Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Astratex posiluje management, novým ředitelem je Ladislav Bárta

Lídr na středoevropském trhu se spodním prádlem a plavkami Astratex posiluje svůj…

Zahradní domky dají vaší zahradě nový rozměr

Na konci zimy opět plánujeme zahradní práce. Avšak zahrada bez místa na relaxaci není…

Nebankovní půjčky prolamují svou neblahou pověst

Ještě nedávno bylo spojení nebankovní půjčky téměř sprostým slovem. Lidé se na ně dívali…

Dálnice jede, železnice stojí

 Weikert 19. října 2017, 18:56  -  Petr Weikert
19. října 2017, 18:56

Nekonečný příběh dálnice D8, jejíž část zasypal v červnu 2013 utržený svah, pokračuje v malém dál. Stejně jako se protahovala dostavba dálnice v kritickém úseku, vleče se teď obnova nedaleké železniční trati. A příběh je to ještě o něco tristnější. Zatímco dálnici se po řadě peripetií podařilo státu plně zprovoznit zhruba před měsícem, trať je od roku 2013 stále zavřená.

Trať s číslem 097 vedoucí přes České středohoří z Lovosic do Teplic původně nechtělo ministerstvo dopravy ani opravovat. Po protestech kraje a petici obyvatel přilehlých obcí ministr Dan Ťok otočil a přesně před dvěma lety vyhlásil opravu železnice. Popravdě, byla poslední reálná věc, která se kvůli obnově zničené trati stala.

Byť jsou koleje poškozené jen zhruba v úseku dvou set metrů, problém je širší. Ukázala na něj zdlouhavá oprava dálnice. Celý úsek je totiž geologicky nestabilní a odborníci varují před jeho dalším pohybem. I železnice samotná se musela ještě před sesuvem několikrát opravovat.

Podle informací zveřejněných ministerstvem dopravy se od května pracuje na několika variantách, jak trať bezpečně položit a provozovat. V úvahu přichází například vybudování estakády, což by stálo odhadem ministerstva 200 až 300 milionů korun. Ve hře je i nové řešení pomocí vylehčeného násypu, což by vyšlo zhruba na 20 procent dražší varianty. Možnosti bude po dopracování připomínkovat Správa železniční dopravní cesty a o výběru nakonec rozhodne speciální komise ministerstva dopravy. Bude to ale až po volbách, což může celou akci oddálit nebo úplně zastavit.

Připomeňte si otevření posledního úseku:

Zhruba tři tisíce lidí, kteří podepsali petici za obnovu trati tak ani po čtyřech a půl letech nemají od ministerstva termín, kdy bude železnice opět zprovozněna. „Protože dosud nebylo vydáno stavební povolení, nebyly ani zahájeny stavební práce. Vzhledem k výše uvedenému je v současné době velmi obtížné odhadnout ukončení stavebních prací,“ uvádí ministerstvo dopravy. Dálnici D8 dokončilo ministerstvo dopravy s 15letým zpožděním loni v prosinci. Průjezd kritickým úsekem s nestabilním podložím byl však omezen do jednoho pruhu. Bez omezení dálnice funguje od letošního 20. září.

Přečtěte si další texty autora:

Konec eurobabiše

Ticho před volbami

Uber jako predátor

Kšaft umírající matky ČSSD

Vstanou nové Blanky

Předseda spisovatel

Vyvolávač deště

Bohuslav Sobotka. Všimli jste si?

Umění mlčet

Marťan na Hrad



Čtěte také

 Letoun L-39NG

V Aeru Vodochody začala sériová výroba letounů L-39NG, prvních šest bude za rok

V závodu Aero Vodochody nedaleko Prahy už začala sériová výroba letounů L-39NG. Prvních…

22. února 2019

Airbus A380-800, ilustrační foto

Tvrdé přistání superjumba A380: Airbus spálil miliardy eur od evropských vlád

Evropský výrobce letadel Airbus získal na vývoj a výrobu obřího dopravního letounu A380…

22. února 2019

 Innogy

Innogy prodává podíl v českém distributorovi plynu mateřské firmě RWE

Německá energetická společnost Innogy podepsala dohodu s firmou RWE o prodeji svého…

22. února 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 4.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Poradna plná daňového přiznání
Kouříte zdravě aneb jakým rizikem jsou náhražky cigaret?
Přes 371 tisíc domácností loni změnilo dodavatele. I proto, že se zdražovalo
Neomezená mobilní data nejsou a ani nebudou
Otcovská dovolená v roce 2019
Auta
Volvo XC90 se po faceliftu nezměnilo, nově ale maskuje…
První opravdová Cupra se jmenuje Formentor a sází na plug-in hybridní pohon
Audi Q8 může mít výkon 330 koní také v kombinaci s dieselem. Stačí vznést požadavek na obvyklé místo
Jak chrání SUV chodce? Forester a RAV4 na výbornou, BMW X1 v podstatě vůbec
Srovnání pokut u nás, v Rakousku, Německu a na Slovensku: Koho bolí nejvíc?
Technologie
Cnews FM: Strach z vývoje Windows 10 a protispotřebitelské výroky ministerstva [podcast]
Moneta ještě pořád chce koupit Air Bank, zaplatila by ale méně
Šeptanda: Microsoft ukáže nový Xbox již v červnu na E3
Samsung je králem smartphonů. Huawei mu ale v roce 2019 půjde po krku
AMD před vydáním GTX 1660 Ti zlevnilo Radeony RX Vega 56, některé až pod 7 tisíc
Hry pro příležitostné hráče