Praha vytipovala 18 míst, kde by mohla být záchytná parkoviště

25. září 2016, 18:37 - čtk
25. září 2016, 18:37

Praha má vytipováno 18 lokalit, kde by mohla vzniknout záchytná parkoviště P+R (park + ride). Vyplývá to z materiálu, který pro magistrát vypracoval Institut plánování a rozvoje (IPR). Ne všechny pozemky ale podle dokumentu patří Praze. Město by tak muselo nejdřív vyřešit majetkoprávní vztahy k jednotlivým pozemkům. Praha chce rovněž jednat se soukromými vlastníky o zřízení dočasných parkovišť.

„V přehledu nejsou uvedeny ty lokality, které jsou již v pokročilejší majetkoprávní přípravě a kde již probíhá konkrétní jednání,“ píše se v dokumentu. To se týká například míst u připravovaných stanic metra linky D nebo lokalit u železničních stanic a zastávek.

Praha ohledně nedostatku záchytných parkovišť čelila například kritice Středočeského kraje. Ten Prahu opakovaně vyzval, aby nezaváděla parkovací zóny na území Prahy 5 a 6 do doby, než budou vybudovaná záchytná parkoviště. Hejtmanství uvedlo, že zóny poškodí Středočechy, kteří dojíždějí do metropole za prací.

IPR vytipoval několik lokalit například na území Prahy 5. Tady by parkoviště mohlo být na Barrandově, u smíchovského nádraží nebo u krematoria v Motole. Na Barrandově vlastní pozemek Praha, stejně jako v Motole, na Smíchově je vlastníků více.

Další vytipovaná místa jsou například ve Slivenci, Suchdole nebo Troji. V docházkové vzdálenosti u metra navrhuje IPR parkoviště u stanic metra B Rajská zahrada a Stodůlky a na trase C u stanic Střížkov a Roztyly. Dokument zmiňuje i pozemky u stanice metra A Depo Hostivař a u železniční zastávky v Běchovicích.

Praha již dříve uvedla, že chce o zřízení parkovišť jednat s vlastníky pozemků, kteří v nejbližších deseti letech nepočítají s výstavbou. Pozemky by si město pronajalo a zřídilo na nich dočasné parkoviště. Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) minulý týden uvedl, že Praha jedná se státem o převodu pozemku na Vypichu, kde by rovněž mohlo vzniknout nové záchytné parkoviště.

Parkoviště P+R jsou zahrnuta do systému Pražské integrované dopravy. Primárně jsou určena pro mimopražské řidiče, kteří zde nechají automobil a dále do centra Prahy jedou MHD. Praha má asi dvě desítky záchytných parkovišť P+R s celkovou kapacitou přes 3000 stání. Nejvytíženější parkoviště jsou na metru C, třeba na Chodově nebo v Letňanech. Nejméně používané je to v Běchovicích.

Vytipované lokality
lokalita městská část
Barrandov Praha 5
Běchovice samostatná městská část
Depo Hostivař Praha 10
Dlouhá Míle Praha 6
Krematorium Motol Praha 5
Nové Butovice Praha 13
Opatov Praha 11
Podbaba Praha 6
Průmyslová Praha 10
Rajská zahrada Praha 14
Roztyly Praha 11
Slivenec samostatná městská část
Smíchovské nádraží Praha 5
Stodůlky Praha 13
Střížkov Praha 8
Suchdol samostatná městská část
Troja samostatná městská část
Zličín (Zličín I a Zličín II) samostatná městská část

Zdroj: Institut plánování a rozvoje

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče