Ferrari ukázalo svůj nejexkluzivnější model. Je dávno vyprodaný

08. července 2016, 07:20  -  Jiří Červenka
08. července 2016, 07:20

Italská automobilka zveřejnila na Twitteru první obrázky modelu LaFerrari Aperta, což je otevřená verze hybridního hypersportu LaFerrari. Potenciální zákazníci ale spatřili novinku už před časem – a záhy ji vykoupili.

LaFerrari Aperta je nejnovější vrcholný model značky Ferrari. Výstavní premiéru bude mít až na podzim na autosalonu v Paříži a jeho první obrázky pustilo Ferrari do světa teprve tento týden. Oficiálně dokonce ještě ani nemá jméno. Že se bude jmenovat Aperta („otevřená“, ve smyslu bez střechy) je dedukce britského motoristického týdeníku Autocar. A pochopitelně se dosud nevyrábí. Přesto je tento hybrid již vyprodaný. Jak je to možné?

Aperta bude ještě exkluzivnější než LaFerrari kupé, jichž vzniklo 499

Ferrari rádo představuje speciální verze a limitované modely na exkluzivních akcích, jichž se mohou zúčastnit pod závazkem mlčenlivosti předem pečlivě vybraní potenciální zákazníci. Stejně tomu bylo i v tomto případě. Automobilka oficiálně nezveřejnila ani cenu, ani počet plánovaných kusů. Zahraniční média spekulují o 150- až 200kusové sérii a ceně 1,4 milionu dolarů (34 milionů korun) bez DPH a dalších místních daní. Pokud ale budete chtít LaFerrari Aperta, i když jste nebyli mezi pozvanými, vyjde vás podstatně dráž. Autocar píše, že ví o prodejci, který bude mít Apertu na prodej v roce 2017 za částku 3,5 milionu eur (95 milionů Kč) – také bez DPH…

Běžní smrtelníci si budou moci vůz prohlédnout na podzimním autosalonu v Paříži

Technika se oproti uzavřenému LaFerrari nemění. Hnací sílu tak opět zajišťuje hybridní soustava, tvořené kombinací atmosférického dvanáctiválce 6,3 l s elektromotorem. Výsledkem je výkon 708 kW (963 k) a točivý moment 700 Nm. Karbonové šasi i aerodynamika prošly nezbytnými modifikacemi, které vyplývají z absence střechy coby významného strukturálního prvku. Ochranu před nepříznivým počasím zajistí provizorní střešní panel, který může být z látky nebo z uhlíkového kompozitu.


Čtěte dále:

10 nejdražších „ojetin“, které v Česku můžete koupit

Stojí desítky milionů, ale na silnici nesmějí a závodit také ne

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít