Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Vlakem z Prahy do Plzně rychleji než autem. Nová trať zkrátila cestu na 74 minut

11. prosince 2018, 18:34 - čtk
11. prosince 2018, 18:34

Cesta z centra Prahy do středu Plzně vlakem se od tohoto týdne zkrátila na 74 minut a je rychlejší než jízda autem. Umožnila to nová trať mezi Rokycany a Plzní, jejíž součástí je Ejpovický tunel, který je nejdelším tunelem v České republice. Na stavbu za 6,8 miliardy korun přispívá EU částkou 3,5 miliardy korun, řekl při zprovoznění klíčového úseku Marc Lemaitre z Evropské komise, generální ředitel DG Regio.

„Nová trať (o délce 14 kilometrů) je součástí hlavního koridoru Rýn - Dunaj. Přináší výhodu nejen obyvatelům plzeňského regionu, ale díky osobní a nákladní dopravě také celému Česku a Evropské unii,“ uvedl Lemaitre.

Projekt je spolufinancovaný operačním programem Doprava, který podle ministryně pro místní rozvoj Kláry Dostálové (za ANO) patří mezi nejrychleji a nejlépe čerpající operační programy v České republice a „má velmi dobře našlápnuto i do nového programovacího období od roku 2021“. Dostálová uvedla, že s DG Regio připravila znovurozdělení peněz z částí operačních programů, které tolik nečerpají, do těch, kde je poptávka vysoká. „Ujistila jsem Marka Lemaitrea, že Česká republika je připravena na nové programovací období. Zmapovali jsme investiční potřeby až do roku 2030,“ uvedla ministryně. DG Regio podle Dostálové naslouchá potřebám členských zemí a pro roky 2021 až 2027 zacílí evropské zdroje na skutečné potřeby států.


České dráhy zdraží jízdenky o 2,5 procenta. Slibují ale více spojů


„Plzeň patří k centrům, která mají být dostupná z Prahy po železnici do jedné hodiny a k tomuto plánu se postupně přibližujeme,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Podle něj je dalším cílem zvýšení rychlosti mezi Prahou, Plzní a Mnichovem, tedy zdvojkolejnění a elektrifikace trati z Plzně ke státní hranici i na její druhé straně. „Realizaci umožní nedávné rozhodnutí spolkového ministra dopravy o povýšení projektu elektrizace a modernizace německé části spojení do naléhavých priorit spolkového plánu dopravních cest,“ řekl Ťok. Přiznal, že se na bavorské straně příprava zadrhla. V pátek bude jednat se spolkovým ministrem dopravy o tom, kdy Deutsche Bahn začne modernizaci intenzivně chystat.

Ejpovický tunel má dva 4,15 km dlouhé tubusy. Povolená rychlost je 160 kilometrů za hodinu, ale může se v něm jezdit až 200 kilometrů za hodinu. Podle Ťoka je první částí plánované vysokorychlostní trati. „Chceme se k ní brzy dostat. V nejbližší době budeme spravovat a zvyšovat rychlost v úseku mezi Berounem a okrajem Prahy,“ uvedl. Po nutné opravě této trati bude příští rok ministerstvo a vláda rozhodovat o jedné ze tří variant stavby berounského tunelu.

Plzeň jako součást Prahy

Podle náměstka hejtmana Pavla Čížka (STAN) se 11minutovou dobou jízdy vlakem z Rokycan do Plzně staly Rokycany předměstím Plzně a čeká je masivní rozvoj. „Pokud se podaří tunel z Berouna do Prahy, stane se Plzeň součástí Prahy. A dále je pro nás naprosto zásadní propojení Praha - Mnichov. Efekty z obou staveb by byly pro Českou republiku i Bavorsko obrovské,“ uvedl.

„Modernizace trasy Plzeň - Rokycany znamená velký krok k napojení našeho města na Prahu, na opačnou stranu do Německa a ke zlepšení průjezdnosti koridoru, který je součástí evropských železničních cest,“ uvedl primátor Plzně Martin Baxa (ODS). Na III. koridoru už jsou hotové části Plzeň - Cheb, Beroun - Zbiroh, Zbiroh - Rokycany, Rokycany - Plzeň a průjezd Plzní. Jako poslední se připravuje nová trasa Beroun - Praha s dvacetikilometrovým berounským tunelem, který může být v celku, rozdělený na dva nebo i na více tunelů. Doba jízdy z Prahy do Plzně se po dokončení celé trati má dostat na 45 minut.

Dále čtěte:

Růst na železnici: České dráhy loni vydělaly téměř miliardu

Tendr za šest miliard. České dráhy koupí 50 elektrických vlaků

Donaha. Leo Express věří, že se ukáží predátorské praktiky Českých drah

České dráhy prodají SŽDC pozemky. Získané miliardy chtějí investovat


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Čím topíte: plyn, elektřina nebo tuhá paliva?
Jak vyplnit daňové přiznání k dani z nemovitosti?
Jak je to s dědictvím, když mám dluhy a jsem v exekuci ?
Kdo vlastní české hokejové kluby?
Co všechno ovlivnilo zvýšení minimální mzdy letos v lednu?
Auta
Valtra SmartTour: Continental oficiálním partnerem
Právě vychází časopis Auto motor a sport 2/2019
Malá auta zdraží. Chudší si je nebudou moci dovolit, řekl šéf VW
Ford Mondeo dostal nový naftový dvoulitr a hybrid také pro karoserii kombi
Test Alfa Romeo Giulia QV: Skvělá, ale není pro každého
Technologie
Ruská pohádka má rekord a vystřelila mezi nejsledovanější videa na YouTubu
Televizory LG pro rok 2019: tři OLEDové speciality
Ostrava v roce 2020 zruší papírové jízdenky. Nahradí je karty a mobily
Samsung Galaxy A9: čtyřočko s velkou výdrží (vyzkoušeno)
Přeposílání zpráv do maximálně pěti konverzací. WhatsApp limit zavádí globálně
Hry pro příležitostné hráče