Pět způsobů, jakými byznys může bojovat s obezitou

Pavel Michl 19. dubna 2016, 07:14  -  mic
19. dubna 2016, 07:14

S obezitou se potýkají prakticky všechny vyspělé země na světě. Problém zatěžuje zdravotní systémy a v neposlední řadě má také negativní dopad na podnikatelskou sféru. Existuje přitom řada finančně nenáročných způsobů, jakým byznys může s obezitou bojovat a snížit náklady, které jim tato civilizační choroba přináší.

Podle londýnské University College již na světě existuje více lidí obézních než podvyživených. Podíl obézní populace ve vyspělých zemích se odhaduje kolem čtyřiceti procent. Česká republika si vede ještě poměrně dobře, obézních je u nás každý pátý Čech. Jiné země na západ od našich hranic tímto problémem trpí více.

Národní akademie věd USA tvrdí, že do boje s obezitou se musí vydat také podnikatelská sféra. Dvě třetiny lidí má ve Spojených státech nadváhu nebo je obézních. Akademie se na mítinku tento týden ve Washingtonu zabývala tím, jakým způsobem mohou země bojovat s rostoucí obezitou. Pět následujících bodů ze zasedání uvedla agentura Bloomberg.

1. Zlepšit stravování na pracovišti

Nejkřiklavějším příkladem nezdravého stravování se ještě nedávno v USA vyskytovaly přímo ve zdravotních zařízeních. Například v nemocnici v Clevelandu fungovala až do loňského podzimu restaurace McDonald. Zdravotnický systém nyní v USA mění nabídku stravování, odstraňuje fritovací hrnce nebo sladké nápoje. Podobnou cestou by se měly vydat také další firmy.

2. Pomoci zaměstnancům dosáhnout jejich cílů

Není řeč o wellness nebo podobných programech, jejichž účelem je zlepšit zdravotní stav zaměstnanců. Přednější je podpořit pracovníky ve snaze zbavit se sociálních problémů, finanční nejistoty nebo stresu. Bez vyřešení těchto základních problémů nemají wellness nebo sportovní aktivity smysl.

3. Usnadnit zákazníkům rozpoznávat zdravé výrobky

Některé obchody využívají k označení svého zboží takzvané ratingy Guilding Stars nebo NuVal. Tyto firmy vydávají hodnocení potravin podle jejich zdravosti a obchodníci pak podle jednotlivých ratingů třídí své zboží do jednotlivých přihrádek. Spotřebitelé tak snáze dokážou rozlišit, jak zdravý produkt kupují. V neposlední řadě pak supermarkety nabízejí zákazníkům v blízkosti pokladen nejčastěji cukrovinky a další nezdravé pochutiny. Místo toho by je mohli nahradit zdravější jídla.

4. Poskytovat veřejnosti sportoviště

Firmy, které vlastní sportovní nebo zdravotnická zařízení, by je měly poskytovat nejen svým zaměstnancům, ale také veřejnosti. Například okolním školám.

5. Nátlak na potravinářský průmysl

Naléhání na firmy, aby „ozdravovali“ své výrobky, může být nejúčinnějším způsobem, jak donutit potravinářský průmysl zabývat se obezitou. Například před deseti lety se v USA výrobci nápojů dobrovolně dohodli a stáhly sladké nápoje ze základních škol.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Xiaomi by mohlo nabídnout bezdrátové nabíjení. Zapojilo se do vývoje Qi
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít