienty rozdělit do dvou kategorií – business a leisure (trávení volného času, pozn. red.). V létě se poměr letů přesouvá více na stranu leisure,“ popisuje Santus.

Přečtěte si o slavnostním zahájení provozu linky z Prahy do Šanghaje

Přímá linka Praha - Šanghaj přispěje k nárůstu turistů, věří Sobotka

Let soukromým letadlem ovšem není pro každého. Výlet s rodinou na Menorku vyjde zhruba na 11 500 eur, což v korunách představuje částku přes 310 tisíc korun. „Romantický výlet do Benátek by stál necelých šest tisíc eur (162 tisíc korun),“ dodává Santus.

Letecké firmy proto vychází svým zákazníkům všemožně vstříc. Podle Santuse se na přání cestujících, kterým nejsou příjemné turbulence, přeplánují lety, aby se s nimi pokud možno nesetkali. „Často létáme na malá letiště, abychom zákazníky dostali co nejblíže k místu určení.“

Prodej vlastních privátních letadel vázne

I přes ekonomický růst a zájem o privátní lety se však privátní letadla prodávají méně než před finanční krizí v roce 2008. „Ještě stále nejsme při prodeji nových privátních letadel na předkrizových úrovních,“ zdůrazňuje ředitel společnosti Colibri Aircraft pro střední a východní Evropu Marián Jančařík.

Podle něj se na tyto úrovně ještě dlouho trh nedostane. „Předkrizový stav byl do velké míry spojený s dvouciferným růstem řady ekonomik východního bloku a současně velkým ‚hladem‘ po tomto typu dopravy, který na začátku nového milénia v regionu východní Evropy téměř neexistoval,“ upozorňuje Jančařík.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít