zavřít

Ty to zvládneš.cz - ÚNAVA ŘIDIČŮ



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Baterie do elektromobilů, ilustrační foto
Baterie do elektromobilů, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz

Číňané staví v Německu továrnu na baterie. Muskova Gigafactory bude proti ní trpaslík

08. února 2019, 06:20  -  František Novák
Baterie do elektromobilů, ilustrační foto
Baterie do elektromobilů, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz
08. února 2019, 06:20

Čínská společnost CATL staví v německém Erfurtu obří továrnu na výrobu baterií do elektromobilů. Chtějí výrazně zvýšit produkci, než původně plánovali. V roce 2026 by to mělo být třikrát tolik, než vyrábí Gigafactory v Nevadě. Kapacita baterií by měla dosáhnout až 100 GWh ročně. Továrna Elona Muska se má dostat na 35 GWh.

Automobilový průmysl, tahoun německé i české ekonomiky, bude muset spoléhat při rozšiřování nabídky elektromobilů na čínské baterie. Firma CATL staví v durynském Erfurtu obří továrnu, která by měla v roce 2021 začít vyrábět první akumulátory do elektrických vozů. Již nyní je čínská firma největším výrobcem baterií pro automobilový průmysl na světě.

Ředitel pro Evropu Matthias Zentgraf oznámil, že produkce má být mnohem vyšší, než se původně počítalo. „V první fázi chceme vyrábět baterie s kapacitou 14 gigawatthodin ročně. Odhadujeme, že by to mohlo být okolo 100 gigawatthodin ročně nejpozději od roku 2026,“ řekl na konferenci automobilového průmyslu v Bochumi.

To by výrazně převyšovalo plány Elona Muska a jeho první továrny na baterie Gigafactory v Nevadě. Tam se produkce v současné době pohybuje na úrovni 20 GWh ročně, plánuje se zvýšení na 35 GWh. Akumulátory se vyrábějí ve spolupráci s japonskou firmou Panasonic.

Evropa mluví, Čína staví

Ekonomický deník Handelsblatt napsal, že německým automobilkám se nepodařilo postavit vlastní závod na výrobu baterií. Německá společnost Bosch na plány výstavby továrny rezignovala v loňském roce, odůvodnila to vysokými náklady.

Bez hmatatelného výsledku je také iniciativa EU na podporu výroby evropské továrny. Slovenský eurokomisař Maroš Šefčovič hovořil na podzim o tom, že EU nesmí být závislá na asijských výrobcích a musí postavit 20 gigatováren po celé Evropě.

Čínský výrobce spoléhá na to, že se poptávka po bateriích do automobilů výrazně zvýší, protože EU rozhodla o tom, že do roku 2030 musí evropští výrobci automobilů snížit produkci CO2 u svých výrobků o 37,5 procenta oproti úrovni v roce 2021. Bez výrazného zvýšení podílu modelů s elektromotory to nepůjde.

„V loňském roce se toho hodně změnilo. Nové cíle v oblasti CO2 povedou k rychlejšímu nárůstu poptávky, než jsme si původně mysleli,“ dodal Zentgraf. Do roku 2030 by se globální poptávka po bateriích v autoprůmyslu mohla zvýšit až na 1559 GWh ročně, v roce 2017 to bylo 74 GWh.

Čínská firma CATL loni po sedmi letech své existence sesadila japonského konkurenta Panasonic z pomyslného trůnu největšího výrobce lithium-iontových akumulátorů. Firma profituje ze státní podpory v Číně jako dodavatel baterií pro tamní automobilky.

Související články:

Mrazy v USA zaskočily majitele elektromobilů. Baterie se rychleji vybíjejí

Elektromobil je čistší než auto se spalovacím motorem, i když ho pohání energie z uhlí

Baterie elektrovozů jako virtuální elektrárna. Energetici chtějí zapojit evropské automobilky

Chceš, nechceš, musíš! Nucení automobilek do elektromobilů se prodraží


Čtěte také

Události Boeing 707 společnosti Korean Air

Nečekaný nález. Televizní štáb zřejmě objevil vrak boeingu, který před 32 lety vyhodili do vzduchu agenti KLDR

Dlouhou dobu spočívaly trosky stroje Boeing 707 letu Korean Air 858 klidně na dně…

před 4 hodinami

Rybolov - ilustrační foto

Pobrexitová jednání mohou zkomplikovat sporné body: banky, zemědělství či rybolov

Týden před odchodem Británie z Evropské unie dokončuje Brusel přípravy na vyjednávání…

před 4 hodinami

 Dálnice v Česku - ilustrační foto

Havlíček: Zakázku na IT systém na dálniční známky zrušíme bez sankce. Nová bude jednodušší

Zakázka na IT systém k elektronickým dálničním známkám bude zrušena bez jakékoliv sankce.…

před 4 hodinami

 Pavel Koutný z prostějovské oděvní firmy Koutný

Jehly, nitě, miliony. Módní byznys přinesl Prostějovu šedesátimilionovou investici

Oděvní firma Koutný z Prostějova spouští investici ve výši 60 milionů korun. Jde o jeden…

před 4 hodinami

 Kandidáti na předsedu KDU-ČSL: europoslanec Tomáš Zdechovský, předseda lidoveckého poslaneckého klubu a místopředseda strany Jan Bartošek a poslanec Marian Jurečka,

Hledá se krizový manažer. Dva veteráni a nováček se utkají o post šéfa lidovců

KDU-ČSL volí nového předsedu. Střetnou se poslanci Marian Jurečka, Jan Bartošek a…

před 4 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 10 | Průměrné hodnocení: 3.50

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jak vypočítat daň z nemovitých věcí v daňovém přiznání?
Pravděpodobné pojistné je opět vyšší
Růst průměrné mzdy - co všechno ovlivní v roce 2020?
Zaměstnanci a daně: roční zúčtování a slevy
Sociální pojištění u zaměstnance, OSVČ a při práci na dohodu v roce 2020
Auta
Škoda potvrdila Octavii RS s hybridním pohonem. Odhalí ji…
VW Arteon Shooting Brake míří i k českým zákazníkům. Dorazí na podzim spolu s faceliftem
Elektrický a pro každodenní ježdění. Bugatti plánuje svůj druhý sériový model
Škoda Kodiaq vozí záchranáře nejen u nás, ale i v Británii
Nový ředitel Renault Trucks pro ČR a SR
Hry pro příležitostné hráče