Menu Zavřít

Alza v ziscích loni překonala půl miliardy korun

9. 9. 2016
Autor: archiv

Největší tuzemský internetový prodejce Alza.cz loni zvýšil zisk o 21 procent na 568 milionů korun. Tržby e-shopu stouply o 24 procent na 14,3 miliardy korun. Vyplývá to z účetní závěrky společnosti za rok 2015.

Podle místopředsedy představenstva Alzy Tomáše Havryluka za lepšími hospodářskými výsledky stojí rostoucí zájem zákazníků. „Investujeme do logistiky, informačních systémů a prodejní sítě tak, aby nakupování u nás bylo pro každého rychlé a komfortní. Kromě prodeje elektroniky jsme úspěšní i ve zcela nových segmentech,“ uvedl Havryluk.

Alza.cz podle něj letos čeká růst tržeb meziročně zhruba o čtvrtinu. „Pro letošní rok máme v plánu zachovat předchozí růst a nepolevit v nastavené expanzi. Zaměříme se na další rozvoj obchodování v zemích EU, podporu mobilního nakupování a rozšiřování produktové nabídky,“ uvedl již dříve.

Přečtěte si, co plánuje tuzemský Slevomat:

Slevomat rozšiřuje portfolio: prodávat bude auta a domy

Zahladatel Slevomatu a Dame Jidlo.cz Tomáš Čupr

E-shop na přelomu let 2014 a 2015 zahájil expanzi do 26 států EU. Právě prodej na zahraničních trzích se loni podílel na růstu obratu. Kromě Slovenska se firmě nejvíce daří ve Velké Británii, Německu, Francii a Španělsku.

Předsedou představenstva a zakladatelem e-shopu je Aleš Zavoral. Alza.cz je vlastněna skupinou investorů, kteří ji ovládají přes holdingovou společnost L.S. Investments Limited se sídlem na Kypru.

Prodej zboží a služeb přes internet v Česku letos překročí 130 miliard korun, meziročně tak vzroste minimálně o 15 procent, očekává Asociace pro elektronickou komerci. Mezi největší internetové obchody v ČR patří dále Mall.cz, Parfums.cz, CZC.cz či Kasa.cz.


O podnikání v tuzemsku čtěte více:

Česko má mezi pětistovkou největších firem v regionu 71 zástupců

BRAND24

České firmy lákají Bulhary. 12 tisíc už nestačí

Rozšíření sankcí proti Rusku postihne i Škodu JS


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).