zavřít

Ty to zvládneš.cz - ZDRAVOTNÍ STAV ŘIDIČŮ



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Prototyp čínského vlaku maglev, ilustrační foto
Prototyp čínského vlaku maglev, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz

Maglev v Číně má jezdit až 1000 km/h. O využití německého vynálezu se znovu uvažuje i v Evropě

11. října 2019, 11:17  -  František Novák
Prototyp čínského vlaku maglev, ilustrační foto
Prototyp čínského vlaku maglev, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz
11. října 2019, 11:17

Čína oznámila, že příští rok začne s výstavbou dráhy pro elektromagnetický vlak v délce tisíc kilometrů. Vlaky mají jezdit rychlostí 600 kilometrů v hodině, trať bude ale postavena pro rychlost až 1000 km/h. Technologii začali před desítkami let vyvíjet němečtí inženýři ve spolupráci s firmami Siemens a ThyssenKrupp. Kvůli vysokým nákladům se ale k realizaci v Evropě nikdy nepřistoupilo.

Nejdelší trať pro vysokorychlostní vlaky využívající technologii maglev (magnetické levitace), začne stavět příští rok Čína. Trať má spojit několikamilionová města Kanton a Wu-chan.

Rychlost vlaku bude přesahovat 600 kilometrů za hodinu, teoretické maximum je dokonce 1000 kilometrů za hodinu. Cesta vlakem se má z deseti hodin zkrátit na pouhé dvě hodiny.

Trať postaví firma China Railway Siyuan Survey z Wu-chanu společně s Design Group, což je dceřiná firma China Railway Construction Corporation. Na projektu se začalo pracovat v roce 2015, o rok později vznikl první prototyp vlaku pro testování.


Doprava budoucnosti: kdo a co bude konkurovat hyperloopu?


V květnu čínská firma Railway Rolling Stock Corporation dokončila továrnu na výrobu magnetických vlaků ve městě Čching-tao. Prototyp vlaku má dosáhnout rychlosti 600 kilometrů v hodině. V roce 2021 by měly být vlaky připraveny pro komerční výrobu. Čínské úřady také zveřejnily technické standardy pro provoz magnetických vlaků.

Deník Die Welt připomíná, že se technologie, které se v Německu říká Transrapid, v evropské dopravě neprosadila.

Mělo by Česko investovat do technologie maglev?

Od roku 1969 na ní pracovali němečtí inženýři a firmy Siemens a ThyssenKrupp, v Německu ale nebyla žádná trať kvůli vysokým nákladům realizována. První maglev začal jezdit v roce 2002 v Šanghaji na 30kilometrové trase spojující letiště a město. Trasu urazí za osm minut, standardní rychlost je 431 km/h.

Německá televize ZDF uvedla, že mládežnická organizace CDU/CSU Junge Union požaduje, aby se oživila myšlenka zavedení transrapidu v Německu. Vlaky, které jezdí mnohem rychleji než soupravy na současné vysokorychlostní železnici, by měly nahradit vnitrostátní letecká spojení. Ideální pro takový účel jsou trasy Hamburk–Mnichov, Berlín–Mnichov nebo Berlín–Kolín nad Rýnem.

Související články:

Železnici v Německu čekají největší změny za 180 let. Jízdné výrazně zlevní

Grand Prix Hyperloop. Muskovy závody vyhráli s 324 km/h němečtí studenti

Finanční hádanka. Muskův hyperloop se bez dotací neobejde

Z Lipska do Berlína za 14 minut? Hyperloop představil plány pro Evropu


Čtěte také

Nejsilnější vyráběná větrná turbína Haliade X výrobce GE, ilustrační foto

U Británie roste největší větrný park na světě. Celkový výkon přesáhne tři reaktory z Temelína

Začala výstavba největší větrné elektrárny na světě v Severním moři ve vodách Velké…

21. ledna 2020

 První poslední Petra Weikerta

Konec Babišovy vesničky

Právě končí jeden kdysi výbušný příběh. Na jeho začátku byly výzva, aby Česko přijalo…

21. ledna 2020

 Americký prezident Donald Trump na Světovém ekonomickém fóru v Davosu

Amerika opět vítězí, prohlásil Trump v Davosu. USA prý zažívají nevídaný hospodářský rozmach

Americký prezident Donald Trump dnes na úvod letošního zasedání Světového ekonomického…

21. ledna 2020

Plynové potrubí, ilustrační foto

Zbytečné projekty. Investice Bruselu do plynu ve výši 730 miliard mohou být mrháním peněz

Evropská investiční banka schválila celkovou sumu 29 miliard eur (728 miliard korun) do…

21. ledna 2020

 Slevy, ilustrační foto

Obchod jako škola podvodu. Nekalé praktiky českých prodejců se ale chýlí ke konci

Obchod je školou podvodu, napsal v osvíceném 18. století francouzský spisovatel a…

21. ledna 2020

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 5 | Průměrné hodnocení: 4.20

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jaká je v roce 2020 daňově nejvýhodnější stravenka?
Koupě bytu, vypořádání dědictví i luxusní dovolená. Na co všechno si lze vzít hypotéku?
Vydavatelství Mladá fronta uhradilo smyšlenou pohledávku a vyzvalo soud k neprodlenému odmítnutí insolvenčního návrhu
5 případů, kdy musíte odevzdat přehled a nečekáte to
Rozhovor s Ondřejem Chládkem o whisky TREBITSCH a založení investičního fondu SICAV
Auta
Další test ukázal, že auta na plyn jsou ekologičtější než…
Remote Tacho Download v rámci služby DAF Connect
Právě vychází časopis Auto motor a sport 2/2020. Prohlédněte si fotky, které se do něj nevešly
I ty, Subaru? Japonská značka chce po roce 2035 prodávat jen elektroauta
Tesla chystá hatchback, kterým zaútočí na Volkswagen ID.3. Navrhne ho v Číně
Hry pro příležitostné hráče