Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Protext Video: Konference CyberCon Brno 2019

Moderní technologie jako nástroj vládnutí, sociální inženýrství, novinky z oblasti…

Pronajaté auto vás může vyjít levněji než vlastní

Dvě třetiny Čechů si pořizují vozy maximálně za 200 000 korun. Volí tedy často starší…

Jak absolventi hodnotí náplň MBA studia? Zjistili jsme v unikátním průzkumu!

Jsou absolventi MBA studia spokojeni s jeho obsahovou náplní? Jak hodnotí odbornou a…

 Lídr Pirátů Zdeněk Hřib, lídr Spojených sil pro Prahu Jiří Pospíšil a lídr Prahy Sobě Jan Čižinský
Lídr Pirátů Zdeněk Hřib, lídr Spojených sil pro Prahu Jiří Pospíšil a lídr Prahy Sobě Jan Čižinský
Autor: čtk

Dvojhlas Spojených sil pro Prahu: Mýto bude, nebo ne

05. září, 13:08 - čtk
 Lídr Pirátů Zdeněk Hřib, lídr Spojených sil pro Prahu Jiří Pospíšil a lídr Prahy Sobě Jan Čižinský
Lídr Pirátů Zdeněk Hřib, lídr Spojených sil pro Prahu Jiří Pospíšil a lídr Prahy Sobě Jan Čižinský
Autor: čtk
05. září, 13:08

Pražští zastupitelé TOP 09 odmítají zavedení mýtného v hlavním městě do doby, než se dostaví jeho vnitřní i vnější okruh. Není to na pořadu dne, sdělil dnes předseda zastupitelů TOP 09 a europoslanec Jiří Pospíšil. Záměr mýtného představil tento týden náměstek primátora Petr Hlubuček (STAN). Obě strany jsou přitom součástí Spojených sil pro Prahu. Podle Hlubučka chce magistrát jednat s ministerstvem dopravy o změně zákona, která by zavedení mýtného umožnila.

„Chci uklidnit Pražany, že zavedení mýtného za vjezd do Prahy není na pořadu dne. Respektujeme názor náměstka Hlubučka, ale v současnosti ho považujeme za nereálný,“ uvedl Pospíšil. Pro TOP 09 je podle něho prioritní co nejrychlejší dokončení Pražského a Městského, tedy vnitřního okruhu. „Do té doby jsou úvahy o mýtném zbytečné,“ dodal Pospíšil.

„Chci uklidnit Pražany, že zavedení mýtného za vjezd do Prahy není na pořadu dne. Respektujeme názor náměstka Hlubučka, ale v současnosti ho považujeme za nereálný,“ uvedl Pospíšil. Pro TOP 09 je podle něho prioritní co nejrychlejší dokončení Pražského a Městského, tedy vnitřního okruhu. „Do té doby jsou úvahy o mýtném zbytečné,“ dodal Pospíšil.

Hlubuček s Pospíšilem nesouhlasí. „V květnu jsme schválili plán udržitelné mobility, který počítá se zavedením mýta na vjezd vysokoemisních vozidel do centra od roku 2023. Je to jediný účinný nástroj, jak bojovat proti znečištění vzduchu v Praze,“ uvedl. Na zavedení mýta podle něho dostavba silničních okruhů nemá vliv. „Mýto přece nikomu nezakazuje vjet do centra Prahy. Jen ti, kteří svým vozidlem znečišťují vzduch, za to zaplatí,“ sdělil Hlubuček.


Čtěte více:

Bezemisní Praha? Bursík chystá mýto, bioplynku a podporu elektromobility


Zatěžovat Pražany zavedením mýta nechce v současné době ani ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO). „Jako Pražan si nedokážu představit, že bych měl zpoplatňovat občanům jízdu po Praze. Za ministerstvo dopravy neplánuji zatěžovat občany poplatky za užívání místních komunikací. Zvlášť ve chvíli, kdy nejsou dokončeny okruhy, na čemž ale intenzivně pracujeme,“ řekl webu Novinky.cz.

Hlubuček společně s Tomášem Voříškem z magistrátní komise pro udržitelnou energii a emise uvedli, že by město chtělo během měsíce vyvolat první jednání s ministerstvem. V řádu několika měsíců pak chce mít připravenu studii proveditelnosti zavedení mýtného, která nastíní další možné kroky. Reálný odhad možnosti zavést mýto je podle představitelů města tři až pět let.

V magistrátní koalici se jedná již o několikátý názorový rozpor mezi jednotlivými stranami. Pospíšil se například dostal do sporu s Piráty a primátorem Zdeňkem Hřibem (Piráti) kvůli možné kontrole bytů prostřednictvím elektroměrů. Spojené síly a Piráti se přeli také o budoucnost Pražské plynárenské a případné odvolání jejího ředitele Pavla Janečka. Tomuto sporu předcházel konflikt mezi Piráty a TOP 09 ohledně vyplacení tantiém pro bývalé členy dozorčí rady firmy. Neshody byly také ohledně pokračování privatizace bytů a Pospíšil a Hřib se rozcházeli i v otázce obnovy mariánského sloupu na Staroměstském náměstí.

Čtěte také:

Komentář: Bursíkův poslední blud

Ambiciózní klimatický plán: Praha v žebříčku měst chybí

Ochrana klimatu nesmí být na úkor evropského průmyslu, řekl Babiš

Automobily zamořují česká města škodlivými oxidy dusíku. Nejvíce Prahu

Ekologové kritizují plán zlepšování ovzduší v Praze. Není konkrétní, tvrdí


Čtěte také

Profesor Ivan Vaníček, majitel rodinných lesů na Lnářsku.

Profesor Vaníček: Musíme dřevo dostat z lesa

Nepotřebujeme dotace, potřebujeme hlavně odbyt, říká Ivan Vaníček, správce rodinných lesů…

před 4 hodinami

ilustrační foto

Co je horší: cholesterol, nebo léky na jeho snižování?

Ještě před pár lety byl cholesterol démonizován a proklínán. Potraviny, které jej…

před 5 hodinami

 Důchodce, ilustrační foto

Nepracovat do smrti? Na předčasný důchod je potřeba naspořit miliony

Na otázku, kolik je třeba mít našetřeno, aby člověk mohl s klidem nadobro zabouchnout…

před 6 hodinami

  Zbraslav sice není závodem v klasickém slova smyslu, adrenalin je ale na tvářích zúčastněných jasně patrný

Poctivé oktany. Legendární závod Zbraslav - Jíloviště přilákal davy milovníků veteránů

Vůně spáleného benzinu, ricinového oleje a hořícího brzdového obložení. K tomu zdánlivě…

před 7 hodinami

Události  Strom napadený kůrovcem - ilustrační foto

Zlý zákeřník ten kůrovec. Kalamita postihla Šumavu už před 150 lety

Podle spisovatele Serváce Hellera tenkrát „zmizel leckterý prales, jenž druhdy…

před 8 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jak vylepšit životopis, abyste zaujali
9 mýtů ohledně dluhu na zdravotním pojištění
Porušení zákazu předjíždění: Jaké jsou sankce, kolik bodů a hrozí zákaz řízení?
Abyste nebyli u pracovního pohovoru překvapeni…
Státní svátky 2019 - jak vycházejí podzimní svátky a Vánoce?
Auta
Galerie: 12 přestaveb Hondy CB1000R připomíná 50. výročí…
Připraven na zimní sezónu: Obytný Kamaz má saunu i nádrž na vodku
Přehledně: Kolik stála auta v Československu na konci 70. let?
Čistší budoucnost, ale se spalovacími motory? Lidstvo je o kousek blíž technologii, která to umožní
Až 790 palců a rozlišení 16K. Sony chystá „televizor“ snů
Hry pro příležitostné hráče