Předzvěst Černého pátku: Američané rekordně utráceli přes internet

25. listopadu 2016, 09:48 - čtk
25. listopadu 2016, 09:48

Tržby z prodeje přes internet v USA večer na Den díkůvzdání stouply o 14 procent na 1,15 miliardy dolarů (29,4 miliardy korun). Začátek hlavní předvánoční nákupní sezony tak vypadá dobře, i když údaje naznačují, že spotřebitelé se stále více odklánějí od kamenných obchodů a dávají přednost nákupům přes internet.

Tradičně po Dni díkůvzdání přichází tzv. černý pátek, který znamená ve Spojených státech začátek hlavní předvánoční nákupní sezony. Obchodníci v kamenných obchodech tento den nabízejí obrovské slevy. Oblíbenost tohoto dne se však pomalu vytrácí, hlavně kvůli nákupům přes internet a levným nabídkám po celý rok od obchodníků, jako internetového prodejce Amazon.com.

Americké obchody v posledních letech otevírají již na Den díkůvzdání a snaží se zvýšit prodej v obchodech. Mnoho obchodníků však nabízí zboží se slevami na internetu již několik týdnů předem, aby se vyrovnali se slabší poptávkou a tvrdou cenovou konkurencí.

„Viděli jsem jeden z našich nejlepších dnů na internetu,“ řekl novinářům ve čtvrtek večer generální ředitel diskontního řetězce Target Brian Cornell. Dodal, že internetové tržby rostly dvouciferným procentním tempem, další podrobnosti však neposkytl.


Podívejte se, kde všude se dá levně nakoupit na Černý pátek:

Černý pátek se zvrhnul, už není jen v pátek. Kde nakoupíte se slevou?


Předvánoční nákupní sezona, která zahrnuje listopad a prosinec, je důležitá pro obchodníky, protože se na celoročních tržbách může podílet až 40 procenty. Obchodníci se snaží přilákat kupující vysokými slevami, které občas dosahují až 85 procent. Internetové nabídky však bývají dřívější a letos jsou podle analytičky Adobe Digital Index Tamary Gaffneyové o něco vyšší než loni.

Podle reportérů agentury Reuters a odborníků v odvětví je však na rozdíl od internetu návštěvnost v obchodech po celé zemi mírná. „První zprávy ukazují, že je stabilní, v obchodech po celé zemi není příliš rušno,“ řekl prezident maloobchodní konzultační společnosti Customer Growth Partner Craig Johnson.

Černý pátek je pro americké maloobchodníky obvykle nejrušnějším dnem v roce. Podle tržeb patří k největším nákupním dnům v roce a zahajuje hlavní předvánoční nákupní sezonu. Název černý pátek zřejmě vznikl ve Filadelfii v 60. letech minulého století jako popis komplikací, jimž museli řidiči a policisté čelit kvůli výjimečně silné dopravě způsobené náporem nakupujících. Později si jej přivlastnili obchodníci, aby tak označili dobu, kdy se jejich bilance přesouvá do černých čísel.


Čtěte také:

Slevy na Černý pátek nabídnou letos i velké řetězce

Češi loni za knihy utratili 7,5 miliardy. Trh s e-knihami roste


Mohlo by vás zajímat

Finance
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
Auta
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je…
Škoda vyrobila už šest milionů Octavií
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Technologie
Facebook ovládá celý svět. Má již 2 miliardy uživatelů
Tip: Jak skrýt ikonu Windows Defenderu v oznamovací oblasti? [Windows 10]
Ve Windows Storu se objevil neoficiální, ale funkcemi nabitý klient pro Google Play Music
Objevily se těžní verze Radeonů Polaris. Na trh se vrací RX 470, někdy i s výstupy
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít