Zájem bohatých Čechů o privátní lety roste

 Gallistl 24. června, 07:00  -  Vladan Gallistl
24. června, 07:00

Bohatí Češi chtějí stále více šetřit čas. Ke svým cestám proto stále častěji využívají privátní letadla. Zvýšenému zájmu o pronájem soukromého letadla nahrává i ekonomický růst.

„Poptávka se stále zvyšuje a i letos očekáváme mírný nárůst objednávek privátních letů,“ uvádí Richard Santus, zakladatel a šéf společnosti Aeropartner, která provozuje bizjety. Podobně se vyjadřuje rovněž společnost ABS Jets. „Lidé jsou dnes více dychtiví po informacích v oblasti privátního létání a po srovnání s cenami letů běžnými linkami,“ upozorňuje Lenka Náhlovská z ABS Jets.

Potenciál tuzemského trhu přitom ještě není zdaleka vyčerpán. „Firmám se daří a zejména klíčoví manažeři si čím dál více cení úspory času, kterou doprava soukromým jetem poskytuje,“ dodává Santus.

Klienti mají největší zájem o evropské destinace. V létě jde o Středozemní moře, Madeiru, Kanárské ostrovy a Portugalsko. „V zimě jde převážně o Švýcarsko – Svatý Mořic a Sion, pak rakouské a francouzské rezorty,“ říká Náhlovská.

Mezi zájemci o privátní lety se řadí zejména podnikatelé a obchodní cestující. „V zásadě lze naše klienty rozdělit do dvou kategorií – business a leisure (trávení volného času, pozn. red.). V létě se poměr letů přesouvá více na stranu leisure,“ popisuje Santus.

Přečtěte si o slavnostním zahájení provozu linky z Prahy do Šanghaje

Přímá linka Praha - Šanghaj přispěje k nárůstu turistů, věří Sobotka

Let soukromým letadlem ovšem není pro každého. Výlet s rodinou na Menorku vyjde zhruba na 11 500 eur, což v korunách představuje částku přes 310 tisíc korun. „Romantický výlet do Benátek by stál necelých šest tisíc eur (162 tisíc korun),“ dodává Santus.

Letecké firmy proto vychází svým zákazníkům všemožně vstříc. Podle Santuse se na přání cestujících, kterým nejsou příjemné turbulence, přeplánují lety, aby se s nimi pokud možno nesetkali. „Často létáme na malá letiště, abychom zákazníky dostali co nejblíže k místu určení.“

Prodej vlastních privátních letadel vázne

I přes ekonomický růst a zájem o privátní lety se však privátní letadla prodávají méně než před finanční krizí v roce 2008. „Ještě stále nejsme při prodeji nových privátních letadel na předkrizových úrovních,“ zdůrazňuje ředitel společnosti Colibri Aircraft pro střední a východní Evropu Marián Jančařík.

Podle něj se na tyto úrovně ještě dlouho trh nedostane. „Předkrizový stav byl do velké míry spojený s dvouciferným růstem řady ekonomik východního bloku a současně velkým ‚hladem‘ po tomto typu dopravy, který na začátku nového milénia v regionu východní Evropy téměř neexistoval,“ upozorňuje Jančařík.

Mohlo by vás zajímat

 Andrej Babiš se musí omluvit hejtmanovi Miroslavu Novákovi

Omlouvat se hejtmanovi za „tunel“ Babiš nehodlá. Plánuje odvolání

Budova bývalé Živnostenské banky v Praze, sídlo společnosti CEFC Investment (Europe)

Ztráta na úvod. Čínská CEFC loni v Evropě prodělala 120 milionů

Euro exkluzivně
Airbus A-319 vládní letky na ploše letiště v Praze-Ruzyni.

Servis „vládních“ airbusů za půl miliardy obstará firma Glomex MS

 Zdeněk Radil

Radil skončil v představenstvu Pivovarů Lobkowicz

 SUV Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq vs. 10 dalších SUV: Srovnání klíčových vlastností

Ilustrační foto

Jourová: Ani opravená auta Volkswagenu nesplňují emise

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a nejraději bych…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče