Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Průmysl není jen továrna s komínem

Proběhla konference k tématu podpora kulturních a kreativních průmyslů.

Potřebujete pro své plány peníze skutečně rychle? Rychlá půjčka to umí

Rychlá půjčka bývá obvykle spojována spíše s mini úvěry na pár dnů, které sjednáte online…

Vychází druhý díl sběratelské lahůdky Kronika první republiky 1919

Na půdě České národní banky byla slavnostně představena Kronika první republiky, díl 1919…

 Cestující na pražském Smíchovském nádraží, ilustrační foto
Cestující na pražském Smíchovském nádraží, ilustrační foto
Autor: Archiv MF

Praha plánuje novou vlakovou linku. Propojila by Smíchov, Vršovice a Běchovice

29. května, 14:59 - čtk
 Cestující na pražském Smíchovském nádraží, ilustrační foto
Cestující na pražském Smíchovském nádraží, ilustrační foto
Autor: Archiv MF
29. května, 14:59

Na území hlavního města by měla přibýt nová železniční linka S61. Jezdit by mohla od roku 2022. Řekl to Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která plánuje pražskou integrovanou dopravu (PID). Nová linka by propojila Smíchov, Vršovice a Běchovice. Podmínkou spuštění je mimo jiné vybudování nového nástupiště ve Vršovicích.

„Jelikož spuštění této linky závisí i na dalších zastávkách na trase, předpokládáme její spuštění přibližně v roce 2022. Soutěž na dopravce této linky předpokládáme současně s připravovanou soutěží na elektrickou linku S49 (Praha-Roztoky u Prahy), termín vyhlášení soutěže zatím není znám,“ uvedl Drápal.

Linka S61 by ve finální podobě měla jezdit ze železniční stanice Praha-Smíchov do Vršovic a dále do zamýšlené zastávky na Zahradním Městě. Odtud by jezdila do zastávky Praha-Malešice, kde by bylo možné přestoupit na metro. Linka by končila v Běchovicích.

Kromě zamýšlené zastávky na Zahradním Městě je nutné ve Vršovicích vybudovat čtvrté nástupiště, které by bylo směrem k Michli. Sloužilo by primárně pro novou příměstskou linku. Na jejím vybudování by se finančně se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) podílela Praha. Podle dokumentu, který měl minulý týden na programu jednání magistrátní dopravní výbor, by mělo město přispět 12,5 milionu korun.


Metro ano, Břevnovská radiála ne. Adam Scheinherr vybírá, na které stavby pošle Praha miliardy


Pro fungování linky v celé zamýšlené trase je nutné navíc vyřešit problémy s nízkou kapacitou na železničním mostě mezi Smíchovem a Podskalím. Do té doby, než se tak stane, vlaky by jezdily pouze mezi Vršovicemi a Běchovicemi, a to v intervalu 30 minut ve špičkách pracovního dne a 60 minut v ostatní časy. V konečné podobě se podle dokumentu předpokládá interval 30 minut celodenně a celotýdenně.

Vlaky začaly být do PID výrazněji zapojovány po povodních v roce 2002, kdy nahrazovaly některá spojení, která přerušila velká voda. Lidé využívali vlaky například při cestě ze Smíchova na druhý břeh, když částečně nejezdilo metro B. První linka s označením S se objevila o asi pět let později.

V Praze jezdí více než desítka linek označených písmenem S, v rámci celé PID zahrnující i středočeské spoje jich je asi pět desítek.

Přečtěte si také:

Klíčové dopravní stavby nezastavíme, zní z pražské radnice. Které to ale podle koalice jsou?

Ťok a zástupci Prahy se shodli na zahájení výkupu pozemků pro dostavbu okruhu

Praha chce vrátit tramvaje na Václavské náměstí, dopravní podnik začne s přípravami

Blamáž na trase D: Praha a DPP nemohou vyhlásit výtvarnou soutěž na stanice

Stavba metra D: dopravní podnik zahájí geologický průzkum za 1,58 miliardy korun


Čtěte také

 Šéf Labouristické strany Jeremy Corbyn

Výsledky voleb jsou zoufalým zklamáním, prohlásil Corbyn. Labouristé podle něj ale argumentačně vyhráli

Vůdce britských labouristů Jeremy Corbyn převzal osobní odpovědnost za tvrdou porážku své…

před 1 hodinou

 Spoluzakladatel projektu Soutěž a podnikej Martin Vítek

Projekt Soutěž a podnikej: jak se rodí baby podnikatelé

Projekt Soutěž a podnikej pomáhá středoškolákům rozjet vlastní byznys.

před 1 hodinou

 Jaderná elektrárna Temelín

Brexit oslabí jaderný blok v EU, varuje ČEZ

Odchod Velké Británie z Evropské unie oslabí podle společnosti ČEZ jaderný blok, tedy…

před 1 hodinou

Nádraží v Ústí nad Labem, ilustrační foto

Zavřete depo, České dráhy odcházejí. Soukromníci obsadí více kolejí

V neděli 15. prosince čekají železnici velké změny. Na mnoho tratí vyjedou místo…

před 1 hodinou

 Suezský průplav, ilustrace

Svatba dvou oceánů. Před 150 lety „zkrátil“ Suezský průplav svět

Suezský průplav postavili Francouzi, ovšem nakonec ho ovládli Britové a Egypt kvůli němu…

před 1 hodinou

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jak ochránit kryptoměny?
Vstupenky jako dárek? Pozor na překupníky
Jsou čeští hokejisté v NHL na ústupu?
Nemám dovolenou, ale firma ji nařídila. Co teď?
Jak na zimu zabezpečit chalupu
Auta
Vojenská cisterna Henschel je pýchou správných chlapů
Továrna v Düsseldorfu začala výrobu eSprinterů
Video: Nový VW Passat Variant (ne)prošel losím testem. Vykázal až příliš velkou chuť k přetáčivosti
Škoda Fabia R5 evo odchází z MS. Na rozloučenou nás v ní svezl šampion Kalle Rovanperä
BMW konečně nabídne také Android Auto. Hned to ale nebude
Hry pro příležitostné hráče