Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Nejhodnotnější značkou piva je Bud Light. Asahi se propadá

Adam Štěpánek 11. prosince 2018, 06:16  -  Adam Štěpánek
11. prosince 2018, 06:16

Nejhodnotnější pivní značkou na světě zůstává Bud Light následovaný Budweiserem a Heinekenem. Vyplývá to ze studie analytické společnosti Brand Finance. Největší propad postihlo pivo Asahi spadající do portfolia majitele plzeňského Prazdroje.

Společnost Brand Finance hodnotila kromě celkové hodnoty značky také její dlouhodobou sílu skrze několik kategorií, například investice do marketingu, vlastní kapitál a dlouhodobou výkonnost. Právě síla značky je spolu s výnosy nejdůležitějším faktorem při určování její hodnoty.

Na prvním místě žebříčku 25 piv se udržel Bud Light, jehož hodnota oproti měření z loňského roku stoupla o dvanáct procent na 7,4 miliardy dolarů (168 miliard korun). Druhé místo obsadil Budweiser, jehož prodeje v USA dlouhodobě klesají, stále se však může opřít o sílu své značky a tradičně silnou pozici na americkém trhu.

Na vzestupu je čínské pivo Harbin, jehož hodnota vzrostla o 69 procent, a také kolumbijské Aguila s nárůstem o 52 procent. Potvrzuje to dominantní postavení pivovaru AB InBev, který má v pětadvacítce 13 svých značek.

Změna hodnoty pivních značek mezi lety 2017 a 2018:

Zdroj: Brand Finance

Největší propad naopak postihl japonské pivo Asahi, jehož značka ztratila na hodnotě 34 procent a klesla z páté na dvanáctou příčku. Autoři studie to připisují klesající oblibě piva v Japonsku. Pivo Asahi patří do stejnojmenné skupiny, která ovládá i Plzeňský Prazdroj.

Hodnota největších světových značek piva loni rostla v průměru o 19 procent. Podle autorů studie hraje stále větší roli marketing, který je pro pivní značky stejně důležitý jako chuť či balení. „Marketingové kampaně pomáhají lídrům trhu bojovat s vyzyvateli na jejich domácím trhu tím, že zákazníkům neslibují jen produkt, ale i zážitek,“ říká David Haigh, výkonný ředitel Brand Finance.

Haigh předpovídá, že velké konglomeráty budou i nadále čelit silnému útoku řemeslných piv a minipivovarů. Svými velkými možnostmi produkce a distribuce, v kombinaci s chytrým marketingem, jim ale budou schopny úspěšně čelit.

10 nejhodnotnějších pivních značek
Značka Země Hodnota (v mld. USD)
1. Bud Light USA 7,38
2. Budweiser USA 7,08
3. Heineken Nizozemsko 6,09
4. Brahma Brazílie 3,72
5. Harbin Čína 3,54
6. Corona Extra Mexiko 3,42
7. Skol Brazílie 3,32
8. Kirin Japonsko 2,78
9. Coors Light USA 2,71
10. Guinness Irsko 2,53

Zdroj: Brand Finance

Přečtěte si rozhovor:

Pražanům nejvíce chutná IPA, říkají zakladatelé pivní rozvážkové firmy Peevo

Dále čtěte:

Minipivovary: Česko má novou turistickou atrakci

Češi zůstávají s odstupem největšími pivaři. Na druhé místo se propili Rakušané

Minirevoluce. Malé pivovary se v tichosti slučují do skupin

Trapistické pivo: nápoj mlčenlivých mnichů

Pivem vycpaná veverka, ležák ze sudu po whisky. Jaká jsou nejdražší piva světa?


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdy si můžete a kdy nemůžete odečíst hypotéku z daní?
Diskriminace v práci už neexistuje, ale stále na ni narazíte
Podnikající invalidní důchodci a daně za rok 2018
Jakou zvolit délku fixace úroků u hypotéky?
4 případy, kdy bude mít důchodce nárok na vrácení daní
Auta
Nejen Raptor. I běžný Ford Ranger dostal nové bi-turbo a 1…
Chystaný malý crossover Škoda dostane jméno podobně velkého čínského SUV
Právě vychází časopis Motocykl 1+2/2019
Opel Vivaro třetí generace
Toyota připomíná víc než 60 let existence modelu Land Cruiser limitovanou Heritage Edition
Technologie
Honor představil první hodinky. Nabídnou GPS i dlouhou výdrž
6 zajímavých forků Firefoxu, které se snaží vyplnit mezery na trhu
Takhle by mohla vypadat nejvýkonnější konzole. Mad Box na prvních obrázcích
Xiaomi potvrdilo, že pracuje skládacím mobilu. Ohýbá se ze dvou stran
Samsung vyrobil první 4K OLED pro notebooky. Prodávat se budou ještě letos
Hry pro příležitostné hráče