5 tipů, jak zvládnout v práci „den blbec“ - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

5 tipů, jak zvládnout v práci „den blbec“

,
5 tipů, jak zvládnout v práci „den blbec“
Zdroj: Profimedia.cz

Každý z nás někdy zažije takzvaný „den blbec“, kdy se od rána nic nedaří. Jak překonat podobné dny v práci, kdy máte chuť se vším praštit?

Většina lidí nevstává s písní na rtech, když se ráno chystají do práce. V některé dny nic nevychází, člověk uvízne v dopravní zácpě, pokud jede autem. V případě používání hromadné dopravy pak vše těsně ujede nebo má zpoždění.
Do práce člověk přijde pozdě, vše mu padá z ruky, počítač nefunguje tak, jak má. Člověku není dobře, má pocit, že v noci skládal vagón uhlí. Každý někdy zažil den, kdy se nic nedaří. Existuje několik tipů, jak zkusit nepovedený den restartovat.

1: Eliminujte stres spojený s prací

Pokud jste vystresovaní z práce, napište si na papír, co je důležité pro vaší pracovní náplň. To, co v seznamu nebude, toho se zbavte, mentálně se od nedůležitých věcí odstřihněte.

Stanovte si několik jednoduchých úkolů, které zvládnete a začnete se cítit lépe, budete mít větší sebedůvěru. Vytvořte si nové termíny pro splnění vašich úkolů, které jsou realistické. Pokud ani to nepomůže, zkuste si s nadřízeným promluvit o množství vaší práce.

2: Komunikujte se svým šéfem

Váš nadřízený může být pod neustálým stresem, pokud dovolí, aby se šířil dále na pracovišti. V tom případě je dobré si s ním promluvit. Rozhovor může pomoci snížit úroveň stresu a zlepšit komunikaci.

Pokud je váš nadřízený analytický typ, je třeba mu představit čísla a tvrdá data. Je třeba se vyjadřovat přesně a konkrétně. Pokud je váš šéf intuitivní typ, je užitečné si připravit velké grafy a obrázky, neutápět se v detailech. Nabídněte řešení.


Vyhněte se vyhoření: Tři triky, které vám pomohou zůstat produktivní

 Produktivita bez vyhoření, ilustrační foto


3: Vyhněte se intrikám na pracovišti

Popíjení kávy v kuchyňce a probírání problémů s kolegy na pracovišti nepovedou k tomu, že zvýšíte svou produktivitu. Pokud máte úkolů nad hlavu, zkuste si ve firmě dohodnout schůzku s personalistou a promluvit si o věcech, které ovlivňují vaší pracovní výkonnost. Nenechávejte se vtáhnout do problémů ostatních. Slušně kolegy odmítněte s tím, že máte naléhavou práci. To vám umožní se lépe na své úkoly soustředit.

4: Nepodceňujte osobní život

Rovnováha mezi pracovním a soukromým životem znamená zejména to, že obě složky dokážete od sebe oddělovat. V některých případech ale negativní zprávy rovnováhu naruší a je těžké zachovávat koncentraci v práci. Je dobré si vybrat půl dne volna na určitý reset a věnovat se osobnímu životu.


Jak opustit svou bezpečnou bublinu:

Chcete poznat své přednosti a slabiny? Vystupte z komfortní zóny

 Komfortní zóna, ilustrační foto


5: Odpočívejte, pokud jste nemocní

Pokud na vás něco leze, necítíte se dobře, je lepší zůstat doma. Přecházení nemoci může způsobit, že v konečném důsledku budete v práci chybět delší dobu. Neodkladné úkoly vyřiďte z domova po telefonu a e-mailu.

Nezapomínejte na to, že většinu faktorů, které způsobují kritické dny, nemůžete sami ovlivnit. Nejlepším způsobem, jak se s nimi vypořádat, je přijmout je. Takové dny jsou vhodnou příležitostí pro zastavení a nabrání dechu pro následující dny.

Dále čtěte:

Postavte se bossingu: tyto signály napoví, že vás šéf zneužívá

Tipy sportovního psychologa: jak podat špičkový výkon v práci?

Ano, nebo ne. Naučte se rozhodovat, usnadníte si život

15 důvodů, proč ještě nejste bohatí. A nejspíš ani nebudete


Ohodnoťte tento článek
Diskuze