Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Český luxus ohromil svět: nabídky přicházejí z celého světa

Mezi zákazníky ANTORINI patří české a světové osobnosti, významní představitelé z oblasti…

Přemýšleli jste někdy o tom, jak při online nákupech ještě více ušetřit?

Ne vždy nám při nákupech v obchodech vydrží dobrá nálada po celý den. Hodně lidí, dlouhé…

Komunikace s úřady nyní jednoduše z mobilu či webu

Společnost QCM s.r.o. představuje systém na elektronickou komunikaci mezi občany a úřady.…

Tiskárna, ilustrační foto
Tiskárna, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz

Konec barev ve Volkswagenu. Automobilka hledá úspory i v kancelářích

16. dubna, 12:23  -  František Novák
Tiskárna, ilustrační foto
Tiskárna, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz
16. dubna, 12:23

Zaměstnanci v německých továrnách automobilky Volkswagen musí tisknout své materiály pouze černobíle. Je to jeden z kroků, který má údajně obrovský potenciál k úsporám. Přechod na elektromobily a digitalizaci výroby si v koncernu vyžádá škrtnutí 5 až 7 tisíc pracovních míst v následujících pěti letech. Odbory se obávají, že v německém autoprůmyslu může do deseti let přijít o práci 75 tisíc lidí.

Návrat k černé. Takovými slovy začíná firemní e-mail, který dostali zaměstnanci koncernu Volkswagen v německých továrnách ve Wolfsburgu, Kasselu, Salzgitteru, Hannoveru, Emdenu a Brunswicku. V rámci úsporných opatření už nebude možné tisknout materiály barevně, ale pouze černobíle.

Nové barevné tiskárny už nejsou pořizovány a na stávajících tiskárnách je barevný tisk vypnut, uvedla agentura DPA. Výjimky by měly být v omezené míře povoleny, ale barevný tisk nemá přesáhnout 5 procent.

V roce 2018 bylo v těchto továrnách vytištěno 140 milionů stran, polovina z nich byla v barvě. Barevný tisk je čtyřikrát dražší než černobílý. „V tomto opatření je ohromný potenciál k úsporám,“ dozvěděli se zaměstnanci největší automobilky světa.

Koncern, jehož součástí je i Škoda Auto, přistupuje k úsporným opatřením kvůli investicím do výroby elektrických automobilů a do digitalizace podniku. V následujících pěti letech by mělo zaniknout 5 až 7 tisíc míst. Odbory v automobilce ale kritizují i fakt, že koncern musel vyčlenit na pokuty a odškodnění související s dieselovou aférou 30 miliard eur (768 miliard korun).


Jak se dělají skla do mercedesů. Dohled z automobilek u nás máme skoro každý den, říká šéf AGC Steklý


Časopis Businessweek upozornil na to, že s rozšířením výroby elektromobilů může přijít o práci mnoho lidí v automobilovém průmyslu. Například spalovací motor u vozu BMW M5 má 1200 součástek a váží přes 180 kilogramů. Na jeho výrobě se podílí asi dvě stovky subdodavatelů. Naopak elektromotor v Tesle Model 3 váží 30 kilogramů a má 50 součástek. Elektromobil nepotřebuje výfukový systém, složitou převodovku nebo nádrž na palivo.

Německé automobilky s přechodem na výrobu elektromobilů mohou přestat využívat až 75 tisíc pracovních pozic z 210 tisíc zaměstnanců, kteří pracují na vývoji a výrobě spalovacích motorů a převodovek do roku 2030, vypočetli odboráři svazu IG Metall a experti z Fraunhoferova institutu. I přes to, že výroba elektromobilů přidá 25 tisíc pracovních míst.

Koncern Volkswagen loni oznámil, že po roce 2026 už nebude vyvíjet nové spalovací motory. Šéf automobilky Herbert Diess přitom hovoří o tom, že se společnost musí co nejrychleji modernizovat a připravit na novou éru, ve které již spalovací motor nebude hrát hlavní roli.

Dále čtěte:

Zhoubná závislost na autoprůmyslu: české i slovenské ekonomice dochází palivo

Spalovací motor bude luxus. Volkswagen oznámil zdražování

Česko ztratilo u německých investorů pozici nejatraktivnější země regionu. Vede Estonsko

Zkouška orchestru, než začne stoupat voda. Recese přijde, jsme připraveni?

Austrálie chce být lídrem v „zelené“ výrobě vodíku. Dohodla se s Toyotou


Čtěte také

 Beat Saber je nejúspěšnější hrou ve virtuální realitě

Fenomén Beat Saber. Čeští vývojáři vytvořili nejúspěšnější hru ve virtuální realitě

Vizionáři. Jiné slovo nevystihuje trojici Ján Illavský, Vladimír Hrinčár a Jaroslav Beck…

před 2 hodinami

 Edward Snowden

Snowden vydává memoáry. Vysvětluje v nich, proč riskoval svobodu kvůli vyzrazení tajných dat

Bývalý spolupracovník tajných služeb Spojených států Edward Snowden, který po vyzrazení…

14. září 2019

Události  Jaroslav Vostatek

Penzijní společnosti a stavební spořitelny jsou naprosto zbytečné, říká Jaroslav Vostatek

Profesor Vysoké školy finanční a správní Jaroslav Vostatek je už ve druhé důchodové…

14. září 2019

Ekonom Martin Kábrt

Ekonom Kábrt: Nerovnost zabíjí růst

Když se používá finanční sektor na finanční inženýrství, je to začátek krize, říká…

14. září 2019

  Ilustrace k eseji Hledání bájného dubiska

Esej: Hledání bájného dubiska

Naše vztahy s Ruskem mají už 150 let jednu konstantu. Když se českým politikům nedaří…

14. září 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 3.67

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Školkovné na děti nás nevytrhne, vymíráme
Kdy budou podzimní prázdniny?
Stěžujete si na zprostředkovatele energetických aukcí? Čím vám komplikují život?
Co je dobré vědět o zkráceném úvazku v 10 bodech?
Čeká banky digitální revoluce?
Auta
Vytlačovací rám policejních Octavií vyvolal pozdvižení.…
Elektrická dodávka z londýnského taxi
Na návštěvě v Trnavě: Jak se vyrábí nový Peugeot 208
Řidič dálniční formule může přijít o papíry na půl roku. Za to, že ohrožoval provoz chybějící značkou
VW manipuloval měření emisí i u novějších motorů normy Euro 6, tvrdí německá stanice
Hry pro příležitostné hráče