Změna značky završuje naši proměnu, říká šéf Telly Rusnák - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Změna značky završuje naši proměnu, říká šéf Telly Rusnák

,
Změna značky završuje naši proměnu, říká šéf Telly Rusnák
Zdroj: Telly

Na českém trhu placených televizních služeb se objevila nová značka Telly. Ve skutečnosti se ale o žádného nováčka nejedná. Pro změnu známého brandu se rozhodla společnost DIGI TV – operátor, který v ČR působí už od roku 2006. Na to, co oblíbeného televizního poskytovatele k takovémuto kroku vedlo, ale i na aktuální trendy a budoucnost pay-tv služeb nejen v kontextu současných koronavirových opatření jsme se ptali Vladimíra Rusnáka, ředitele pro strategii společnosti Telly, s.r.o.

Změnit zavedenou značku, jejíž služby využívá mnoho českých domácností, není úplně obvyklé. Proč jste se rozhodli stát se Telly?

Když jsme televizního operátora DIGI CZ kupovali od rumunských vlastníků, koupili jsme si práva k užívání značky DIGI na pět let. V té době jsme kupovali jen satelitního operátora. Dnes máme úplně jinou a komplexní službu, nesrovnatelnou co do kvality a možností pro zákazníka.  Zásadně jsme zlepšili kvalitu satelitního příjmu a přidali jsme další služby – internetovou televizi a také pevné připojení k internetu, které je dostupné pro více než 3,8 milionu českých domácností. Nabízíme dvakrát více programů než stará DIGI před pěti lety, velká část je v HD rozlišení, tehdy byl v HD jeden jediný program. Přitom cena služby za základní balíček programů s větším počtem stanic a ve větší obrazové kvalitě je nižší než před pěti lety. K tomu dodáváme spoustu dalších služeb. Nastal čas posunout se i v grafice, změnit celý grafický styl a uživatelské prostředí, což by stará značka, která nám nepatří, nedovolovala. Už před rokem jsme udělali zásadní rozhodnutí, že půjdeme cestou vlastní značky. Protože víme, že máme špičkový produkt, chtěli jsme i špičkové logo, výraznou vizuální identitu. Ke spolupráci jsme proto přizvali Studio Najbrt, špičku v oboru firemní grafiky.

Jak moc ovlivnila koronavirová opatření launch značky?

Samozřejmě současná doba není úplně ideální pro představení nové značky. Museli jsme zrušit plánované setkání s novináři a obchodními partnery, kde jsme jim chtěli vše důkladně představit. Vše jsme nakonec odehráli přes internet. Na druhou stranu lidé, které oslovujeme především, teď sledují internet i televizi víc než o Vánocích a mohou se s naší kampaní snadno potkat a Telly si vyzkoušet bez závazků na celý měsíc zdarma. Naše televizní služba se dá vyzkoušet bez set-top boxu na moderních televizích Samsung či chytrých televizích s operačním systémem Android (např. Sony, Philips, TCL, JVC, Toshiba, Orava, Xiaomi a další – pozn. redakce). Brzy bude mít Telly i aplikace pro chytré televizory LG. Vyzkoušet Telly lze na všech běžných mobilních zařízeních, počítačích, tabletech. Službu si aktivujete jednoduše on-line.

Společně s uvedením nového názvu došlo také k proměně nabídky televizních balíčků. Jak vypadá vaše aktuální nabídka?

Snažili jsme se připravit jednoduchou a přehlednou nabídku, ze které si vybere každý, a především každý se v ní jednoduše zorientuje, což dnes zdaleka není standardem. Připravili jsme tři balíčky. Malý balíček za 200 korun je vstupní branou pro lidi, kteří ještě nemají s výhodami placené televize zkušenosti. Střední balíček za 400 korun je takovou zlatou střední cestou se skvělým poměrem cena/výkon a Velký balíček za 600 korun je pro ty, co nemají rádi kompromisy. Ke každému balíčku je možno dokoupit si balíček HBO a k němu i službu HBO GO. V nabídce je i samostatný balíček Sport (dříve Sport Plus) pro ty, kteří chtějí sledovat pouze sportovní programy. V rámci přehlednosti jsme opustili tzv. baťovské ceny a zaokrouhlili cenovky na celá čísla, což je pro zákazníky jednodušší pro porovnání. Z prvních zveřejněných nezávislých srovnání s konkurencí vychází nabídka Telly velice dobře, což znamená, že jsme balíčky nastavili správně.

Jaké jsou plány Telly pro nejbližší období a druhou polovinu roku 2020?

Plánů máme celou řadu. Chceme především pokračovat v nastavených kolejích. Tedy zvyšovat uživatelskou přívětivost naší služby a hodně si zakládáme i na zkvalitnění zákaznického servisu. V nejbližších měsících spustíme zákaznickou zónu se samoobsluhou a možností platit za služby kartou. Jednáme s našimi dodavateli i o nových typech obsahu a nových TV kanálech. V plánu máme také spuštění vlastní videotéky.

A když se zeptám na technické inovace?

Nyní máme všechny aplikace a set-top boxy sjednoceny pod logem Telly. Vydali jsme výrazně inovované aplikace pro mobilní telefony Android a iOS, kde si můžete vybírat pořady dle žánrů a našeho doporučení. Další změny budou následovat. Již v průběhu dubna vyjde aktualizovaná aplikace pro Samsung Smart TV, která bude mít předobraz v aktuální aplikaci pro Android TV, a stejným způsobem bude vypadat i rozhraní pro set-top boxy Arris. Televize tak půjde ovládat jednoduše několika tlačítky. Chystáme přechod na Ultra HD/4Kready kodek H.265, čímž budeme technicky připraveni na vysílání v UHD, ale především tím téměř o polovinu snížíme datovou náročnost internetové televize, což jistě ocení všichni, kdo mají pomalejší nebo nestabilní internetové připojení. Vývoj aplikace pro LG Smart TV je v závěrečné fázi, ostré spuštění očekáváme v létě.

Pojďme ještě zpátky k aktuální situaci. Ovlivňuje koronavirus vaše podnikání hodně, či málo?

Docela dost. Procházíme jakýmsi živým zátěžovým testem, protože sledovanost stanic v naší nabídce je vysoká. Naši zákazníci tráví u televize o polovinu času více, než je běžné. A až dvojnásobně se zvýšil počet připojených zařízení ve špičkách. Na rozdíl od našeho největšího konkurenta jsme prošli zatěžkávací zkouškou bez zaváhání. Nezaznamenali jsme žádné výpadky a potvrdili si, že Telly je nejstabilnější platforma internetové TV na trhu. Satelitní TV se díky odlišné technologii současná situace s přetíženým internetem netýká vůbec.

Kolik má Telly zákazníků?

Počet uživatelů všech služeb Telly, tedy TV, internet, mobil a pevná linka je přibližně 170 tisíc. Placená TV má největší podíl.

O jaké pořady je v dnešní době největší zájem?
Naši zákazníciteď hodně sledují zpravodajství včetně cizojazyčných zpravodajských stanic, ale také filmy, dokumenty, vzdělávací programy. Sledovanost ztratily sportovní stanice, kde se reprízují většinou pořady a zápasy z archivů.

V ČR má placená televize velkou konkurenci v DVB-T2, tedy bezplatném příjmu televizního signálu přes klasickou anténu. Stále platí, že nadpoloviční většina Čechů se dívá na pozemní vysílání?

Jsou země, kde placená televize má 90procentní podíl na trhu, například Slovensko. U nás bych řekl, že se síly srovnávají. Nedávný průzkum GfK na reprezentativním vzorku internetové populace ukázal, že terestrické vysílání v Česku využívá 51 procent oslovené populace. Řada uživatelů tento příjem však využívá v souběhu s placenou televizí, často jako doplněk, například na druhém přijímači. Za hlavní typ příjmu považuje DVB-T/T2jen 39 procent populace. Naproti tomu nějakou formu placené televize využívá 63 procent internetové populace, v některých případech právě v souběhu s terestrickým příjmem, přičemž 59 procent placenou televizi považuje za svůj hlavní typ příjmu. Je zřejmé, že i u nás zákazníci oceňují výhody pay-tv. Vidím jako zřetelný trend, že s rozšířením spolehlivého internetu v českých domácnostech dál poroste podíl placené televize dodávané prostřednictvím internetového připojení. Rostoucí zájem nových zákazníků o internetovou televizi potvrzuje i naše zkušenost, kdy zákazníci místo přechodu na DVB-T2 volí raději jiný typ příjmu a placenou televizi.

V čem je placená televize lepší, proč by si ji lidé měli pořídit?

K těm hlavním výhodám patří samozřejmě to, že má televizní programy, které v terestrice nenajdete. Takových je mnoho, jako příklad uvedu HBO, National Geographic, Filmbox, Discovery, Viasat, Cartoon Network, Disney Channel a mohl bych pokračovat a vyjmenovat spoustu dalších stanic s filmy, dokumenty či dětskými pořady. Určitě by vám to potvrdili také sportovní fanoušci, protože například stanice Premier Sport nebo DIGI Sport, Eurosport, Nova Sport a další v bezplatném vysílání určitě nejsou. Dalším důvodem jsou moderní funkce, které přicházejí s internetovou televizí. Hodně oblíbený je týdenní archiv pořadů, který diváka zbavuje závislosti na televizním programu a dává mu svobodu dívat se na oblíbený pořad, kdy on chce. Také přeskakování reklam a obecně posun v programu mají diváci rádi. S rostoucí úhlopříčkou našich televizorů je jasným argumentem kvalita televizního vysílání, tedy kolik stanic od vašeho operátora dostanete v HD rozlišení. A tady terestrika silně zaostává za placenými službami, ať jde o satelit, kabel nebo internetovou televizi. V neposlední řadě hraje roli, že dnes se dá televize sledovat i jinak než doma v obýváku. Televizi dáte do mobilu, tabletu nebo počítače a vezmete si ji s sebou, kamkoliv jedete. Až se opět otevřou hranice, tak se na Telly podíváte po celé Evropské unii.

Dnes se již běžně prodávají televizory pro 4K (UHD) rozlišení. Kdy nabídnete divákům UHD kvalitu?

Věřím, že brzy. Nezáleží jen na nás. Pro běžné komerční nasazení musí být poptávka ze strany zákazníků a ochota za tuhle kvalitu připlatit si. V UHD se sice řada pořadů už vyrábí, ale poskytovatelé za ně požadují peníze navíc. My se na přenosy v UHD připravujeme. Již brzy začne Telly vysílat prostřednictvím nového, Ultra HD/4Kready kodeku H.265. Ten umožňuje vysílání v UHD kvalitě. V momentě, kdy bude k dispozici více pořadů za rozumných finančních podmínek, bude moci Telly UHD nabídnout svým zákazníkům. Věřím, že první program v UHD, který Telly přinese, by mohl být z anglické Premier League.

Změna značky završuje naši proměnu, říká šéf Telly Rusnák
5 (100%) 4 hlasování
Diskuze