Pět způsobů, jakými byznys může bojovat s obezitou

Pavel Michl 19. dubna, 07:14  -  mic
19. dubna, 07:14

S obezitou se potýkají prakticky všechny vyspělé země na světě. Problém zatěžuje zdravotní systémy a v neposlední řadě má také negativní dopad na podnikatelskou sféru. Existuje přitom řada finančně nenáročných způsobů, jakým byznys může s obezitou bojovat a snížit náklady, které jim tato civilizační choroba přináší.

Podle londýnské University College již na světě existuje více lidí obézních než podvyživených. Podíl obézní populace ve vyspělých zemích se odhaduje kolem čtyřiceti procent. Česká republika si vede ještě poměrně dobře, obézních je u nás každý pátý Čech. Jiné země na západ od našich hranic tímto problémem trpí více.

Národní akademie věd USA tvrdí, že do boje s obezitou se musí vydat také podnikatelská sféra. Dvě třetiny lidí má ve Spojených státech nadváhu nebo je obézních. Akademie se na mítinku tento týden ve Washingtonu zabývala tím, jakým způsobem mohou země bojovat s rostoucí obezitou. Pět následujících bodů ze zasedání uvedla agentura Bloomberg.

1. Zlepšit stravování na pracovišti

Nejkřiklavějším příkladem nezdravého stravování se ještě nedávno v USA vyskytovaly přímo ve zdravotních zařízeních. Například v nemocnici v Clevelandu fungovala až do loňského podzimu restaurace McDonald. Zdravotnický systém nyní v USA mění nabídku stravování, odstraňuje fritovací hrnce nebo sladké nápoje. Podobnou cestou by se měly vydat také další firmy.

2. Pomoci zaměstnancům dosáhnout jejich cílů

Není řeč o wellness nebo podobných programech, jejichž účelem je zlepšit zdravotní stav zaměstnanců. Přednější je podpořit pracovníky ve snaze zbavit se sociálních problémů, finanční nejistoty nebo stresu. Bez vyřešení těchto základních problémů nemají wellness nebo sportovní aktivity smysl.

3. Usnadnit zákazníkům rozpoznávat zdravé výrobky

Některé obchody využívají k označení svého zboží takzvané ratingy Guilding Stars nebo NuVal. Tyto firmy vydávají hodnocení potravin podle jejich zdravosti a obchodníci pak podle jednotlivých ratingů třídí své zboží do jednotlivých přihrádek. Spotřebitelé tak snáze dokážou rozlišit, jak zdravý produkt kupují. V neposlední řadě pak supermarkety nabízejí zákazníkům v blízkosti pokladen nejčastěji cukrovinky a další nezdravé pochutiny. Místo toho by je mohli nahradit zdravější jídla.

4. Poskytovat veřejnosti sportoviště

Firmy, které vlastní sportovní nebo zdravotnická zařízení, by je měly poskytovat nejen svým zaměstnancům, ale také veřejnosti. Například okolním školám.

5. Nátlak na potravinářský průmysl

Naléhání na firmy, aby „ozdravovali“ své výrobky, může být nejúčinnějším způsobem, jak donutit potravinářský průmysl zabývat se obezitou. Například před deseti lety se v USA výrobci nápojů dobrovolně dohodli a stáhly sladké nápoje ze základních škol.

Mohlo by vás zajímat

 SUV Škoda Kodiaq

Paříž 2016: Škoda Kodiaq se vejde pod 700 tisíc korun

Ropa, ilustrační foto

OPEC se dohodl na snížení těžby. Cena ropy by měla růst

Ilustrační foto

Strop pro odchod do důchodu je šidítko pro toho, kdo neumí počítat

Karvinský primátor Tomáš Hanzel (ČSSD)

Dotací sobě: v Karviné na to jdou po jejich

Viník nebo oběť? Soudy podle některých odborníků při odsouzení lobbisty Marka Dalíka postupovaly chybně.

Dalíkova naděje: Nejvyšší soud by měl rozsudek zrušit

Praha Primátorka Prahy Adriana Krnáčová

Vnitro žaluje Prahu, mění prý protiprávně stanovy firem

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a nejraději bych…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče