Dálnice jede, železnice stojí

 Weikert 19. října 2017, 18:56  -  Petr Weikert
19. října 2017, 18:56

Nekonečný příběh dálnice D8, jejíž část zasypal v červnu 2013 utržený svah, pokračuje v malém dál. Stejně jako se protahovala dostavba dálnice v kritickém úseku, vleče se teď obnova nedaleké železniční trati. A příběh je to ještě o něco tristnější. Zatímco dálnici se po řadě peripetií podařilo státu plně zprovoznit zhruba před měsícem, trať je od roku 2013 stále zavřená.

Trať s číslem 097 vedoucí přes České středohoří z Lovosic do Teplic původně nechtělo ministerstvo dopravy ani opravovat. Po protestech kraje a petici obyvatel přilehlých obcí ministr Dan Ťok otočil a přesně před dvěma lety vyhlásil opravu železnice. Popravdě, byla poslední reálná věc, která se kvůli obnově zničené trati stala.

Byť jsou koleje poškozené jen zhruba v úseku dvou set metrů, problém je širší. Ukázala na něj zdlouhavá oprava dálnice. Celý úsek je totiž geologicky nestabilní a odborníci varují před jeho dalším pohybem. I železnice samotná se musela ještě před sesuvem několikrát opravovat.

Podle informací zveřejněných ministerstvem dopravy se od května pracuje na několika variantách, jak trať bezpečně položit a provozovat. V úvahu přichází například vybudování estakády, což by stálo odhadem ministerstva 200 až 300 milionů korun. Ve hře je i nové řešení pomocí vylehčeného násypu, což by vyšlo zhruba na 20 procent dražší varianty. Možnosti bude po dopracování připomínkovat Správa železniční dopravní cesty a o výběru nakonec rozhodne speciální komise ministerstva dopravy. Bude to ale až po volbách, což může celou akci oddálit nebo úplně zastavit.

Připomeňte si otevření posledního úseku:

Zhruba tři tisíce lidí, kteří podepsali petici za obnovu trati tak ani po čtyřech a půl letech nemají od ministerstva termín, kdy bude železnice opět zprovozněna. „Protože dosud nebylo vydáno stavební povolení, nebyly ani zahájeny stavební práce. Vzhledem k výše uvedenému je v současné době velmi obtížné odhadnout ukončení stavebních prací,“ uvádí ministerstvo dopravy. Dálnici D8 dokončilo ministerstvo dopravy s 15letým zpožděním loni v prosinci. Průjezd kritickým úsekem s nestabilním podložím byl však omezen do jednoho pruhu. Bez omezení dálnice funguje od letošního 20. září.

Přečtěte si další texty autora:

Konec eurobabiše

Ticho před volbami

Uber jako predátor

Kšaft umírající matky ČSSD

Vstanou nové Blanky

Předseda spisovatel

Vyvolávač deště

Bohuslav Sobotka. Všimli jste si?

Umění mlčet

Marťan na Hrad


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 4.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Je na uložení peněz lepší spořicí účet nebo termínovaný vklad?
Třetina Čechů chce změnit banku, ale odhodlají se jen 2 % z nich
Vše, co potřebujete vědět o GDPR
Lidé mají 4 roky na výměnu kotle. Stát rozdává dotace i bezúročné půjčky
Na podání přehledů zbývá 14 dní
Auta
Škoda Kamiq se ukazuje na dalších fotkách těsně před…
Robotické vysavače Electrolux a Samsung: úklid přes smartphone (vyzkoušeno)
Jaguary XE a XF dostaly novou výbavu 300 Sport a filtr pevných částic pro benzinové motory
Výkon vs. počet válců: Kdo nabízí v jednotlivých kategoriích nejvyšší maximum?
Kvíz: Poznáte tato klasická auta?
Technologie
10nm čipy Intelu vyjdou v počítačích NUC, s grafikou Radeon. Má proces stále problémy?
Březnové vydání Windows 10 bylo zkompilováno v dubnu [Insider Preview build 17134]
Strašák jménem GPDR. Vše, co o něm potřebujete vědět
Cnews FM: Problémy prvního světa. Je filmových služeb příliš mnoho? [podcast]
Tip: Jak ve Firefoxu zabránit YouTubu, aby vás sledoval při prohlížení jiných stránek
Hry pro příležitostné hráče