Slovenský startup SpaceSpy chce zaujmout světové investory

Tomáš Lemešani 07. července, 16:50  -  lem
07. července, 16:50

Slovenský startup SpaceSpy, který je v tamních médiích s nadsázkou označován za „slovenský Facebook“, spustil českou mutaci, expanduje dále do zahraničí a dostal pozvánku na prestižní technologickou konferenci Web Summit.

Slovenská startupová scéna pomalu ožívá. Dokazuje to úspěch aplikace SpaceSpy, jejíž tvůrci byli pozváni na největší světovou konferenci o nových technologiích Web Summit, která se koná v listopadu v portugalském Lisabonu. Tam se budou snažit zaujmout největší světové investory a získat prostředky na další rozvoj.

„Jsme nadšeni, že jsme byli vybráni komisí tak uznávané konference, jakou bezesporu Web Summit je. Věřím, že prezentací našeho projektu oslovíme minimálně jednoho atraktivního investora. Web Summit je totiž příležitostí, jak komunikovat o našem projektu s nejvlivnějšími světovými lídry, ale také možnost získat reálného investora z první ligy,“ uvedl zakladatel projektu Richard Olšovský.

SpaceSpy je kombinací sociální sítě, geolokátoru, vyhledávače a online marketingového nástroje. Nabízí možnost přidávat lidi mezi přátele, chatovat s nimi, a pokud to dovolí, také sledovat jejich aktivitu. Uživatel může sdílet svůj status, jeho charakter je však volitelný, a tak každý přítel vidí jen to, co chce vidět. „Kolem sebe vytvoří uživatel kružnici a z plochy, kterou obsáhne, může extrahovat, co potřebuje. Podle zadaných kritérií vyhledá například firmy, hotely, restaurace nebo přátele v okolí,“ popisuje funkce Olšovský.

Sociální síť Spacespy je kombinována s vyhledávačem.

Projekt ještě jako beta verze vznikl loni. Po prvních třech měsících měl 10 tisíc uživatelů a v tržbách nasbíral 30 tisíc eur, tedy 810 tisíc korun. Stejně jako jiné sociální sítě i SpaceSpy plánuje vydělat hlavně na sérii aplikací.

Hlavní funkcí, která má přinášet zisk, je podle Olšovského hromadná placená zpráva. Ta by měla být levnější a přesněji cílitelná než běžná reklama. Uživatel může placenou zprávou oslovit všechny uživatele ze svého „kruhu“. „Je to způsob, kterým mohou uživatelé SpaceSpy inzerovat a oslovit lidi v konkrétní oblasti,“ vysvětluje Olšovský.

SpaceSpy nedávno podpořila česká investiční firma Degirans. Investice v nespecifikované výši bude sloužit hlavně na marketing a podporu expanze do jiných zemí. Kromě Slovenska a Česka se chce projekt zaměřit hlavně na klientelu v Německu a Maďarsku. „SpaceSpy má potenciál stát se nejen u nás, ale i ve světě masově vyhledávanou aplikací, a to nejen pro množství užitečných funkcí, které nabízí, ale hlavně pro svou unikátnost a jedinečné poslání,“ řekla k investici členka představenstva Degirans SE Beata Pilná.


Čtěte také:

Český startup eParkomat má šanci na investici od Intelu

Dovolená s halal jídlem. Startup vydělává na islámu

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče