Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jak připravit dům k prodeji

Prodáváte dům a stěhujete se do nového nebo si plánujete pořídit byt? Víte, co všechno…

PayU Hub zjednodušuje expanzi českých e-shopů do zahraničí

Český e-commerce trh každým rokem roste, nicméně úspěšné e-shopy se rozšiřují i za české…

Chcete získat a udržet zákazníky a platit jen za změřený výkon? Vyzkoušejte Rondo.cz

Kamenné prodejny i eshopy dlouhodobě bojují s tím jak získat a udržet zákazníky. Přitom…

Dieselland: Německo jede na naftě. Spotřeba roste

21. prosince 2017, 06:24  -  frn
21. prosince 2017, 06:24

I když v Německu v roce 2018 hrozí zákaz vjezdu starých aut s dieselovými motory do mnoha měst, spotřeba nafty v tomto roce byla rekordní. Proč Němci stále milují dieselová auta, i když země vstupuje do třetího roku po takzvané dieselgate?

Německo zůstává i na prahu roku 2018 zemí, která je pro naftu zaslíbená. V roce 2017 spotřeba motorové nafty meziročně stoupla o dvě procenta, stejně tak jako spotřeba benzínu, uvedlo německé sdružení průmyslu minerálních olejů. Motoristé a obchodníci spotřebovali nejvíce nafty v historii, 39 milionů tun.

I když se počet nově přihlášených osobních vozů s naftovým motorem v listopadu propadl o 17 procent oproti říjnu, stále vozy se vznětovým motorem tvoří třetinu nově přihlášených vozů. V době před dieselovou aférou koncernu Volkswagen, která vyšla najevo v září 2015, to sice byla polovina, ani tak nelze čekat, že Němci v dohledné době přestanou milovat svůj „diesel“, který je pojmenován po německém vynálezci motoru Rudolfu Dieselovi.

V zemi je přihlášeno na 15 milionů osobních vozů s těmito motory. Proto i v dalších letech zůstane tankování nafty u čerpacích stanic oblíbeným palivem.


Smutné kulatiny vynálezu Dieselova motoru:

Diesel slaví 125. narozeniny. I když je úspornější, má na kahánku


Německý deník Süddeutche Zeitung uvádí několik důvodů, proč největší evropská ekonomika zůstane i nadále zemí, která v přeneseném slova smyslu voní naftou.

Hlavním tahounem spotřeby nafty je samozřejmě nákladní doprava. S tím jak roste ekonomika, roste i poptávka po přepravě zboží. To musí být dopraveno zákazníkům, většinou to je po silnicích dodávkami a nákladními vozy, které jezdí hlavně na naftu.

Vizionářský plán Elona Muska dostat do kamionů dostatečně silné baterie, které budou pohánět 40tunovou soupravu, je stále hudbou budoucnosti. Navíc pro mnoho firem pořizovací náklady elektrického kamionu zůstávají dražší variantou, než je pořízení klasického kamionu se vznětovým motorem. Pohon na stlačený plyn zůstává v menšině, do roku 2020 se odhaduje, že každý desátý nákladní vůz by mohl jezdit na tento pohon.


Tesla představila elektrický tahač Semi s dojezdem 800 kilometrů:

Elektrický tahač Tesla Semi má po premiéře. Někteří ho ale za žádný zázrak nepovažují


Firmy i nadále preferují u svých firemních vozových parků auta s naftovou motorizací, protože jen na palivu ušetří hodně prostředků. „Lidé sice u nákupu nových vozů přecházejí na benzínové motory, to ale neznamená, že by masově odmítali dieselové motory,“ zdůraznil automobilový expert Stefan Bratzel z centra pro automobilový management CAM.

Tím, že je vznětový motor účinnější než zážehový, dojede se stejným množstvím paliva na delší vzdálenost. Proto mnoho firem udržuje vozové parky s dieselovými motorizacemi, protože jsou provozní náklady nižší. „Naftové motory hrají velmi důležitou roli ve firemních vozových parcích a bude to pokračovat i v následujících letech,“ tvrdí německá asociace řízení vozových parků. Nafta podle jejích zástupců není snadno nahraditelná za jiný druh paliva.

Dalším faktorem pro spotřebu nafty je to, že je používána u oblíbené třídy osobních vozů SUV. Ty jsou větší a těžší než běžná auta, proto jsou prodávány většinou s dieselovou variantou, která je úspornější.

I když se začíná v Německu hovořit o zvýšení daní u nafty, zatím je tato debata, se kterou přišel šéf koncernu VW Matthias Müller, na začátku. Pokud by byla nafta zdaněna stejnou sazbou jako benzín, vláda by vybrala ročně o 8 miliard eur (206 miliard korun) více, uvedl Ferdinand Dudenhöffer z univerzity Duisburg-Essen.

Ani tak se nadá čekat, že spotřeba nafty ve střednědobém horizontu výrazně poklesne. Také proto Německo zůstane „diesellandem“ i v roce 2018.

Související články:

Další rána dieselům? Daimler nabídne elektrododávky pro řemeslníky

Psycholog: Panika okolo dieselu prodá lépe jiné věci. Krávy přitom škodí více

Konec spalovacích motorů: domácí firmy jsou ve střehu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 4.67

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jak se mění zálohy na zdravotním a sociálním u OSVČ a OBZP v roce 2019?
Nechat se zaměstnat, nebo zaměstnávat?
Jak musíte zadat platební příkazy, aby to došlo do konce roku?
Jezdíte na vánoční trhy do zahraničí bezpečně?
Jak si spočítat daně u spolupracující manželky
Auta
Co se stane, když za jízdy zmáčknete tlačítko parkovací…
Proč stupnice tachometru tak moc přesahují skutečnou maximální rychlost auta?
Automobilky musí do roku 2030 nakonec snížit emise CO2 o 37,5 %. Těšte se na elektromobily
Retro test Škoda 1203: Československá legenda slaví půl století!
Tipy na nejvýhodnější smartphony: rychlík, prcek i bezrámečkový krasavec
Technologie
Živnostníci všech bank si nově mohou u MONETA Money Bank sjednat kreditní kartu plně on-line
Huawei a ZTE jsou prý hrozbou i pro Česko, varuje úřad
Tumblr vyhnal porno. Uspokojil Apple, nepotěšil minoritní skupiny
Nvidia prý vypustí GeForce RTX 2060 druhý týden ledna, GTX 1070 už jí vyklízí pole
Průvodce střední třídou Huaweie a Honoru. Který model je nejvýhodnější?
Hry pro příležitostné hráče