Menu Zavřít

Do fondu dopravy by mělo směřovat 82 miliard

16. 10. 2016
Autor: čtk

Vláda na pondělním zasedání projedná návrh rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na příští rok. Podle návrhu ministerstva dopravy by fond měl hospodařit celkem s 82,1 miliardy korun, z čehož 52 miliard připadá na příspěvek z národních zdrojů a zbylých 30,1 miliardy na dotace z fondů Evropské unie. Ve střednědobém výhledu na dva následující roky návrh počítá se 49 a 50 miliardami korun pro fond ze státního rozpočtu.

Největší část peněz půjde příští rok na rozvoj a opravy silniční sítě. Celkem 45,75 miliard korun by mělo z rozpočtu fondu získat Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které má na starosti dálniční síť a síť silnic první třídy. Příspěvek fondu na činnost ŘSD předpokládá převedení zhruba 30 miliard národních peněz do rozpočtu ŘSD, které doplní 16,5 miliardy Kč z fondů EU.

O něco méně, 32,35 miliardy korun, má směřovat na železnici Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta by měla hospodařit se zhruba 20 miliardami z národních peněz a dalšími 12 miliardami z peněz Operačního programu doprava a kohezních fondů.

Zhruba 880 milionů má směřovat do Ředitelství vodních cest (ŘVC), které má na starosti stavbu jezů a další infrastruktury na splavných řekách. Peníze pro ŘVC nicméně mají kromě investic v Česku směřovat i do zvelebení námořních přístavů v Hamburku, které Česká republika vlastní, nebo má v dlouhodobém pronájmu. Dalších 70 milionů korun má jít správcům tuzemských řek, tedy jednotlivým povodím.


O dopravě v Česku čtěte více:

Tramvaje v centru Prahy kolabují, nabírají desítky minut zpoždění

Tunely na D8 v severních Čechách se na čtyři dny zcela uzavřou

V roce 2017 se začne stavět 140 kilometrů dálnic

BRAND24


Součástí rozpočtu fondu je i převod tří miliard korun z letošního rozpočtu. Jde o mimořádnou dotaci, kterou fond získal od ministerstva dopravy a která má být využita především na stavbu devíti prioritních projektů, pro které nebude nutné opakovat celý proces dopadu staveb na životní prostředí EIA.

Právě nutnost opakovat hodnocení vlivu na životní prostředí u řady projektů považuje státní fond za největší riziko čerpání peněz v příštím roce. Ani prioritní projekty, u nichž se počítá se zjednodušenou procedurou, nejsou bez rizika zpoždění. I v rámci zjednodušených řízení se mohou účastníci odvolat a požadovat jejich přezkum. Rovněž nejde vyloučit přezkum řízení soudem, uvedl v materiálu fond dopravy.

Na dálnici be známky? Přečtěte si o plánovaných výjimkách:

Na 11 dálničních úsecích od ledna bez známky. Ministerstvo schválilo výjimky

 Dálnice v ČR - ilustrační foto

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).