Guardian v USA propustí třetinu lidí. Prý kvůli Googlu a Facebooku

Tomáš Lemešani 16. září 2016, 18:20  -  lem
16. září 2016, 18:20

Mediální gigant The Guardian chystá ve Spojených státech výrazné škrty. Kvůli vysoké konkurenci v digitální reklamě propustí třetinu zaměstnanců.

Pracovníci dostanou odstupné a nové nábory ustanou, píše CNN. „Spousta nešťastných tváří. Mnoho lidí je dotčeno tím, že se na přelomu prosince a ledna ocitne na trhu práce,“ posteskl si anonymní pracovník firmy.

Guardian ještě donedávna agresivně expandoval. Rozšiřoval mezinárodní operace, čímž si chtěl kompenzovat špatnou situaci na domácím trhu ve Velké Británii.

Americká divize, která byla založena v roce 2011, byla považována za výkladní skříň zahraniční expanze. V roce 2014 získala Pulitzerovu cenu za práci na téma Edward Snowden a úniky dokumentů NSA.

Tři redakce

Ačkoli úspěch přinesl médiu popularitu a spoustu nových čtenářů, ekonomické výsledky zklamaly. Mateřská firma oznámila plán výrazného škrcení nákladů ještě začátkem letošního roku, avšak americká větev byla dosud jakýchkoliv zásahů ušetřena.

V prohlášení mediální společnost uvedla, že je nadále „odhodlána rozvíjet Guardian USA a stavět na pozoruhodném úspěchu jeho žurnalistiky“, ale že v zájmu celé skupiny byly tyto škrty nevyhnutelné.

„Řekli jsme si v lednu, že chceme Guardian Media Group omezit i na provozní úrovni v průběhu příštích tří let a že žádná část podnikání nemůže zůstat imunní vůči tvrdým opatřením,“ pokračuje v prohlášení Guardian News & Media. Která oddělení budou škrtat počty zaměstnanců nejvíc, firma neprozrazuje. Podle zveřejněných informací však přijde o práci jen 50 redaktorů, autoři jsou prý pro vydavatelství prioritou. Propouštět se bude v New Yorku, Washingtonu DC a San Franciscu.

Google a Facebook

V e-mailu, který společnost poslala zaměstnancům, uvádějí generální ředitel společnosti Guardian Media Group David Pemsel a šéfredaktorka Guardianu Katherine Vinerová, že jejich webové stránky v USA zaznamenaly silný růst návštěvnosti. Web prý patří mezi pět největších novinových digitálních platforem na trhu. Rostoucímu trendu však neodpovídají příjmy z internetové reklamy. Na vině jsou podle šéfů firmy jako Facebook.

„Američtí vydavatelé čelí stejně náročným podmínkám jako ve Velké Británii,“ uvádí Pemsel. Facebook a Google podle něho reklamnímu trhu jednoznačně dominují. Do jejich rozpočtů proudí 85 centů z každého dolaru za digitální reklamu.
Kromě výpovědí zaměstnancům zasáhnou úspory nábor nových lidí a výdaje v marketingu, poradenství či cestovní a režijní náklady.

Unie zastupující zaměstnance vyjádřila nad kroky vedení rozčarování. Nejen popularita, ale také hospodářské výhledy firmy jsou podle odborářů nadějné. „Nicméně, vedení se zavázalo spolupracovat s odbory při rozhodování o tom, jak budou škrty probíhat,“ uvádí unie v prohlášení.


Čtěte také:

Média loni nejčastěji prezentovala polostátní podniky

PPF Media pozastaví činnost a propustí 200 zaměstnanců

Ovládají média svět?


Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít