Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jaké jsou výhody online půjčky?

Potřebujete doplnit svůj finanční rozpočet, ale do výplaty je daleko? Nebo se objevily…

Objevte e-shop specializovaný na obalové materiály

Dnes už není nic výjimečného vlastnit e-shop či jinak prodávat věci přes internet. Má to…

Let It Roll Open Air 2019 – Rozhovor Zdeněk Souček

Suki, vlastním jménem Zdeněk Souček, je jednou z nejdůležitějších postav české drum…

Naplnění nádrže vodíkem trvá tři až pět minut. Ilustrační foto.
Naplnění nádrže vodíkem trvá tři až pět minut. Ilustrační foto.
Autor: Toyota

Elektřina, nebo vodík? Německý autoklub doporučuje obojí

01. července, 13:53  -  František Novák
Naplnění nádrže vodíkem trvá tři až pět minut. Ilustrační foto.
Naplnění nádrže vodíkem trvá tři až pět minut. Ilustrační foto.
Autor: Toyota
01. července, 13:53

Má se podporovat spíše rozvoj elektromobilů, nebo vozů na palivové články a vodíkový pohon? Zatímco se zdá, že automobilový průmysl i politici se více kloní k elektromobilitě, německý autoklub ADAC ve své studii dospěl k závěru, že nejracionálnějším řešením je budování paralelní infrastruktury. Pozornost by se měla věnovat také venkovským oblastem, nejen městům.

Revoluce v dopravě bez využívání fosilních pohonných hmot se nemá spoléhat pouze na elektromobily, ale také na vozy s palivovými články, které pohání vodík. Paralelní budování na sobě nezávislé infrastruktury má snížit riziko přetížení elektrické sítě.

K tomuto závěru dospěla analýza rozvoje infrastruktury pro vozy na elektřinu a palivové články, kterou si objednal německý autoklub ADAC. Na studii se podílel také uznávaný Fraunhoferův institut.

„Na pozadí ochrany klimatu a zdraví je třeba vzít v úvahu všechny technologie vozidel s nízkými emisemi. Plán německé vlády pro silniční dopravu do roku 2050 nemůže být dosažen pouze s vozidly, jež používají baterie. Proto je třeba uvažovat také o infrastruktuře pro vozidla s palivovými články,“ zdůraznila ředitelka ADAC Stiftung Andrea Davidová. Nadace podporuje inovace a bezpečnost v dopravě.

Studie vychází z předpokladu, že do roku 2050 má v Německu jezdit 40 milionů nízkoemisních automobilů, pro které je třeba vybudovat potřebnou infrastrukturu. Byly zkoumány tři scénáře s odlišným podílem elektromobilů a vozidel s vodíkovým pohonem. Důležitým aspektem pro budování zázemí pro tyto vozy je také rozložení populace mezi aglomeracemi a venkovem.

Zejména v příměstských oblastech mohou krátkodobě vznikat velké nároky na přenosovou síť. Palivové články jsou tak dokonalým doplňkem k elektromobilům, protože uleví elektrické síti. Jako finančně nejvýhodnější se jeví varianta, že mix zelených vozů bude vyrovnaný, polovina na elektřinu, druhá na vodík. Pro vodík hovoří to, že je možné tuto infrastrukturu vybudovat rychleji u sítí současných čerpacích stanic.

Místní samosprávy a průmysl by měly podporovat obě varianty infrastruktury pro alternativní pohony automobilů, doporučila Davidová. „Pouze tímto způsobem se lze vyhnout budoucímu přetížení elektrické sítě a snížit celkové náklady spojené s rozvojem udržitelné mobility,“ vysvětlila ředitelka nadace ADAC.

Dále čtěte:

Švýcaři pracují na palivu budoucnosti. Vyrábí ho solární rafinérie

Energetická laboratoř v praxi: sever Německa chce být do roku 2035 bez emisí

Větší výkon na menší ploše: Němci kombinují soláry se zemědělstvím


Čtěte také

Události  Šéf ÚOHS Petr Rafaj

Rafaj potvrdil sedmimilionovou pokutu pro ministerstvo obrany kvůli zakázce na granáty

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Rafaj potvrdil pokutu 7,2…

před 4 hodinami

 Apple Pay, ilustrační foto

Pohodlné, úsporné a vždy k dispozici. Chytrým telefonem platí již téměř třetina Čechů

Podíl Čechů platících svým chytrým mobilem je 31 procent, zatímco v roce 2016 to bylo…

před 5 hodinami

 ilustrační foto

Táta nádražáků: rozjela se velká hra o České dráhy

Na židli generálního ředitele Českých drah hodně fouká a málokdo z tohoto postu odešel v…

před 6 hodinami

 Huawei, ilustrační foto

Huawei bude moci nakupovat americké součástky dalších 90 dní, Washington prodloužil výjimku

Čínský výrobce telekomunikačních zařízení Huawei Technologies bude moci nakupovat…

před 7 hodinami

Události  Šéf Národního hřebčína v Kladrubech Jiří Machek

Šéf kladrubského hřebčína Machek: Nepočítali jsme, že nás na seznam UNESCO zapíší už letos

Zápis na seznam světového kulturního dědictví ovlivnil i zájem o starokladrubské koně,…

před 8 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Hraboše do koše aneb proč bychom je měli otrávit?
Stárneme a musíme počítat i se staršími zaměstnanci
Kdo se může přihlásit k dobrovolnému důchodovému pojištění?
Jsou dovolené a musíme pracovat přesčas. Opravdu musíme?
Daň z nemovitosti online z pohodlí domova. Jak na to?
Auta
Z vysmívaného Nissanu Juke se stal úspěšný model. Nástupce…
Porušení zákazu předjíždění: Jaké jsou sankce, kolik bodů a hrozí zákaz řízení?
Mercedes představuje elektrifikované třídy A a B. Jejich motor najdete i v Dacii Duster
Test Jeep Wrangler 2.2 CRD Rubicon: Bezkonkurenční off-road
Bugatti vyrobí pouze 10 kusů modelu Centodieci. Cena jednoho z nich je 200 milionů a všechny jsou už prodané
Hry pro příležitostné hráče