Nathan Fake: Na Colours přijedu v dobré kondici

09. července, 11:00  -  Ondřej Stratilík
09. července, 11:00

Festival Colours of Ostrava (14. až 17. července) se letos silně zaměřil na taneční elektronickou hudbu. Jedním z jejich nejzářivějších zástupců bude britský DJ a techhouseový producent Nathan Fake. „Živé show jsou pro mě zatraceně důležité,“ říká třiatřicetiletý hudebník v rozhovoru pro Euro.cz.

Na Colours tě čekali už loni, na poslední chvíli jsi ale své vystoupení zrušil. Co se stalo?

Onemocněl jsem! Fakt mě zdeptalo, že jsem nemohl do Ostravy vyrazit, ale bylo mi tak špatně, že jsem nemohl ani vylézt z domu. Ale tenhle rok jsem v dobré kondici.

Tak to je fajn, nicméně do Česka si nakonec loni dorazil - na podzim jsi se ukázal v Praze.

Na to si samozřejmě pamatuji, Lunchmeat festival mě hrozně bavil, měl skutečně dobrý line-up.

Právě o živých vystoupeních jsi nedávno prohlásil, že jsou velmi důležitá pro tvou studiovou tvorbu. Jak si to myslel?

Mnoho hudby, kterou udělám ve studiu, pochází z živých jamů a improvizací. No a navíc když je to na pódiu před lidmi, adrenalin pumpuje daleko víc než ve studiu a skoncuješ se zbrklými aranžemi. Takže když to shrnu – živé show jsou pro mě zatraceně důležité, dávají mým skladbám speciální energii.

Takové pocity jsi měl i v okamžiku, kdy jsi hrál jako „zahřívací“ DJ během nedávného turné elektronického dua Orbital? Nebo bylo složité hrát davu, který na koncert nepřišel kvůli tobě?

Nebyl jsem „zahřívací DJ“, byl jsem doprovodný hudebník, který dělal plnohodnotnou živou show. Lidi to zajímalo, občas jsem zahlédl i své fanoušky. Ale zpátky k otázce – tohle turné pro mě bylo neskutečné, protože právě Orbital představují jeden z hlavních důvodů, proč jsem se vůbec dal do skládání elektronické hudby. Ohromně mě inspirovaly jejich desky jako třeba Brown (druhá nahrávka projektu z roku 1993 známější i jako Orbital 2, pozn. red.) či Snivilisation. Takže mě totálně fascinovalo, že jsem se s nimi mohl setkat a vyrazit na šňůru. Navíc jsou to dobří chlapíci.

Jsou to už čtyři roky, co jsi vydal poslední desku Steam Days. Rýsuje se nová?

Právě na ní pracuju, je už skoro hotová.

Takže další zásek pro tvůj vlastní label Cambria Instruments? Proč jsi se vůbec rozhodl opustit zajetou stáj Border Community a založit vlastní značku?

Nechtěl bych to prezentovat tak, že jsem opustil Border Community. Cambria Instruments je pouze místo pro naše osiřelé vedlejší projekty, které podle mě nikam jinam nepasují. Jak jste určitě zpozorovali, jde o velmi nízkonákladovou věc. A baví mě to.

Budoucnost značky je tedy jaká? Bude to místo jen pro tebe a druhého zakladatele Wesleyho Mattsella, nebo hledáte i jiné hudebníky?

Zatím jen pro nás dva. Do budoucna je ale možné, že se otevřeme i dalším.


Slavní Led Zeppelin byli obviněni z krádeže. Čtěte:

Stairway to Heaven jsme neukradli, brání se Led Zeppelin

Led Zeppelin neukradli Stairway to Heaven, rozhodl soud

Mohlo by vás zajímat

 Náměstkyně ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová

Klára Dostálová: Čínské svatby lákají do Prahy

 Michal Hašek (ČSSD)

Kapky štěstí na jižní Moravě

Ilustrační foto

Na tom Schumpeterovi něco bude

Makrooko Miroslava Zámečníka

Lavičky ze dřeva a vzpomínek

 Geolog Václav Cílek (foto Martin Pinkas/Euro)

Václav Cílek: Ocitáme se ve světě nerovnováhy

Hongkong - ilustrační foto

Ekonomicky nejsvobodnější zůstává Hongkong, Česko si výrazně polepšilo

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a chci zakázat…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

  • Miroslav Bárta: Káhiru dobylo jenom pár set jezdců

Hry pro příležitostné hráče