Stát by převzetím mýta ušetřil za deset let dvě miliardy, tvrdí Kapsch

14. června, 16:17 - čtk
14. června, 16:17

Pokud by stát provozoval současný mýtný systém sám, ušetřil by za deset let minimálně dvě miliardy korun. Tvrdí to generální ředitel tuzemského Kapsche Karel Feix. Firma je provozovatelem mýtného systému v Češku, přičemž současný kontrakt o provozu systému vyprší na konci roku 2019.

Vítězem tendru na desetiletý provoz mýta od roku 2020 se stalo konsorcium Czech Toll/Sky Toll s nabídkou 10,7 miliardy korun. Soutěž ale v květnu zrušil antimonopolní úřad. Ministerstvo dopravy dnes uvedlo, že nadále prosazuje dokončení současného tendru.

„Pořád věříme, že mýtný tendr dokončíme,“ uvedl mluvčí úřadu Zdeněk Neusar. Podle ministra dopravy v demisi Dana Ťoka (za ANO) zároveň resort připravuje náhradní řešení pro případ, že by s odvoláním proti rozhodnutí antimonopolního úřadu neuspělo. Ministerstvo chce podle Neusara alternativní řešení mýta představit vládě do konce června.

Podle Feixe by stát mohl zefektivnit provozní náklady podle vlastního uvážení a tím ušetřit. „Pokud bude mít stát provoz mýta pod svou kontrolou, je jen na něm, jak si zoptimalizuje provozní náklady, například jak hustou síť obslužných míst pro kamiony bude chtít. Pokud vznikající vláda chce dobře hospodařit, pak neexistuje pro daňové poplatníky lepší alternativa budoucnosti mýta než pokračovat v provozu současného mýtného systému,“ uvedl Feix.


Přečtěte si: Ťok chce uhasit mýto, i když ví, že to nestihne


Přechod provozování mýta pod stát je podle Feixe evropským trendem. Po pionýrském Rakousku letos převezmou provoz mýta Slovinsko a Polsko. Od letošního září bude samo vybírat mýtné i Německo, dodal Feix.

„Nabídka SkyTollu pro desetiletý výběr mýta za 10,7 miliardy je pro stát nevýhodná, stávající mýtný systém by vybíral pouze za 8,9 miliardy korun,“ uvedl dále Feix. Kapsch chce odprodej svého provozu nabídnout příští vládě. Firma podle Feixe odprodej státu již v minulosti několikrát nabízela, ale bez výsledku. Podle mluvčího ministerstva Neusara však úřad dosud žádnou oficiální nabídku od firmy nedostal.

Variantou, že stát převezme provoz mýta do vlastních rukou, se resort dopravy zabýval ještě za úřadování bývalého ministra Antonína Prachaře. Úřad však nakonec od této varianty ustoupil a rozhodl se vypsat tendr na nového provozovatele ze soukromé sféry.

Čtěte také:

Kellner chce německé mýto. Nebude to mít lehké

Devět set kilometrů mýta navíc? Málo, ukazují analýzy

Stát by měl vypsat nový tendr na provoz mýta, míní dopravci

Makáme aneb Mýty o mýtu

Mýto neumí ani Němci. V nejdražším sporu v dějinách dal Berlín 6 miliard jen za právníky



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
ČNB opět zpřísňuje poskytování hypoték - není ale třeba panikařit
Tři čtvrtiny z nás miluje „šopingování“
Cestovní pojištění na dovolenou: ano, nebo ne?
Jak legálně pracovat s manželkou ve vlastním podniku
Jak se počítá náhrada mzdy během pracovní neschopnosti?
Auta
Toyota Camry míří po 14 letech do Evropy. Nahradí model…
Dálniční známky a poplatky za silnice a dálnice v Evropě v roce 2018
Mazda MX-5 nově nabídne vyšší výkon a lepší polohu za volantem i v Evropě
Volvo S60 už nemá diesel a vyrábí se v USA. Nechybí ani sportovní verze
Test Ducati Monster 797: Žádná dáma!
Technologie
Instagram je další miliardovou službou Facebooku a jde po krku YouTubu
Šéf Intelu náhle končí. Oficiálním důvodem je nevěra, reálným by mohl být 10nm proces
Monitor jako tele(vize). Acer uvádí 4K počítačová LCD s úhlopříčkou 49 a 55 palců
Více života ve Formulářích Google. Vyberete si písmo, do záhlaví nahrajete obrázek
Windows 7 zřejmě končí s procesory bez SSE2. Microsoft dělá vše, aby neřekl pravdu
Hry pro příležitostné hráče