Pět způsobů, jakými byznys může bojovat s obezitou

Pavel Michl 19. dubna, 07:14  -  mic
19. dubna, 07:14

S obezitou se potýkají prakticky všechny vyspělé země na světě. Problém zatěžuje zdravotní systémy a v neposlední řadě má také negativní dopad na podnikatelskou sféru. Existuje přitom řada finančně nenáročných způsobů, jakým byznys může s obezitou bojovat a snížit náklady, které jim tato civilizační choroba přináší.

Podle londýnské University College již na světě existuje více lidí obézních než podvyživených. Podíl obézní populace ve vyspělých zemích se odhaduje kolem čtyřiceti procent. Česká republika si vede ještě poměrně dobře, obézních je u nás každý pátý Čech. Jiné země na západ od našich hranic tímto problémem trpí více.

Národní akademie věd USA tvrdí, že do boje s obezitou se musí vydat také podnikatelská sféra. Dvě třetiny lidí má ve Spojených státech nadváhu nebo je obézních. Akademie se na mítinku tento týden ve Washingtonu zabývala tím, jakým způsobem mohou země bojovat s rostoucí obezitou. Pět následujících bodů ze zasedání uvedla agentura Bloomberg.

1. Zlepšit stravování na pracovišti

Nejkřiklavějším příkladem nezdravého stravování se ještě nedávno v USA vyskytovaly přímo ve zdravotních zařízeních. Například v nemocnici v Clevelandu fungovala až do loňského podzimu restaurace McDonald. Zdravotnický systém nyní v USA mění nabídku stravování, odstraňuje fritovací hrnce nebo sladké nápoje. Podobnou cestou by se měly vydat také další firmy.

2. Pomoci zaměstnancům dosáhnout jejich cílů

Není řeč o wellness nebo podobných programech, jejichž účelem je zlepšit zdravotní stav zaměstnanců. Přednější je podpořit pracovníky ve snaze zbavit se sociálních problémů, finanční nejistoty nebo stresu. Bez vyřešení těchto základních problémů nemají wellness nebo sportovní aktivity smysl.

3. Usnadnit zákazníkům rozpoznávat zdravé výrobky

Některé obchody využívají k označení svého zboží takzvané ratingy Guilding Stars nebo NuVal. Tyto firmy vydávají hodnocení potravin podle jejich zdravosti a obchodníci pak podle jednotlivých ratingů třídí své zboží do jednotlivých přihrádek. Spotřebitelé tak snáze dokážou rozlišit, jak zdravý produkt kupují. V neposlední řadě pak supermarkety nabízejí zákazníkům v blízkosti pokladen nejčastěji cukrovinky a další nezdravé pochutiny. Místo toho by je mohli nahradit zdravější jídla.

4. Poskytovat veřejnosti sportoviště

Firmy, které vlastní sportovní nebo zdravotnická zařízení, by je měly poskytovat nejen svým zaměstnancům, ale také veřejnosti. Například okolním školám.

5. Nátlak na potravinářský průmysl

Naléhání na firmy, aby „ozdravovali“ své výrobky, může být nejúčinnějším způsobem, jak donutit potravinářský průmysl zabývat se obezitou. Například před deseti lety se v USA výrobci nápojů dobrovolně dohodli a stáhly sladké nápoje ze základních škol.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče