Masarykovo nádraží bude mít místo podchodu vestibul na střeše

08. srpna, 06:50 - čtk
08. srpna, 06:50

Přestavba pražského Masarykova nádraží získává jinou podobu, než s jakou se původně počítalo. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce vybudovat nad nádražím zastřešení s vestibulem, kterým si budou moci lidé zkrátit cestu centrem Prahy. Nahradí tak stavbu podchodu pod kolejemi. Celkové investiční náklady na modernizaci stanice se pohybují okolo 1,66 miliardy korun.

SŽDC nyní zadala přípravu záměru projektu a aktualizaci dokumentace modernizace a dostavby stanice. Po schválení záměru projektu může být dokončena dokumentace pro územní řízení. Vypsat zakázku plánuje SŽDC v průběhu srpna. Předpokládaná doba zpracování dokumentace je 18 měsíců, územní rozhodnutí tak lze čekat v polovině roku 2019. Podle serveru Lidovky.cz by se v ideálním případě mohlo začít stavět v roce 2022.

Střecha propojí jednotlivá nástupiště a zároveň ulice Na Florenci, Hybernskou a Opletalovu. Návrh východního vestibulu, zastřešujícího platformy nad nástupišti, vychází z varianty podkladové studie zastřešení nádraží, takzvané Vlaštovky, kterou zpracovaly společnosti Sudop Praha a Jakub Cigler Architekti.


České dráhy si nádraží ponechají. Čtěte:

České dráhy nechtějí prodat Masarykovo nádraží. Udělají si z něj výkladní skříň


Zadaná dokumentace bude řešit uspořádání vestibulu na Masarykově nádraží, tedy počty a umístění eskalátorů, schodišť či výtahů. Zabývat se bude dále umístěním orientačního a informačního systému, prostor pro odbavení cestujících, čekáren a mobiliáře. Dále bude řešit funkci pěšího propojení okolních ulic.

Území Masarykova nádraží je jedinečnou lokalitou v centru Prahy, která je zapojena do městské struktury a navíc je díky železničnímu spojení v přímém kontaktu s dalšími pražskými i mimopražskými územími.

„Návrh studie respektuje a využívá unikátnost lokality. Vyzdvihuje výhodnost zachování vlakové obsluhy centra města a zajištění bezbariérového propojení dnes de facto izolovaných čtvrtí Prahy, Josefova, Nového Města, Karlína a dolního Žižkova,“ uvedla primátorka hlavního města Prahy Adriana Krnáčová.

Dále čtěte:

SŽDC: Dokončení rekonstrukce hlavního nádraží vyjde na půl miliardy

Grandi Stazioni: Za zchátralé hlavní nádraží mohou České dráhy


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ve čtvrtek je svátek! Obchody zůstanou zavřené
Úsporné bydlení: do čeho investovat, abychom ušetřili
Nelíbí se vám na vysoké? Studium můžete ukončit, změnit nebo přerušit
Nová občanka rychle a bez problémů
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Auta
Ministr Ťok hraje mrtvého brouka. O přínosu měření na…
Volkswagen T-Roc dostal konečně údaje o motorech a v Německu už i ceny
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je nejšílenější kombi na světě
Pět dobrých, ale nesmírně rizikových ojetin, které vás mohou stáhnout z kůže
Subaru S208 je rychlejší a ostřejší STI se silnějším motorem. U nás nebude
Technologie
Microsoft spolu s Facebookem propojil Evropu a USA superrychlým podmořským kabelem
Nadella potvrdil, že byl proti akvizici Nokie. Nevěřil, že je potřeba třetí mobilní ekosystém
GeForce GTX 1070 Ti by tu mohla být už za měsíc. Skoro tak rychlá, jako GTX 1080?
Broadcom do mobilů přinese lepší GPS. Navigace se zpřesní až na 30 cm
Intel vydává Core i9-7980XE, i9-7960X a dobývá zpět trůn nejrychlejšího CPU pro PC
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít