Menu Zavřít

RegioJet poprvé v zisku, tržby Student Agency se zvedly o 23 procent

17. 8. 2016
Autor: RegioJet

Společnosti Student Agency se loni zvýšily tržby meziročně o 23 procent na 2,88 miliardy korun. Ještě rychleji rostly tržby železničního dopravce RegioJet, který patří do skupiny Student Agency Radima Jančury, a to o 37 procent na 718,5 milionu korun. RegioJet poprvé od roku 2011 skončil v zisku.

Obě společnosti těžily především z oživení ekonomiky a většího zájmu o cestování a cestovní služby, vyplývá z výroční zprávy ve Sbírce listin.

Z hlediska tržeb Student Agency zůstává klíčová autobusová doprava, která vzrostla na dvě miliardy korun. Autobusy začaly loni obsluhovat i Polsko a také vnitrostátní linky v Německu, dopravce otevřel i některá nová mezinárodní spojení či vnitrostátní na Slovensku a na nejvytíženějších trasách přidává spoje. Autobusy společně s vlaky přepravily 13,4 milionu lidí, o pětinu více než v roce 2014. Jančura v budoucnu plánuje ročně přepravovat 15 až 20 milionů lidí.

Jazykové pobyty letí

Tržby rostly Student Agency i v dalších činnostech, u prodeje letenek to bylo 11 procent, u jazykových pobytů dokonce o 70 procent. Naopak kvůli bezpečnostní situaci ve světě se mírně propadl prodej zájezdů přes portál dovolena.cz. Rozvoj společnosti se odrazil i na počtu zaměstnanců, který rostl loni výrazně rychleji než v předchozích letech, a to o 28 procent na 1544. Zisk před zdaněním loni klesl o osm procent na 221 milionů.

Za úspěch Jančura považuje především první ziskový rok železničního dopravce RegioJet. Žluté vlaky vyjely na trasu mezi Prahou a Ostravskem poprvé v roce 2011, dosud však byly ve ztrátě. Postupně se rozšiřovala síť na Slovensko a z předloňské ztráty 42 milionů se dopravce loni přehoupl do zisku po zdanění přes 35 milionů korun. V rámci skupiny RegioJet také čerpal půjčku od Student Agency 310 milionů, předloni to bylo 219 milionů.

Student Agency údajně zneužíval dominantního postavení na lince Praha-Brno

Student Agency zaplatí 5 milionů za vytlačování rivala, potvrdil ÚS

 Student Agency

„Zisku se podařilo dosáhnout díky snižování nákladů na jednu sedačku. Vlaky jezdí průměrně obsazené z 80 procent, loni přibylo cestujících o čtvrtinu a díky pořízení nových vagonů jezdí některé soupravy až třináctivozové,“ uvedl Jančura ve zprávě. Letos si chce dopravce udržet růst počtu cestujících o více než 20 procent.

„Očekáváme přibližně 25 procent. Je to jednak díky rozšíření služeb na trase Praha - Košice, kde jsme aktuálně největším dopravcem, jednak díky nové lince vedoucí do Starého Města, Přerova a na Zlínsko. Od prosince chystáme další výraznou expanzi na nových linkách v Česku a na Slovensku,“ uvedl v tiskové zprávě Jančura. Vzhledem ke zvyšujícímu se počtu spojů a vagonů také vzrostl počet zaměstnanců z 306 na 359.


Čtěte také:

BRAND24

Jančura přijme 400 lidí, chce i propuštěné z OKD

Leo Express se hrabe vzhůru. Po silnici


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).