Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Na internetu můžete díky PayU a Google Pay platit na jedno kliknutí

Budoucnost online plateb na internetu je v jednoduchosti. Zákazník chce zaplatit snadno a…

Kávovar JURA je tradice v moderním obalu

Pokud se řekne švýcarská přesnost, zřejmě si jako první představíte švýcarské hodinky,…

Jak se vyhnout dopravní zácpě: německá firma věří elektrickým člunům

27. září, 06:22  -  frn
27. září, 06:22

Elektromobilita je vhodnější pro lodě než pro automobily, tvrdí zakladatel firmy Torqeedo Christoph Ballin, která vyrábí elektromotory pro lodě. Zejména ve městech by vodní taxíky na řekách měly ulevit dopravě. Firmy používá pro elektromotory stejné baterie jako BMW i3. „Elektročluny“ testuje na Starnberském jezeře nedaleko Mnichova.

Bavorská firma Torqeedo, kterou založil a řídí Christoph Ballin, chce v následujících letech změnit dopravu ve městech. Řešením mají být čluny s elektromotory, jež mohou ulevit přetíženým silnicím.

Ballin deníku Die Welt ukázal sedm metrů dlouhý člun „Seven“, se kterým pluje po Starnberském jezeře vzdáleném asi 20 kilometrů od Mnichova. Loď pohání elektromotor. Podle Ballina se jedná o ideální dopravní prostředek, který nezatěžuje životní prostředí.

Technické novinky se lodním motorům podle Ballina vyhýbají více než automobilovému průmyslu, přitom v zavádění elektromotorů do menších lodí spatřuje velký potenciál. Motory firmy Torqeedo jsou lehčí než naftové lodní motory a lze je snadno nastartovat pouhým stisknutím tlačítka.

Elektrické motory Torqeedo využívá například švýcarská firma designboats

Jsou ale dvakrát dražší než motor na naftu. Vyšší pořizovací cenu pak kompenzují nízké provozní náklady. Ty jsou u elektrického motoru o 80 procent nižší, tvrdí německý manažer. Motor využívá baterii, kterou montuje BMW do elektromobilu i3.

Ve větším množství by se elektrické čluny mohly využívat ve městech, která leží na řekách či na březích moří nebo jezer. O formě elektrické říční taxislužby uvažuje Paříž, Ženeva nebo Dubaj. Firma už vybavila elektromotory jeden trajekt pro 120 lidí ve Španělsku. „Po třech až čtyřech letech provozu se taková investice vyplatí,“ zdůraznil Ballin.

Dále čtěte:

Nový klimatický alarm: spalovací motory musí do sedmi let zmizet z nabídky

Německý ministr připustil přestavbu starých dieselů. Automobilky to má stát miliardy eur

Lodní doprava produkuje víc emisí než Německo. Je čas jednat

Berlín dotuje nákladní kola. Chce vytlačit auta z centra


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jezdíte na vánoční trhy do zahraničí bezpečně?
Jak si spočítat daně u spolupracující manželky
Už se těšíte na Vánoce?
Kolik si do konce roku vložit na penzijko, stavebko a životko?
Akcie Apple a Alphabet vymazaly letošní zisky
Auta
DB Schenker přináší revoluci v doručování
Retro: Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (1991)
Jízdní dojmy: Autobusy Isuzu
Volkswagen Atlas Cross Sport: Další SUV s karoserií „kupé“ se představuje v sériové podobě
Kvíz: Poznáte auto jen podle fotky zadního světla?
Technologie
Intel odhalil big.LITTLE procesor s pěti jádry: 3D vrstvený čip s technologií Foveros
MediaTek vzdal high-end. Helio P90 ale zvyšuje výkon ve střední třídě
Nvidia opět zlevňuje a aktualizuje magickou krabičku Shield TV
Čtvrtina domácností již přijímá DVB-T2, 4 % Čechů se obejde bez TV
Cnews FM: Produkty od Googlu mizí, herní obchody přibývají [podcast]
Hry pro příležitostné hráče