Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

Baterie do elektromobilů, ilustrační foto
Baterie do elektromobilů, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz

Číňané staví v Německu továrnu na baterie. Muskova Gigafactory bude proti ní trpaslík

08. února, 06:20  -  František Novák
Baterie do elektromobilů, ilustrační foto
Baterie do elektromobilů, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz
08. února, 06:20

Čínská společnost CATL staví v německém Erfurtu obří továrnu na výrobu baterií do elektromobilů. Chtějí výrazně zvýšit produkci, než původně plánovali. V roce 2026 by to mělo být třikrát tolik, než vyrábí Gigafactory v Nevadě. Kapacita baterií by měla dosáhnout až 100 GWh ročně. Továrna Elona Muska se má dostat na 35 GWh.

Automobilový průmysl, tahoun německé i české ekonomiky, bude muset spoléhat při rozšiřování nabídky elektromobilů na čínské baterie. Firma CATL staví v durynském Erfurtu obří továrnu, která by měla v roce 2021 začít vyrábět první akumulátory do elektrických vozů. Již nyní je čínská firma největším výrobcem baterií pro automobilový průmysl na světě.

Ředitel pro Evropu Matthias Zentgraf oznámil, že produkce má být mnohem vyšší, než se původně počítalo. „V první fázi chceme vyrábět baterie s kapacitou 14 gigawatthodin ročně. Odhadujeme, že by to mohlo být okolo 100 gigawatthodin ročně nejpozději od roku 2026,“ řekl na konferenci automobilového průmyslu v Bochumi.

To by výrazně převyšovalo plány Elona Muska a jeho první továrny na baterie Gigafactory v Nevadě. Tam se produkce v současné době pohybuje na úrovni 20 GWh ročně, plánuje se zvýšení na 35 GWh. Akumulátory se vyrábějí ve spolupráci s japonskou firmou Panasonic.

Evropa mluví, Čína staví

Ekonomický deník Handelsblatt napsal, že německým automobilkám se