Nejhodnotnější značkou piva je Bud Light. Asahi se propadá - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Nejhodnotnější značkou piva je Bud Light. Asahi se propadá

,
Nejhodnotnější značkou piva je Bud Light. Asahi se propadá
Zdroj: Profimedia.cz

Nejhodnotnější pivní značkou na světě zůstává Bud Light následovaný Budweiserem a Heinekenem. Vyplývá to ze studie analytické společnosti Brand Finance. Největší propad postihlo pivo Asahi spadající do portfolia majitele plzeňského Prazdroje.

Společnost Brand Finance hodnotila kromě celkové hodnoty značky také její dlouhodobou sílu skrze několik kategorií, například investice do marketingu, vlastní kapitál a dlouhodobou výkonnost. Právě síla značky je spolu s výnosy nejdůležitějším faktorem při určování její hodnoty.

Na prvním místě žebříčku 25 piv se udržel Bud Light, jehož hodnota oproti měření z loňského roku stoupla o dvanáct procent na 7,4 miliardy dolarů (168 miliard korun). Druhé místo obsadil Budweiser, jehož prodeje v USA dlouhodobě klesají, stále se však může opřít o sílu své značky a tradičně silnou pozici na americkém trhu.

Na vzestupu je čínské pivo Harbin, jehož hodnota vzrostla o 69 procent, a také kolumbijské Aguila s nárůstem o 52 procent. Potvrzuje to dominantní postavení pivovaru AB InBev, který má v pětadvacítce 13 svých značek.

Změna hodnoty pivních značek mezi lety 2017 a 2018:

 Změna hodnoty pivních značek mezi lety 2017 a 2018

Zdroj: Brand Finance

Největší propad naopak postihl japonské pivo Asahi, jehož značka ztratila na hodnotě 34 procent a klesla z páté na dvanáctou příčku. Autoři studie to připisují klesající oblibě piva v Japonsku. Pivo Asahi patří do stejnojmenné skupiny, která ovládá i Plzeňský Prazdroj.

Hodnota největších světových značek piva loni rostla v průměru o 19 procent. Podle autorů studie hraje stále větší roli marketing, který je pro pivní značky stejně důležitý jako chuť či balení. „Marketingové kampaně pomáhají lídrům trhu bojovat s vyzyvateli na jejich domácím trhu tím, že zákazníkům neslibují jen produkt, ale i zážitek,“ říká David Haigh, výkonný ředitel Brand Finance.

Haigh předpovídá, že velké konglomeráty budou i nadále čelit silnému útoku řemeslných piv a minipivovarů. Svými velkými možnostmi produkce a distribuce, v kombinaci s chytrým marketingem, jim ale budou schopny úspěšně čelit.

10 nejhodnotnějších pivních značek
Značka Země Hodnota (v mld. USD)
1. Bud Light USA 7,38
2. Budweiser USA 7,08
3. Heineken Nizozemsko 6,09
4. Brahma Brazílie 3,72
5. Harbin Čína 3,54
6. Corona Extra Mexiko 3,42
7. Skol Brazílie 3,32
8. Kirin Japonsko 2,78
9. Coors Light USA 2,71
10. Guinness Irsko 2,53

Zdroj: Brand Finance

Přečtěte si rozhovor:

Pražanům nejvíce chutná IPA, říkají zakladatelé pivní rozvážkové firmy Peevo

Zakladatelé Peeva Matúš Karaffa (vlevo) a Marek Hotovčin

Dále čtěte:

Minipivovary: Česko má novou turistickou atrakci

Češi zůstávají s odstupem největšími pivaři. Na druhé místo se propili Rakušané

Minirevoluce. Malé pivovary se v tichosti slučují do skupin

Trapistické pivo: nápoj mlčenlivých mnichů

Pivem vycpaná veverka, ležák ze sudu po whisky. Jaká jsou nejdražší piva světa?

Ohodnoťte tento článek
Diskuze