Přímá linka Praha - Šanghaj přispěje k nárůstu turistů, věří Sobotka

23. června, 10:46 - čtk
23. června, 10:46

Ve čtvrtek začala létat pravidelná linka mezi Prahou a čínskou Šanghají. Linka společnosti China Eastern Airlines podle premiéra Bohuslava Sobotky přispěje k nárůstu počtu čínských turistů v Česku, kteří začínají v posledních letech nahrazovat ubývající návštěvníky z Ruska.

Loni Česko navštívilo 280 tisíc turistů z Číny, letos se očekává, že jejich počet překročí hranici 300 tisíc, řekl Sobotka při příležitosti slavnostního zahájení linky. Zároveň má podle něj nové spojení potenciál pro zvýšení efektivity hospodářské spolupráce obou zemí.

„Zvyšující se zájem o Českou republiku se ukazuje i na vydávaných vízech přímo v Číně. Ještě předloni bylo vydáno asi 12 tisíc víz do České republiky, vloni 35 tisíc víz a letos se očekává, že jejich počet překročí 45 tisíc,“ uvedl předseda vlády.

Spojení do Šanghaje je druhým přímým pravidelným spojením s Čínou, loni v září začal pravidelně létat do Pekingu dopravce Hainan Airlines. Letos v únoru zamířila do Prahy rovněž první letadla Sichuan Airlines z Čcheng-tu v provincii Sečuán, ale zatím jen v rámci charterových letů, tedy nepravidelných spojů.

Slavnostního zahájení provozu přímé linky Praha - Šanghaj se zúčastnila i pražská primátorka Adriana Krnáčová, na snímku s čínskou velvyslankyní Ma Kche-čching. (Zdroj: čtk)

Pravidelné spojení na této lince sice je plánováno, ale zatím není stanoveno závazné datum, kdy by měly být lety zahájeny, uvedl předseda Českého Aeroholdingu Václav Řehoř. Čínská společnost Sichuan Airlines sice pražskému letišti oznámila, že od čínských úřadu získala povolení na provozování letů, definitivní dohoda ale zatím domluvená není.

Podle Řehoře by linka do Šanghaje mohla přepravit ročně na 65 tisíc cestujících, turistů i obchodníků. České cestovní kanceláře ale zatím o přímé lety čínských leteckých společností zájem příliš nejeví, uvedl místopředseda Asociace cestovních kanceláří Jan Papež. Důvodem je především vyšší cena. České turisty tak do Číny vozí zpravidla s přestupem na letech společností jako Austrian Airlines, Emirates nebo v poslední době i ruský Aeroflot.

Další problém, který masivnějšímu nárůstu počtu českých turistů v Číně brání, jsou komplikace při vydávání víz. Získat vízum do Číny je podle Papeže daleko komplikovanější než do jiných na turismus více zaměřených zemí jihovýchodní Asie. Ročně tak čínské vízum dostane 20 až 30 tisíc Čechů. Potenciál této turistické destinace je ale větší.

China Eastern bude provozovat spojení do Šanghaje třikrát v týdnu, vždy v úterý, ve čtvrtek a v neděli. Z Šanghaje by letouny Airbus A330 pro 262 cestujících měly odlétat v 00:45 a do Prahy přiletět v 06:35. Zpět by se mělo letadlo vracet ve 14:30 a do Šanghaje dorazit ve 07:00 druhý den.

Přečtěte si o další chystané čínské investici v Česku

Číňané investují v Česku 2,4 miliardy do leteckého průmyslu

V současnosti je letadlo na nejbližší lety rezervováno z 80 procent, uvedl prezident čínských aerolinií Liu Shaoying. Pokud zájem o spojení dále poroste, nebude se dopravce bránit přidávání dalších letů. Teoreticky tak může být navýšeno až na jeden let denně.

China Eastern patří k největším čínským leteckým dopravcům, provozuje flotilu více než 650 letadel. V Evropě kromě Prahy létá ještě do osmi dalších destinací, Paříže, Frankfurtu, Říma, Londýna, Moskvy, Petrohradu, Amsterdamu a Madridu.

Mohlo by vás zajímat

Královská jachta Britannia

Slavná Britannia může po 20 letech znovu na moře. Jako „plující ambasáda“

Praha  Karl-Heinz Strauss

Porr postavil první kompostárnu v Praze

Donald Trump a Hillary Clintonová během svého prvního prezidentského klání.

Předpověděli brexit. Teď odepisují Hillary

 Spam - ilustrační foto

Oko za oko. Se spamery se nejlépe vypořádá robot

 Nicolas Sarkozy

Sarkozy by se pokusil zvrátit brexit novou smlouvou o EU

Uber - označení nástupní plochy v americkém Portlandu

Uber chce globálně rozvážet jídlo. Vstoupí do více než dvacítky zemí

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a nejraději bych…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče