Guardian v USA propustí třetinu lidí. Prý kvůli Googlu a Facebooku

Tomáš Lemešani 16. září, 18:20  -  lem
16. září, 18:20

Mediální gigant The Guardian chystá ve Spojených státech výrazné škrty. Kvůli vysoké konkurenci v digitální reklamě propustí třetinu zaměstnanců.

Pracovníci dostanou odstupné a nové nábory ustanou, píše CNN. „Spousta nešťastných tváří. Mnoho lidí je dotčeno tím, že se na přelomu prosince a ledna ocitne na trhu práce,“ posteskl si anonymní pracovník firmy.

Guardian ještě donedávna agresivně expandoval. Rozšiřoval mezinárodní operace, čímž si chtěl kompenzovat špatnou situaci na domácím trhu ve Velké Británii.

Americká divize, která byla založena v roce 2011, byla považována za výkladní skříň zahraniční expanze. V roce 2014 získala Pulitzerovu cenu za práci na téma Edward Snowden a úniky dokumentů NSA.

Tři redakce

Ačkoli úspěch přinesl médiu popularitu a spoustu nových čtenářů, ekonomické výsledky zklamaly. Mateřská firma oznámila plán výrazného škrcení nákladů ještě začátkem letošního roku, avšak americká větev byla dosud jakýchkoliv zásahů ušetřena.

V prohlášení mediální společnost uvedla, že je nadále „odhodlána rozvíjet Guardian USA a stavět na pozoruhodném úspěchu jeho žurnalistiky“, ale že v zájmu celé skupiny byly tyto škrty nevyhnutelné.

„Řekli jsme si v lednu, že chceme Guardian Media Group omezit i na provozní úrovni v průběhu příštích tří let a že žádná část podnikání nemůže zůstat imunní vůči tvrdým opatřením,“ pokračuje v prohlášení Guardian News & Media. Která oddělení budou škrtat počty zaměstnanců nejvíc, firma neprozrazuje. Podle zveřejněných informací však přijde o práci jen 50 redaktorů, autoři jsou prý pro vydavatelství prioritou. Propouštět se bude v New Yorku, Washingtonu DC a San Franciscu.

Google a Facebook

V e-mailu, který společnost poslala zaměstnancům, uvádějí generální ředitel společnosti Guardian Media Group David Pemsel a šéfredaktorka Guardianu Katherine Vinerová, že jejich webové stránky v USA zaznamenaly silný růst návštěvnosti. Web prý patří mezi pět největších novinových digitálních platforem na trhu. Rostoucímu trendu však neodpovídají příjmy z internetové reklamy. Na vině jsou podle šéfů firmy jako Facebook.

„Američtí vydavatelé čelí stejně náročným podmínkám jako ve Velké Británii,“ uvádí Pemsel. Facebook a Google podle něho reklamnímu trhu jednoznačně dominují. Do jejich rozpočtů proudí 85 centů z každého dolaru za digitální reklamu.
Kromě výpovědí zaměstnancům zasáhnou úspory nábor nových lidí a výdaje v marketingu, poradenství či cestovní a režijní náklady.

Unie zastupující zaměstnance vyjádřila nad kroky vedení rozčarování. Nejen popularita, ale také hospodářské výhledy firmy jsou podle odborářů nadějné. „Nicméně, vedení se zavázalo spolupracovat s odbory při rozhodování o tom, jak budou škrty probíhat,“ uvádí unie v prohlášení.


Čtěte také:

Média loni nejčastěji prezentovala polostátní podniky

PPF Media pozastaví činnost a propustí 200 zaměstnanců

Ovládají média svět?


Mohlo by vás zajímat

Pobočka Vojenské zdravotní pojišťovny v Praze

Šéf vojenské pojišťovny Štein odvolal dva členy vedení. Prý protiprávně

Makrooko Miroslava Zámečníka

Deutsche pevná jako skála

 Automobil Tesla Model S na výstavě v Londýně

Výrobci elektromobilů vítají dohodu OPEC

 Ředitel Salesforce Marc Benioff

Zhrzený Salesforce žene prodej LinkedInu k regulátorům

 Nela Lisková, zakladatelka údajného Zastupitelského centra DNR.

Soud proruským aktivistům: Změňte název, nebo končíte

Korupce - ilustrační foto

Česko a Slovensko patří ke světové špičce. Ve zkorumpovanosti

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a nejraději bych…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče