Rekord díky fotbalu. Úspěch Anglie na mistrovství vzpružil tržby britských supermarketů - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Rekord díky fotbalu. Úspěch Anglie na mistrovství vzpružil tržby britských supermarketů

, adk,
Rekord díky fotbalu. Úspěch Anglie na mistrovství vzpružil tržby britských supermarketů
Zdroj: Profimedia.cz

Díky teplému počasí i úspěchu anglických fotbalistů na mistrovství světa vzrostly prodeje meziročně o 3,6 procenta. V případě alkoholu dokonce padl prodejní rekord pro období mimo Vánoce a Velikonoce.

Během fotbalového šampionátu vzrostl počet návštěv supermarketů o 13 milionů, řekl analytik společnosti Kantar Worldpanel Fraser McKevitt. „V týdnu kdy anglický tým hrál západy proti Kolumbii a Švédsku, utratili Britové za alkohol 287 milionů liber (8,3 miliardy korun),“ uvedl McKevitt. Podle něj jde o nový rekord pro období mimo vánoční a velikonoční svátky.

Fotbal nebyl jediným faktorem s příznivým vlivem na prodeje. Dlouhé a teplé léto svědčí grilování, prodeje mletého masa na burgery vzrostly téměř o 30 procent. Podpalovačů nakoupili Britové téměř o polovinu více. Výrazně vzrostly také prodeje opalovacích krémů. Samostatnou kapitolou je růst prodejů prášků proti bolesti. Ty nakoupila v uplynulém měsíci téměř třetina domácností, uvádí analýza společnosti Kantar WorldPanel.


Důsledek veder: německým pivovarům docházejí lahve i přepravky

Plastové přepravky na pivo, ilustrační foto


Slunečné počasí nemění jen obsah nákupních košíků Britů, ale také místa, kde nakupují. Ve snaze o úsporu času se lidé místo velkých řetězců častěji vydávají do lokálních obchodů.

Britové jsou zvyklí během sportovních událostí více nakupovat. V průběhu Wimbledonu se v Lidlu prodávalo 60 košíků jahod každou minutu. „Wimbledon, mimořádný výkon anglických fotbalistů na mistrovství světa a nekončící vlna teplého počasí nám přivedla více zákazníků než kdykoliv dříve,“ řekl ředitel britského Lidlu Christian Härtnagel webu Fruitnet.com. Lidl také těžil ze své pozice oficiálního supermarketu anglických fotbalistů, upozornil web.

Nárůst maloobchodních prodejů zaznamenal i překvapivý finalista fotbalového šampionátu: Chorvatsko. V průměru se jednalo o růst 11 až 15 procent, citoval web TheDubrovnikTimes.com Chorvatskou hospodářskou komoru.

„Obrat restauračního průmyslu v zápasových dnech vzrostl o více než 10 procent. Rekordní byl den semifinálového zápasu mezi Chorvatskem a Anglií, kdy obrat vzrostl o 17 procent, v den finálového zápasu šlo pouze o 13procentní růst,“ uvedla Chorvatská hospodářská komora.

 banner Fortuna

O dění na fotbalovém šampionátu čtěte více:

Miliardy z východu. Reklamu na fotbalovém šampionátu ovládnou čínské firmy

Letenka za dvě koruny: Aeroflot láká ruské fotbalové fanoušky

Sponzoři váhají. Fotbalové mistrovství zatím provází reklamní ticho

Luxus i tribuny mimo stadion. Podívejte se, kde se bude hrát fotbalový šampionát

Mobily nechte doma. Německo varuje úředníky, kteří se chystají na fotbal do Ruska

Jak vydělat na šampionátu? Ruské restaurace sází na falešné recenze

Krach Německa zasáhl Adidas. Dresy musí prodávat se slevou

 Německý reprezentant Thomas Müller po překvapivém vyřazení z mistrovství světa


Ohodnoťte tento článek
Diskuze