Předzvěst Černého pátku: Američané rekordně utráceli přes internet

25. listopadu 2016, 09:48 - čtk
25. listopadu 2016, 09:48

Tržby z prodeje přes internet v USA večer na Den díkůvzdání stouply o 14 procent na 1,15 miliardy dolarů (29,4 miliardy korun). Začátek hlavní předvánoční nákupní sezony tak vypadá dobře, i když údaje naznačují, že spotřebitelé se stále více odklánějí od kamenných obchodů a dávají přednost nákupům přes internet.

Tradičně po Dni díkůvzdání přichází tzv. černý pátek, který znamená ve Spojených státech začátek hlavní předvánoční nákupní sezony. Obchodníci v kamenných obchodech tento den nabízejí obrovské slevy. Oblíbenost tohoto dne se však pomalu vytrácí, hlavně kvůli nákupům přes internet a levným nabídkám po celý rok od obchodníků, jako internetového prodejce Amazon.com.

Americké obchody v posledních letech otevírají již na Den díkůvzdání a snaží se zvýšit prodej v obchodech. Mnoho obchodníků však nabízí zboží se slevami na internetu již několik týdnů předem, aby se vyrovnali se slabší poptávkou a tvrdou cenovou konkurencí.

„Viděli jsem jeden z našich nejlepších dnů na internetu,“ řekl novinářům ve čtvrtek večer generální ředitel diskontního řetězce Target Brian Cornell. Dodal, že internetové tržby rostly dvouciferným procentním tempem, další podrobnosti však neposkytl.


Podívejte se, kde všude se dá levně nakoupit na Černý pátek:

Černý pátek se zvrhnul, už není jen v pátek. Kde nakoupíte se slevou?


Předvánoční nákupní sezona, která zahrnuje listopad a prosinec, je důležitá pro obchodníky, protože se na celoročních tržbách může podílet až 40 procenty. Obchodníci se snaží přilákat kupující vysokými slevami, které občas dosahují až 85 procent. Internetové nabídky však bývají dřívější a letos jsou podle analytičky Adobe Digital Index Tamary Gaffneyové o něco vyšší než loni.

Podle reportérů agentury Reuters a odborníků v odvětví je však na rozdíl od internetu návštěvnost v obchodech po celé zemi mírná. „První zprávy ukazují, že je stabilní, v obchodech po celé zemi není příliš rušno,“ řekl prezident maloobchodní konzultační společnosti Customer Growth Partner Craig Johnson.

Černý pátek je pro americké maloobchodníky obvykle nejrušnějším dnem v roce. Podle tržeb patří k největším nákupním dnům v roce a zahajuje hlavní předvánoční nákupní sezonu. Název černý pátek zřejmě vznikl ve Filadelfii v 60. letech minulého století jako popis komplikací, jimž museli řidiči a policisté čelit kvůli výjimečně silné dopravě způsobené náporem nakupujících. Později si jej přivlastnili obchodníci, aby tak označili dobu, kdy se jejich bilance přesouvá do černých čísel.


Čtěte také:

Slevy na Černý pátek nabídnou letos i velké řetězce

Češi loni za knihy utratili 7,5 miliardy. Trh s e-knihami roste


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ve čtvrtek je svátek! Obchody zůstanou zavřené
Úsporné bydlení: do čeho investovat, abychom ušetřili
Nelíbí se vám na vysoké? Studium můžete ukončit, změnit nebo přerušit
Nová občanka rychle a bez problémů
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Auta
Ministr Ťok hraje mrtvého brouka. O přínosu měření na…
Volkswagen T-Roc dostal konečně údaje o motorech a v Německu už i ceny
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je nejšílenější kombi na světě
Pět dobrých, ale nesmírně rizikových ojetin, které vás mohou stáhnout z kůže
Subaru S208 je rychlejší a ostřejší STI se silnějším motorem. U nás nebude
Technologie
Microsoft spolu s Facebookem propojil Evropu a USA superrychlým podmořským kabelem
Nadella potvrdil, že byl proti akvizici Nokie. Nevěřil, že je potřeba třetí mobilní ekosystém
GeForce GTX 1070 Ti by tu mohla být už za měsíc. Skoro tak rychlá, jako GTX 1080?
Broadcom do mobilů přinese lepší GPS. Navigace se zpřesní až na 30 cm
Intel vydává Core i9-7980XE, i9-7960X a dobývá zpět trůn nejrychlejšího CPU pro PC
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít