Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Konec barev ve Volkswagenu. Automobilka hledá úspory i v kancelářích

16. dubna, 12:23  -  František Novák
16. dubna, 12:23

Zaměstnanci v německých továrnách automobilky Volkswagen musí tisknout své materiály pouze černobíle. Je to jeden z kroků, který má údajně obrovský potenciál k úsporám. Přechod na elektromobily a digitalizaci výroby si v koncernu vyžádá škrtnutí 5 až 7 tisíc pracovních míst v následujících pěti letech. Odbory se obávají, že v německém autoprůmyslu může do deseti let přijít o práci 75 tisíc lidí.

Návrat k černé. Takovými slovy začíná firemní e-mail, který dostali zaměstnanci koncernu Volkswagen v německých továrnách ve Wolfsburgu, Kasselu, Salzgitteru, Hannoveru, Emdenu a Brunswicku. V rámci úsporných opatření už nebude možné tisknout materiály barevně, ale pouze černobíle.

Nové barevné tiskárny už nejsou pořizovány a na stávajících tiskárnách je barevný tisk vypnut, uvedla agentura DPA. Výjimky by měly být v omezené míře povoleny, ale barevný tisk nemá přesáhnout 5 procent.

V roce 2018 bylo v těchto továrnách vytištěno 140 milionů stran, polovina z nich byla v barvě. Barevný tisk je čtyřikrát dražší než černobílý. „V tomto opatření je ohromný potenciál k úsporám,“ dozvěděli se zaměstnanci největší automobilky světa.

Koncern, jehož součástí je i Škoda Auto, přistupuje k úsporným opatřením kvůli investicím do výroby elektrických automobilů a do digitalizace podniku. V následujících pěti letech by mělo zaniknout 5 až 7 tisíc míst. Odbory v automobilce ale kritizují i fakt, že koncern musel vyčlenit na pokuty a odškodnění související s dieselovou aférou 30 miliard eur (768 miliard korun).


Jak se dělají skla do mercedesů. Dohled z automobilek u nás máme skoro každý den, říká šéf AGC Steklý


Časopis Businessweek upozornil na to, že s rozšířením výroby elektromobilů může přijít o práci mnoho lidí v automobilovém průmyslu. Například spalovací motor u vozu BMW M5 má 1200 součástek a váží přes 180 kilogramů. Na jeho výrobě se podílí asi dvě stovky subdodavatelů. Naopak elektromotor v Tesle Model 3 váží 30 kilogramů a má 50 součástek. Elektromobil nepotřebuje výfukový systém, složitou převodovku nebo nádrž na palivo.

Německé automobilky s přechodem na výrobu elektromobilů mohou přestat využívat až 75 tisíc pracovních pozic z 210 tisíc zaměstnanců, kteří pracují na vývoji a výrobě spalovacích motorů a převodovek do roku 2030, vypočetli odboráři svazu IG Metall a experti z Fraunhoferova institutu. I přes to, že výroba elektromobilů přidá 25 tisíc pracovních míst.

Koncern Volkswagen loni oznámil, že po roce 2026 už nebude vyvíjet nové spalovací motory. Šéf automobilky Herbert Diess přitom hovoří o tom, že se společnost musí co nejrychleji modernizovat a připravit na novou éru, ve které již spalovací motor nebude hrát hlavní roli.

Dále čtěte:

Zhoubná závislost na autoprůmyslu: české i slovenské ekonomice dochází palivo

Spalovací motor bude luxus. Volkswagen oznámil zdražování

Česko ztratilo u německých investorů pozici nejatraktivnější země regionu. Vede Estonsko

Zkouška orchestru, než začne stoupat voda. Recese přijde, jsme připraveni?

Austrálie chce být lídrem v „zelené“ výrobě vodíku. Dohodla se s Toyotou


Čtěte také

Události  Rybník v parku Michalov, ilustrační foto

Nedostatek sladké vody je větší hrozba pro Zemi než CO2, tvrdí architekt Gloser

Deficit sladké vody je větší hrozba než zvyšující se koncentrace oxidu uhličitého z…

20. dubna 2019

Ilustrační foto

CS Fondy podvacáté: čtyřicet tisíc podílníků může znovu přijít o peníze

Spor o vytunelované CS Fondy se po dvaceti letech dostává do absurdní fáze. Padla vůbec…

20. dubna 2019

Praha Jaroslav Faltýnek

Mazalův otisk v dopravním podniku. Stopy Faltýnkova vlivu přetrvávají

Podniku radí Faltýnkův advokát a mezi kandidáty do vedení firmy je kupec „umělcova“…

20. dubna 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 3.67

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

ve spolupráci s
  • Koruna se letos výrazně pod 25 CZK/EUR nepodívá

  • Dilema, které řeší každoročně tisíce dovolenkářů. Je…

  • Opce jsou pro toho, kdo si rád nechává zadní vrátka…

  • Strašák jménem volatilita

  • Posíláte peníze po Evropě a chcete se vyhnout vysokým…

  • Online platby, reklamace a clo. Co nepodcenit při nákupu…

  • Připsání zahraniční platby v řádu minut? Jde to!

  • Začnou přibývat nezaměstnaní?

  • Jak to, že většina prognóz loni nevyšla?

Finance
Přejeme krásné Velikonoce
Našel bitcoin již svoje dno?
Je lepší se pojistit proti vodě, nebo proti ohni?
Když pojistit, tak proti zlomené noze. Nebo?
Dodavatelé elektřiny ovládají on-line svět. Co vyřídíte přes počítač nebo mobil?
Auta
Čtvrtý do hry: Toyota ProAce City
Stinger začne driftovat. Kia představila speciální verzi GTS opatřenou režimem Drift
Kvíz: Uhodnete, ve kterých autech se poprvé objevily tyto vynálezy?
Vyzkoušeli jsme Bureko 6×6: Jak jezdí nové monstrum z Českých Budějovic?
Test letních pneumatik o rozměru 205/55 R16. Která je nejlepší?
Hry pro příležitostné hráče