Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Češi si oblíbili nákupy ze zahraničí

Globalizace je znát v každém odvětví a nakupování není výjimkou. Dnes lidé čím dál víc…

Zabezpečení vozu proti krádeži vám zlevní pojištění

Většina dnešních moderních vozů je zabezpečena alarmem, který vás upozorní na neoprávněné…

Immofinanz a O2 prodloužily své partnerství

Společnost Immofinanz prodloužila na konci roku 2018 smlouvu se společností O2, hlavním…

Jak se vyhnout dopravní zácpě: německá firma věří elektrickým člunům

27. září 2018, 06:22  -  frn
27. září 2018, 06:22

Elektromobilita je vhodnější pro lodě než pro automobily, tvrdí zakladatel firmy Torqeedo Christoph Ballin, která vyrábí elektromotory pro lodě. Zejména ve městech by vodní taxíky na řekách měly ulevit dopravě. Firmy používá pro elektromotory stejné baterie jako BMW i3. „Elektročluny“ testuje na Starnberském jezeře nedaleko Mnichova.

Bavorská firma Torqeedo, kterou založil a řídí Christoph Ballin, chce v následujících letech změnit dopravu ve městech. Řešením mají být čluny s elektromotory, jež mohou ulevit přetíženým silnicím.

Ballin deníku Die Welt ukázal sedm metrů dlouhý člun „Seven“, se kterým pluje po Starnberském jezeře vzdáleném asi 20 kilometrů od Mnichova. Loď pohání elektromotor. Podle Ballina se jedná o ideální dopravní prostředek, který nezatěžuje životní prostředí.

Technické novinky se lodním motorům podle Ballina vyhýbají více než automobilovému průmyslu, přitom v zavádění elektromotorů do menších lodí spatřuje velký potenciál. Motory firmy Torqeedo jsou lehčí než naftové lodní motory a lze je snadno nastartovat pouhým stisknutím tlačítka.

Elektrické motory Torqeedo využívá například švýcarská firma designboats

Jsou ale dvakrát dražší než motor na naftu. Vyšší pořizovací cenu pak kompenzují nízké provozní náklady. Ty jsou u elektrického motoru o 80 procent nižší, tvrdí německý manažer. Motor využívá baterii, kterou montuje BMW do elektromobilu i3.

Ve větším množství by se elektrické čluny mohly využívat ve městech, která leží na řekách či na březích moří nebo jezer. O formě elektrické říční taxislužby uvažuje Paříž, Ženeva nebo Dubaj. Firma už vybavila elektromotory jeden trajekt pro 120 lidí ve Španělsku. „Po třech až čtyřech letech provozu se taková investice vyplatí,“ zdůraznil Ballin.

Dále čtěte:

Nový klimatický alarm: spalovací motory musí do sedmi let zmizet z nabídky

Německý ministr připustil přestavbu starých dieselů. Automobilky to má stát miliardy eur

Lodní doprava produkuje víc emisí než Německo. Je čas jednat

Berlín dotuje nákladní kola. Chce vytlačit auta z centra


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdy budou Velikonoce?
Na splátku hypotéky již Češi vynakládají téměř 50 % příjmu
GDPR po roce: bouře ve sklenici vody či obří byrokracie?
Kraje rozdělí 3 miliardy korun na nové kotle. Poslední vlna dotací pomalu startuje
Jak zdanit příležitostný příjem?
Auta
V Ženevě se opět představí novodobý Stratos. Tentokrát s…
Opravdu jsou levná auta spolehlivější? Ne, nejspolehlivější je Lexus a Porsche 911
Kvíz: Poznáte správně model auta podle těchto detailů?
FCE Italia a PSA prodlužují smlouvu o spolupráci
Bentley Bentayga Speed: Téměř nejrychlejší SUV světa má 635 koní a jede až 306 km/h
Technologie
Intel prozradil 45W procesory 9. generace pro notebooky: osmijádra mají až 5,0GHz turbo
Cnews FM: Nebývale pozitivní události kolem studia Warhorse a bank [podcast]
Samsung Galaxy Tab S5e je tenký jako břitva a dlouho vydrží
Bez dotací se elektromobily nerozšíří. Lidem se nevyplatí, ukazuje studie
Nvidia měla loni tržby skoro 12 miliard dolarů, GeForce a Tegra teď ale klesly o 45 %
Hry pro příležitostné hráče