Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Je to tak, nové byty jsou levnější než ty staré

Koupě bytu je investicí na mnoho let nebo taky pro několik generací. Protože se u nás…

Vysoká škola podnikání a práva nabízí spoustu zajímavých bakalářských a magisterských oborů

Pokud přemýšlíte o vysokoškolském vzdělání, atraktivní studijní bakalářské a magisterské…

Přední evropští politici v Praze řešili problémy demografického vývoje populace a varovali před další ekonomickou krizí

V pražském DOXu proběhla konference „Výzvy EU 2018“. Přední evropští politici a tuzemští…

Jak se vyhnout dopravní zácpě: německá firma věří elektrickým člunům

27. září, 06:22  -  frn
27. září, 06:22

Elektromobilita je vhodnější pro lodě než pro automobily, tvrdí zakladatel firmy Torqeedo Christoph Ballin, která vyrábí elektromotory pro lodě. Zejména ve městech by vodní taxíky na řekách měly ulevit dopravě. Firmy používá pro elektromotory stejné baterie jako BMW i3. „Elektročluny“ testuje na Starnberském jezeře nedaleko Mnichova.

Bavorská firma Torqeedo, kterou založil a řídí Christoph Ballin, chce v následujících letech změnit dopravu ve městech. Řešením mají být čluny s elektromotory, jež mohou ulevit přetíženým silnicím.

Ballin deníku Die Welt ukázal sedm metrů dlouhý člun „Seven“, se kterým pluje po Starnberském jezeře vzdáleném asi 20 kilometrů od Mnichova. Loď pohání elektromotor. Podle Ballina se jedná o ideální dopravní prostředek, který nezatěžuje životní prostředí.

Technické novinky se lodním motorům podle Ballina vyhýbají více než automobilovému průmyslu, přitom v zavádění elektromotorů do menších lodí spatřuje velký potenciál. Motory firmy Torqeedo jsou lehčí než naftové lodní motory a lze je snadno nastartovat pouhým stisknutím tlačítka.

Elektrické motory Torqeedo využívá například švýcarská firma designboats

Jsou ale dvakrát dražší než motor na naftu. Vyšší pořizovací cenu pak kompenzují nízké provozní náklady. Ty jsou u elektrického motoru o 80 procent nižší, tvrdí německý manažer. Motor využívá baterii, kterou montuje BMW do elektromobilu i3.

Ve větším množství by se elektrické čluny mohly využívat ve městech, která leží na řekách či na březích moří nebo jezer. O formě elektrické říční taxislužby uvažuje Paříž, Ženeva nebo Dubaj. Firma už vybavila elektromotory jeden trajekt pro 120 lidí ve Španělsku. „Po třech až čtyřech letech provozu se taková investice vyplatí,“ zdůraznil Ballin.

Dále čtěte:

Nový klimatický alarm: spalovací motory musí do sedmi let zmizet z nabídky

Německý ministr připustil přestavbu starých dieselů. Automobilky to má stát miliardy eur

Lodní doprava produkuje víc emisí než Německo. Je čas jednat

Berlín dotuje nákladní kola. Chce vytlačit auta z centra


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Co vše právě teď ovlivňuje kurz koruny k euru
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Kam putuje 1 miliarda vybraná od OSY?
Kdy vám vypnou televizi? Digitální pozemní vysílání DVB-T skončí do 20 měsíců!
8 daňových nepravd
Auta
Statistiky: V Německu se nejvíce krade Audi Q7, u nás je v…
Navštívili jsme chytré město budoucnosti: Smart City Polygon
Výroční aukce Porsche: Kupte si prototyp 959, dakarský speciál nebo 911 „Project Gold“
Fotogalerie: Volha, Lada, Iž nebo Záporožec na dobových reklamních fotkách
MV Agusta F4 Claudio: Ciao, superbiku z Varese!
Technologie
Chcete červený smartphone? Na výběr je jen pár modelů. Proč k nám výrobci vozí pouze základní barvy?
Google zakoupené SD a HD filmy povýší na 4K. Je to zdarma, ale…
Němci jsou proti sloučení Vodafonu a UPC. Evropská komise rozhodne za měsíc
Prý se chystá Chrome pro Windows 10 na počítačích s procesory ARM
Firefox 63: změny v ochraně proti sledování a v pořadí procházení stránek
Hry pro příležitostné hráče