Guardian v USA propustí třetinu lidí. Prý kvůli Googlu a Facebooku

Tomáš Lemešani 16. září, 18:20  -  lem
16. září, 18:20

Mediální gigant The Guardian chystá ve Spojených státech výrazné škrty. Kvůli vysoké konkurenci v digitální reklamě propustí třetinu zaměstnanců.

Pracovníci dostanou odstupné a nové nábory ustanou, píše CNN. „Spousta nešťastných tváří. Mnoho lidí je dotčeno tím, že se na přelomu prosince a ledna ocitne na trhu práce,“ posteskl si anonymní pracovník firmy.

Guardian ještě donedávna agresivně expandoval. Rozšiřoval mezinárodní operace, čímž si chtěl kompenzovat špatnou situaci na domácím trhu ve Velké Británii.

Americká divize, která byla založena v roce 2011, byla považována za výkladní skříň zahraniční expanze. V roce 2014 získala Pulitzerovu cenu za práci na téma Edward Snowden a úniky dokumentů NSA.

Tři redakce

Ačkoli úspěch přinesl médiu popularitu a spoustu nových čtenářů, ekonomické výsledky zklamaly. Mateřská firma oznámila plán výrazného škrcení nákladů ještě začátkem letošního roku, avšak americká větev byla dosud jakýchkoliv zásahů ušetřena.

V prohlášení mediální společnost uvedla, že je nadále „odhodlána rozvíjet Guardian USA a stavět na pozoruhodném úspěchu jeho žurnalistiky“, ale že v zájmu celé skupiny byly tyto škrty nevyhnutelné.

„Řekli jsme si v lednu, že chceme Guardian Media Group omezit i na provozní úrovni v průběhu příštích tří let a že žádná část podnikání nemůže zůstat imunní vůči tvrdým opatřením,“ pokračuje v prohlášení Guardian News & Media. Která oddělení budou škrtat počty zaměstnanců nejvíc, firma neprozrazuje. Podle zveřejněných informací však přijde o práci jen 50 redaktorů, autoři jsou prý pro vydavatelství prioritou. Propouštět se bude v New Yorku, Washingtonu DC a San Franciscu.

Google a Facebook

V e-mailu, který společnost poslala zaměstnancům, uvádějí generální ředitel společnosti Guardian Media Group David Pemsel a šéfredaktorka Guardianu Katherine Vinerová, že jejich webové stránky v USA zaznamenaly silný růst návštěvnosti. Web prý patří mezi pět největších novinových digitálních platforem na trhu. Rostoucímu trendu však neodpovídají příjmy z internetové reklamy. Na vině jsou podle šéfů firmy jako Facebook.

„Američtí vydavatelé čelí stejně náročným podmínkám jako ve Velké Británii,“ uvádí Pemsel. Facebook a Google podle něho reklamnímu trhu jednoznačně dominují. Do jejich rozpočtů proudí 85 centů z každého dolaru za digitální reklamu.
Kromě výpovědí zaměstnancům zasáhnou úspory nábor nových lidí a výdaje v marketingu, poradenství či cestovní a režijní náklady.

Unie zastupující zaměstnance vyjádřila nad kroky vedení rozčarování. Nejen popularita, ale také hospodářské výhledy firmy jsou podle odborářů nadějné. „Nicméně, vedení se zavázalo spolupracovat s odbory při rozhodování o tom, jak budou škrty probíhat,“ uvádí unie v prohlášení.


Čtěte také:

Média loni nejčastěji prezentovala polostátní podniky

PPF Media pozastaví činnost a propustí 200 zaměstnanců

Ovládají média svět?


Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče