Menu Zavřít

Inteligentní oblečení nabírá na obrátkách. Superflex loví investory

22. 12. 2016
Autor: Profimedia.cz

Společnost Superflex získala investici ve výši 9,6 milionu eur, tedy asi 259 milionů korun. Jde jen o začátek financování pro vývoj inteligentního oblečení. Trh s chytrými oděvy bude mít podle odhadů za deset let hodnotu téměř 90 miliard korun.

Startup Superflex se sídlem v Menlo Park v křemíkovém údolí je součásti vývojářské společnosti SRI International. Ta dosáhla na vládní investiční program Defense Advanced Research Projects Agency z Pentagonu.

Cílem podniku je vývoj speciálního chytrého oblečení pro vojáky. Jak řekl generální ředitel společnosti Superflex Rich Mahoney, vývoj je aktuálně v utajeném režimu.

Firma se však nechce zabývat jen armádním výzkumem, chytré oblečení chce vyvíjet také pro „civily“. „Naše cíle nemají přesný rozvrh, ale chceme pomáhat lidem pochopit, že existuje jiný způsob, jak se dívat na svět,“ řekl Mahoney pro Robotics Business Review.

Zhruba desetimilionová investice skupiny anonymních investorů je jen části rozsáhlých injekcí, které Superflex plánuje získat. Důvodem je výjimečnost, která podle odborníků na robotiku spočívá ve vlastnostech vyvíjeného produktu. Zatímco většina vývojářů zabývajících se exoskeletonem připravuje oblečení jako rehabilitační nebo protetické pomůcky, Superflex cílí také na zdravé aktivní lidi.

Speciální oblečení může kromě ochranné funkce zvyšovat lidskou sílu. Vývojáři si představují, že s jejich exoskeletonem zvládne člověk běžet rychleji, skákat výš, nebo třeba unese větší váhu.

Sektor chytrého oblečení, do kterého spadají kromě pomocných exoskeletonů pro vojáky také pomůcky pro sportovce, nebo rehabilitační náčiní pro lidi po mrtvici a jiných chorobách, nabírá na hodnotě. Podle Grand View Research vzroste jeho hodnota do roku 2025 na 3,3 miliardy dolarů, tedy asi 89,1 miliardy korun.

Hodnota může růst ještě rychleji, pokud se lídrům tohoto oboru podaří domluvit na spolufinancování zdravotních pomůcek zdravotními pojišťovnami. „Existuje spousta opravdu dobrých zařízení, ale jsou umístěna pouze ve velkých rehabilitačních centrech,“ říká Mahoney. Kritizuje velké firmy za to, že nedělají dost pro to, aby tyto zdravotnické pomůcky zpřístupnily pacientům pro běžné užívání doma.

BRAND24

Superflex nyní pracuje na komercializaci produktů a zaměřuje se na stárnoucí spotřebitele v Japonsku a USA. Podle společnosti, většina zákazníků je starších 45 let a více než třetina jsou senioři s omezenými pohybovými možnostmi.

Čtěte také:

Hyundai pracuje na exoskeletonu, poskytne nadlidskou sílu

Vývoj umělé inteligence brzdí strach z povstání robotů


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).