Oděvní řetězec Primark míří do Česka. První obchod otevře v centru Prahy - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Oděvní řetězec Primark míří do Česka. První obchod otevře v centru Prahy

, čtk,
Oděvní řetězec Primark míří do Česka. První obchod otevře v centru Prahy
Zdroj: Profimedia.cz

Oděvní značka Primark otevře v příštích letech v centru Prahy svůj první obchod. Řetězec již podepsal nájemní smlouvu. Obchod bude podobné velikosti jako prodejny řetězce v Británii či Německu. Podle webu iHned.cz by prodejna měla být v projektu Květinový dům, který nyní vyrůstá na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice. Primark letos otevře obchod také ve slovinské metropoli Lublani a plánuje prodejnu také ve Varšavě.

„Letos se obchod neotevře, až v příštích letech. Prodejna bude stejně velká jak to znají zákazníci ze zahraničí,“ uvedl partner realitní poradenské společnosti Cushman & Wakefield Jan Kotrbáček. Podle něj existuje na českém trhu příležitost pro koncept Primarku. Ten je založen na prodeji módního zboží za velmi nízké ceny.

V projektu Květinový dům je menší část prostor obchodních a právě ty má obsadit irský řetězec. Ve vyšších patrech devítipodlažního domu budou kanceláře. Developerem a majitelem objektu je společnost Flow East. Její manažer pronájmů Petr Červený webu iHned.cz potvrdil, že Flow East finalizuje smlouvu na pronájem obchodních prostor. Projekt Květinový dům jeho developer dnes prezentuje pod názvem VN47. Novostavba nahradí historický dům z roku 1880.

Budete nakupovat v Primarku?

Kotrbáček také upozornil na to, že značka je úspěšná na všech trzích, na které vstoupila. Primark, který je mezi českými spotřebiteli velmi populární, nyní provozuje zhruba 370 obchodů v 11 zemích, mezi nimi v Británii, Španělsku, Irsku, Německu či Francii. Největší prodejna na Market Street v Manchesteru má 14 400 metrů čtverečních ve třech patrech. Značka nemá internetový obchod.


Kdo slyší kabáty růst. Do českého online trhu s módou míří nové globální firmy i investoři

Ředitel Zootu Ladislav Trpák


Konkurence na českém trhu s módou se v posledním roce zvýšila spolu se vstupem řady zahraničních internetových prodejců jako německé Zalando či About You. Mezi největší prodejce oděvů patří v Česku Lidl, Tesco Stores, H&M, C&A Moda, KiK, New Yorker či Takko.

Češi loni utratili v e-shopech s módou 24,5 miliardy korun, meziročně o 12 procent víc, odhaduje vyhledávač oblečení Glami.cz. Z hlediska prodejů vedou na internetu podle jeho průzkumu obchody Bonprix, Sportisimo, AboutYou, Zoot, E-obuv, H&M, Deichmann, Astratex, A3 Sport a Zara.

Čtěte také:

Tržby obchodníků rostou pátým rokem, loni se zvýšily o téměř pět procent

Módní návrhářka Pivcová: Šiju pro toho, kdo nechce nosit polyester

Chléb, hry a oblečení. Šéf Albi Kokeš startuje byznys s dámskou módou

Budoucnost módního retailu

Kámen versus internet. Kdo vyhraje souboj o zákazníka?

Ohodnoťte tento článek
Diskuze