Menu Zavřít

Trump škodí vlastnímu byznysu. Nová síť hotelů neponese jeho jméno

18. 10. 2016
Autor: Profimedia.cz

Pověst realitního magnáta Donalda Trumpa během prezidentské kampaně trpí a spolu s ní i jeho byznys. Nová síť hotelů miliardářova impéria proto neponese jeho jméno.

Trump si na svém jméně neobyčejně zakládá a prakticky jej používá jako punc kvality. Kromě hotelů, kasin či golfových hřišť bylo umísťováno na celou řadu nejrůznějších produktů, ať už na pánské vůně, vodky nebo deskové hry. Na zákazníky takový tahák obvykle fungoval.

Tomu je však nejspíš konec. Dokládají to i statistiky z poslední doby. Od oznámení prezidentské kampaně se jeho byznysu přestává dařit. Návštěvnost kasin a golfových hřišť klesla během té doby o 24 procent, počet rezervací v hotelech se jmenovkou Trump za první polovinu letošního roku o 59 procent.

To vše ještě před poslední aférou, kdy na veřejnost unikla nahrávka z roku 2005, na které se Trump chvástá, že si jako boháč může ve vztahu k ženám dovolit prakticky cokoliv. „Do té doby byla jeho značka neprůstřelná. Teď si tím nejsem už tak jistý,“ říká Gene Grabowski ze společnosti Kglobal.

Další odborníci jsou ještě tvrdší. „Společnost může dostat ránu a oklepat se z ní, ale osobní reputace je křehká. Když si s ní zahráváte, pro vaši firmu to může být fatální,“ komentuje propad Trumpovy značky Nir Kossovsky ze společnosti Steel City Re, která se specializuje na korporátní reputaci. Podobně hovoří i Chryssa Zizosová z Live Wire Media Relations, která tvrdí, že na realitách spojených s Trumpovým jménem ulpělo stigma.

Trump za Clintonovou už značně zaostává. Přečtěte si více:

Clintonová drtí Trumpa, v průzkumu vede o 12 procent

Donald Trump a Hillary Clintonová v druhé prezidentské debatě

Rizika si je evidentně vědoma i Trump Organization, která přišla s dosud neslýchaným krokem: nová síť Trumpových hotelů neponese jméno prezidentského kandidáta. Hotely Scion (česky potomek) mají být o něco dostupnější alternativou k luxusním budovám, kde se cena jedné noci blíží až ke 20 tisícům dolarů.

Vedení společnosti nechce přímo přiznat, že má vynechání Trumpova jména nějaký hlubší význam. „Chtěli jsme název, který by odkazoval k rodině Trumpových a k úžasnému obchodnímu úspěchu, kterého dosáhli. Zároveň jsme jej chtěli jasně odlišit od našeho luxusního zboží a lifestylových značek,“ tvrdí výkonný ředitel Trump Hotels Eric Danziger. Odkázal tak především na Trumpovu babičku Elizabeth, která společně se svým synem Fredem v roce 1923 založila společnost Elizabeth Trump & Son, ze které později vzešla Trump Organization.

Dále čtěte:

BRAND24

Hillary byla při poslední debatě zdrogovaná, tvrdí Trump

A co si Donald myslí doopravdy. Co o sobě Trump prozradil ve svých 12 knihách


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).