Naplnění nádrže vodíkem trvá tři až pět minut. Ilustrační foto.
Naplnění nádrže vodíkem trvá tři až pět minut. Ilustrační foto.
Autor: Toyota

Elektřina, nebo vodík? Německý autoklub doporučuje obojí

01. července, 13:53  -  František Novák
Naplnění nádrže vodíkem trvá tři až pět minut. Ilustrační foto.
Naplnění nádrže vodíkem trvá tři až pět minut. Ilustrační foto.
Autor: Toyota
01. července, 13:53

Má se podporovat spíše rozvoj elektromobilů, nebo vozů na palivové články a vodíkový pohon? Zatímco se zdá, že automobilový průmysl i politici se více kloní k elektromobilitě, německý autoklub ADAC ve své studii dospěl k závěru, že nejracionálnějším řešením je budování paralelní infrastruktury. Pozornost by se měla věnovat také venkovským oblastem, nejen městům.

Revoluce v dopravě bez využívání fosilních pohonných hmot se nemá spoléhat pouze na elektromobily, ale také na vozy s palivovými články, které pohání vodík. Paralelní budování na sobě nezávislé infrastruktury má snížit riziko přetížení elektrické sítě.

K tomuto závěru dospěla analýza rozvoje infrastruktury pro vozy na elektřinu a palivové články, kterou si objednal německý autoklub ADAC. Na studii se podílel také uznávaný Fraunhoferův institut.

„Na pozadí ochrany klimatu a zdraví je třeba vzít v úvahu všechny technologie vozidel s nízkými emisemi. Plán německé vlády pro silniční dopravu do roku 2050 nemůže být dosažen pouze s vozidly, jež používají baterie. Proto je třeba uvažovat také o infrastruktuře pro vozidla s palivovými články,“ zdůraznila ředitelka ADAC Stiftung Andrea Davidová. Nadace podporuje inovace a bezpečnost v dopravě.

na objednávku Hyundai Kona
Benzín
Manuální
Motor:
1.0 T-GDI
Výbava:
Kona
364 990 Kč
s DPH
na objednávku BMW 5 Touring
Nafta
Automatická
Motor:
530d xDrive AT
Výbava:
Sériové provedení
1 312 311 Kč
s DPH
na objednávku Jeep Grand Cherokee
Nafta
Automatická
Motor:
3.0 V6 Diesel 140 kW
Výbava:
Laredo
1 095 920 Kč
s DPH
na objednávku Volvo XC60
Nafta
Manuální
Motor:
D3
Výbava:
Momentum
984 777 Kč
s DPH
na objednávku Hyundai Kona Electric
Elektromotor
Automatická
Motor:
EV ECO 39.2 kWh
Výbava:
Future
894 990 Kč
s DPH
na objednávku Volkswagen Touareg
Nafta
Automatická
Motor:
3.0 TDI 210kW 4x4 AT
Výbava:
Elegance
1 442 232 Kč
s DPH
na objednávku Mazda CX-30
Benzín
Manuální
Motor:
2.0 Skyactiv/90 kW
Výbava:
Skyaktiv-G
557 653 Kč
s DPH
na objednávku Volkswagen Passat
Benzín
Manuální
Motor:
1.5 TSI 110 kW
Výbava:
Business
7 264 Kč
s DPH
na objednávku Škoda Kodiaq RS
Nafta
Automatická
Motor:
2.0 TDI 176 kW 4x4 DSG
Výbava:
RS
1 094 708 Kč
s DPH
na objednávku BMW X7
Nafta
Automatická
Motor:
xDrive30d AT
Výbava:
Sériové provedení
1 998 516 Kč
s DPH
na objednávku Hyundai i30 kombi
Benzín
Manuální
Motor:
1.4i CVVT 73 kW
Výbava:
Start
324 990 Kč
s DPH
na objednávku BMW X5
Nafta
Automatická
Motor:
xDrive30d AT
Výbava:
Sériové provedení
1 574 352 Kč
s DPH

Studie vychází z předpokladu, že do roku 2050 má v Německu jezdit 40 milionů nízkoemisních automobilů, pro které je třeba vybudovat potřebnou infrastrukturu. Byly zkoumány tři scénáře s odlišným podílem elektromobilů a vozidel s vodíkovým pohonem. Důležitým aspektem pro budování zázemí pro tyto vozy je také rozložení populace mezi aglomeracemi a venkovem.

Zejména v příměstských oblastech mohou krátkodobě vznikat velké nároky na přenosovou síť. Palivové články jsou tak dokonalým doplňkem k elektromobilům, protože uleví elektrické síti. Jako finančně nejvýhodnější se jeví varianta, že mix zelených vozů bude vyrovnaný, polovina na elektřinu, druhá na vodík. Pro vodík hovoří to, že je možné tuto infrastrukturu vybudovat rychleji u sítí současných čerpacích stanic.

Místní samosprávy a průmysl by měly podporovat obě varianty infrastruktury pro alternativní pohony automobilů, doporučila Davidová. „Pouze tímto způsobem se lze vyhnout budoucímu přetížení elektrické sítě a snížit celkové náklady spojené s rozvojem udržitelné mobility,“ vysvětlila ředitelka nadace ADAC.

Dále čtěte:

Švýcaři pracují na palivu budoucnosti. Vyrábí ho solární rafinérie

Energetická laboratoř v praxi: sever Německa chce být do roku 2035 bez emisí

Větší výkon na menší ploše: Němci kombinují soláry se zemědělstvím


Čtěte také

Ilustrační foto

Protekcionismus a nízká produktivita. Světová ekonomika letos vzroste nejméně od finanční krize

Růst světové ekonomiky v letošním roce zpomalí na tři procenta, což bude nejslabší tempo…

15. října 2019

 Velkoobchod Makro

Poslanci odmítli zrušit zákaz prodejů o svátcích. Velkoobchody dostanou výjimku

Zákon zakazující prodej v obchodech o stanovených svátcích bude i nadále platit. Nebude…

15. října 2019

Události  Jaroslav Barták u soudu

Lékař Barták dostal za plánování vražd a vydírání tři roky vězení

Za plánování tří vražd a vydírání dnes soud v Liberci potrestal lékaře Jaroslava Bartáka…

15. října 2019

 Čeští vojáci - ilustrační fotografie

Česko zaspalo, musí začít masivně zbrojit, tvrdí Babiš

Česká republika musí kvůli situaci ve světě masivně zbrojit a nabírat nové vojáky, řekl…

15. října 2019

ilustrační foto

Rozdupaní lososi. Tajné video odhalilo kruté zacházení s rybami v kanadském velkochovu

Pracovníci kanadské firmy Cooke Seafood v amerických sádkách zbytečně krutě zabíjeli…

15. října 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Policie ani „havarijko“ nic nevyřeší, poškození auta na parkovišti lze ale předejít. Jak na to?
5 příkladů, kdy nemusíte platit daň z nabytí nemovitosti
Jak na výměnu nebo reklamaci dálniční známky
Co je dobré vědět o ochranné lhůtě?
Elektrická energie zdražuje: O kolik si domácnosti připlatí a vyplatí se změna dodavatele?
Auta
Země elektromobilů. V Norsku mizí čerpací stanice
Kvalitní moderní ojetý vůz šetří vaši kapsu a je bezpečnější
Fiat Talento modelový rok 2020
Kupé Škoda 763 bylo rychlejší než auta VB. Skončilo fiaskem, přispělo však ke vzniku Favoritu
DB Schenker posiluje pozici v logistice pro automobilový průmysl
Hry pro příležitostné hráče