Alstom otestuje v Česku svůj vodíkový vlak

18. března 2017, 07:00 - dah
18. března 2017, 07:00

Vodíkem poháněný osobní vlak Coradia iLint začne v dubnu jezdit na zkušebním okruhu ve Velimi. Při tuzemských testech poprvé pojede maximální rychlostí.

Nízkopodlažní osobní vlak Coradia iLint určený k regionální dopravě na neelektrifikovaných tratích dokončí ve Velimi rozsáhlou sérii testů, jejíž úvodní část už podstoupil v Německu. Zatímco při prvních testech na dolnosaském okruhu v Salzgitteru jel vlak zatím jen rychlostí 80 km/h, ve Velimi už má jezdit svou maximální rychlostí 140 km/h.

„Alstom Reichshoffen má rezervovanou naši zkušební trať v týdnech od 3. dubna do 19. května,“ potvrdil serveru Euro.cz Petr Chlum, zástupce vedoucího zkušební laboratoře Výzkumného ústavu železničního ve Velimi.

„Půjde o vývojové zkoušky výrobce, v takových případech se běžně jedná o ladění softwaru a pohonu. Nové vozidlo musí zjednodušeně řečeno naučit jezdit, na což je u nás dost prostoru, to na běžné trati už dnes nejde zkoušet,“ upřesnil Chlum s tím, že Alstom má smlouvu na pronájem okruhu a alternativně poháněný vlak na něm bude zkoušet nejspíše sám.

První osobní vlak na vodíkový pohon sveze cestující už příští rok

Zkušební trať ve Velimi je unikátní poměrně vysokou rychlostí 230 km/h i solidním zázemím, které umožňuje technické úpravy. Alstom na ní testuje různá vozidla pravidelně. Zkoušky mají podle výrobce prověřit stabilitu energetického systému, konkrétně součinnost řídicí jednotky s palivovými články a bateriemi. Zároveň budou experti sledovat i brzdný účinek závislý na spolupráci elektrických a pneumatických brzd.

Coradia iLint díky pohonu vodíkovými palivovými články vypouští do ovzduší pouze vodní páru. Jeho další výhodou je podle informací výrobce i tichý provoz. Plynný vodík doplňuje do tlakových nádrží prostřednictvím mobilní plnicí stanice, již výrobce instaloval v Salzgitteru.


Vyplatí se v Česku vysokorychlostní tratě? Analytik týdeníku Euro Mirek Zámečník tvrdí, že ne. Čtěte:

Esej: Proč aritmetika vítězí nad politikou


První cestující „vodíkový“ vlak sveze ve zkušebním provozu zřejmě v příštím roce na trati Buxtehude-Bremervörde v Dolním Sasku. Alstom Reichshoffen již podepsal rámcovou smlouvu o dodávce 60 vlaků s Dolním Saskem, Severním Porýním-Vestfálskem a Bádenskem-Württemberskem, jakož i hesenským sdružením pro dopravu Rhein-Main-Verkehrsverbund.

Alstom působí v mnoha zemích v oblasti železnice a osobní dopravy, signalizačních zařízení a lokomotiv. Vyrábí vysokorychlostní vlaky AGV, TGV, Eurostar i Pendolino. Jako první výrobce nabídne osobní vlaky schopné provozu na neelektrifikovaných tratích s nulovými emisemi škodlivin.

Dále čtěte:

Revoluce v kamionové dopravě? Němci otestují e-dálnici s trolejemi

Jak elektromobilizovat Česko? EU na podporu věnuje 900 milionů



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
O kolik si skutečně polepšíte při zvýšení hrubé mzdy o tisícovku?
Jak se mění charakter světové populace? Afrika válcuje vyspělý svět
Půjčka na dovolenou? Raději si našetřete
Kdy máte nárok na náhradní volno?
Práce v důchodu: která smlouva je pro vás nejlepší
Auta
Galerie: 13 automobilových propadáků, které trh nepřijal
Hybridní Peugeot 508 nabídne přibližně 300 koní a na jedno nabití ujede až 50 kilometrů
Mercedes-Benz třídy A s karoserií sedan bude nejaerodynamičtější auto na trhu
Subaru WRX STI RA-R je vyšperkovaná verze s výkonem 329 koní. Zájemci mají smůlu
Sergio Marchionne byl kvůli zdravotním problémům nahrazen ve vedení FCA
Technologie
Microsoft Store vypadá jako na webu. Umožňuje vyvolat vzdálenou instalaci
S drony to nevyšlo. Facebook chce místo nich šířit internet pomocí satelitů
OneDrive se naučí šetřit akumulátor pozastavením činnosti
Uniklý mail prozradil, kdy prý vyjdou nové GeForce: GTX 1180, GTX 1170 a GTX 1160
Megapixelová válka pokračuje. Sony vyrobilo foťák pro mobily s rozlišením 48 Mpx
Hry pro příležitostné hráče