Konec barev ve Volkswagenu. Automobilka hledá úspory i v kancelářích - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Konec barev ve Volkswagenu. Automobilka hledá úspory i v kancelářích

,

Zaměstnanci v německých továrnách automobilky Volkswagen musí tisknout své materiály pouze černobíle. Je to jeden z kroků, který má údajně obrovský potenciál k úsporám. Přechod na elektromobily a digitalizaci výroby si v koncernu vyžádá škrtnutí 5 až 7 tisíc pracovních míst v následujících pěti letech. Odbory se obávají, že v německém autoprůmyslu může do deseti let přijít o práci 75 tisíc lidí.

Návrat k černé. Takovými slovy začíná firemní e-mail, který dostali zaměstnanci koncernu Volkswagen v německých továrnách ve Wolfsburgu, Kasselu, Salzgitteru, Hannoveru, Emdenu a Brunswicku. V rámci úsporných opatření už nebude možné tisknout materiály barevně, ale pouze černobíle.

Nové barevné tiskárny už nejsou pořizovány a na stávajících tiskárnách je barevný tisk vypnut, uvedla agentura DPA. Výjimky by měly být v omezené míře povoleny, ale barevný tisk nemá přesáhnout 5 procent.

V roce 2018 bylo v těchto továrnách vytištěno 140 milionů stran, polovina z nich byla v barvě. Barevný tisk je čtyřikrát dražší než černobílý. „V tomto opatření je ohromný potenciál k úsporám,“ dozvěděli se zaměstnanci největší automobilky světa.

Koncern, jehož součástí je i Škoda Auto, přistupuje k úsporným opatřením kvůli investicím do výroby elektrických automobilů a do digitalizace podniku. V následujících pěti letech by mělo zaniknout 5 až 7 tisíc míst. Odbory v automobilce ale kritizují i fakt, že koncern musel vyčlenit na pokuty a odškodnění související s dieselovou aférou 30 miliard eur (768 miliard korun).


Jak se dělají skla do mercedesů. Dohled z automobilek u nás máme skoro každý den, říká šéf AGC Steklý


Časopis Businessweek upozornil na to, že s rozšířením výroby elektromobilů může přijít o práci mnoho lidí v automobilovém průmyslu. Například spalovací motor u vozu BMW M5 má 1200 součástek a váží přes 180 kilogramů. Na jeho výrobě se podílí asi dvě stovky subdodavatelů. Naopak elektromotor v Tesle Model 3 váží 30 kilogramů a má 50 součástek. Elektromobil nepotřebuje výfukový systém, složitou převodovku nebo nádrž na palivo.

Německé automobilky s přechodem na výrobu elektromobilů mohou přestat využívat až 75 tisíc pracovních pozic z 210 tisíc zaměstnanců, kteří pracují na vývoji a výrobě spalovacích motorů a převodovek do roku 2030, vypočetli odboráři svazu IG Metall a experti z Fraunhoferova institutu. I přes to, že výroba elektromobilů přidá 25 tisíc pracovních míst.

Koncern Volkswagen loni oznámil, že po roce 2026 už nebude vyvíjet nové spalovací motory. Šéf automobilky Herbert Diess přitom hovoří o tom, že se společnost musí co nejrychleji modernizovat a připravit na novou éru, ve které již spalovací motor nebude hrát hlavní roli.

Dále čtěte:

Zhoubná závislost na autoprůmyslu: české i slovenské ekonomice dochází palivo

Spalovací motor bude luxus. Volkswagen oznámil zdražování

Česko ztratilo u německých investorů pozici nejatraktivnější země regionu. Vede Estonsko

Zkouška orchestru, než začne stoupat voda. Recese přijde, jsme připraveni?

Austrálie chce být lídrem v „zelené“ výrobě vodíku. Dohodla se s Toyotou

Ohodnoťte tento článek
Diskuze