Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Protext Video: Konference CyberCon Brno 2019

Moderní technologie jako nástroj vládnutí, sociální inženýrství, novinky z oblasti…

Pronajaté auto vás může vyjít levněji než vlastní

Dvě třetiny Čechů si pořizují vozy maximálně za 200 000 korun. Volí tedy často starší…

Jak absolventi hodnotí náplň MBA studia? Zjistili jsme v unikátním průzkumu!

Jsou absolventi MBA studia spokojeni s jeho obsahovou náplní? Jak hodnotí odbornou a…

Rychlostní omezení, ilustrační foto
Rychlostní omezení, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz

Symbol svobody v ohrožení: Německo kvůli emisím zvažuje konec neomezené rychlosti

23. ledna, 14:12 - adk
Rychlostní omezení, ilustrační foto
Rychlostní omezení, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz
23. ledna, 14:12

Emise v německé dopravě neklesly od roku 1990, naopak díky oblibě sportovně-užitkových vozů rostou. Nyní Německo ve snaze o splnění emisních cílů Evropské unie hledá způsoby, jak škodlivé zplodiny omezit. Vládní komise navrhla sérii opatření zahrnující například zavedení rychlostního limitu na dálnicích. Očekává se ovšem odpor ze strany občanů, průmyslu i politiků.

Závěrečná zpráva Národní platformy pro budoucnost mobility má být vydána až v březnu, některé části unikly do médií již nyní. Kromě zavedení limitu 130 kilometrů v hodině na dálnicích komise navrhuje zrušení daňových úlev na diesely, zavedení kvót na elektromobily a hybridy a zvýšení daně na pohonné hmoty od roku 2023, uvádí web Deutsche Welle (DW).

Komise je v dlouhodobém sporu se spolkovým ministerstvem dopravy. Rezort navíc v úterý zrušil plánovanou schůzku s členy komise s odůvodněním, že je nejdříve „nutné debatovat o fungování platformy,“ informoval web Handelsblatt s odvoláním na vládní kruhy.

Podle členů platformy se jedná o pouhé dílčí návrhy bez kontextu, které byly navíc dezinterpretovány. „Ne každý návrh a opatření budou přijaty. Bude třeba politická obratnost, diplomacie a ochota ke kompromisům, aby bylo dosaženo cílů v oblasti změny klimatu,“ uvedla komise. Spolkový ministr dopravy Andreas Scheuer dodal, že se jedná pouze o „počáteční brainstorming“.


Volkswagen našel využití pro nové berlínské letiště: uskladní tam auta


Možné zvyšování daní i zavedení maximální povolené rychlosti je v Německu citlivým tématem, všímá si DW. V komisi proto zasedají kromě ekologů také zástupci železničních dopravců, hutního průmyslu a také automobilky Volkswagen. Zemský šéf FDP Frank Sitta varoval, že navrhovaná opatření zdraží dopravu v zemi jako takovou. Nicméně v případě, že Německo nesplní emisní cíle, vystavuje se nebezpečí vysokých pokut ze strany Bruselu.

Šéf Zelených Cem Özdemir ve vysílání ARD přirovnal debatu o zavedení rychlostních limitů v Německu k americké debatě o právu na držení zbraní. „Většina zemí světa má rychlostní omezení na dálnicích,“ dodal. Zelení požadují zavedení rychlostních omezení dlouhodobě. Tvrdí, že vysoká rychlost způsobuje větší množství emisí, ale také závažnější nehody, které komplikují plynulost dopravy. Na německých silnicích ročně zemře zhruba 3200 lidí.

Německý autoklub ADAC namísto zavádění rychlostních limitů navrhuje strukturální opatření jako přeměnu nebezpečných křižovatek na kruhové objezdy, budování průtahů či zvýšení počtu přechodů pro chodce.

S plánem na zvýšení daní z pohonných hmot Němci v Evropě nejsou sami. Na sklonku loňského roku s ním tvrdě narazil francouzský prezident Emmanuel Macron, který chtěl touto cestou přimět Francouze k odklonu od fosilních paliv. Proti Macronovu plánu se postavilo hnutí žlutých vest, které opakovanými masovými protesty několikrát ochromilo zemi. Prezident od zvýšení daní ustoupil, protesty i tak pokračují. Demonstranti požadují další ekonomické ústupky.

Jupiterova kapitulace. Macron pokračuje ve francouzské tradici

Čtěte také:

Chceš, nechceš, musíš! Nucení automobilek do elektromobilů se prodraží

Kdyby všichni znečišťovali ovzduší jako Rusko nebo Čína, teplota by do roku 2100 stoupla o 5 stupňů

Kupředu, elektrická! Automobilový průmysl v Evropě se dramaticky mění


Čtěte také

 Ilustrační foto

Důchody vzrostou o 900 korun. Penzisté od začátku roku dostanou jednorázový doplatek

Průměrný důchod vzroste příští rok o 900 korun měsíčně. Přiblížit by se tak měl 14 400…

16. září 2019

Praha  Praha bude moci nasadit autopiloty v metru - ilustrační foto

Metro bez strojvedoucího. Praha může do deseti let nasadit autopiloty

Praha by se do deseti let mohla zapsat na světový seznam měst, která se obejdou bez…

16. září 2019

Administrativní budova Crystal v Praze na Vinohradech

Zájem o kancelářské budovy roste, letos se na trhu protočilo už 45 miliard

Komerční reality v Česku lákají stále více investorů. Loni investice do komerčních…

16. září 2019

 Znečištění ovzduší - ilustrační foto

Německo chystá boj za klima. Do roku 2023 vynaloží 40 miliard eur

Německá vláda chce do roku 2023 dát kolem 40 miliard eur (bilion korun) na boj proti…

16. září 2019

 Innogy, ilustrační foto

Nejen plynovody. Hladoví Australané se přihlásí i o obchodní část innogy ČR

Pouhé dny zbývají do rozhodnutí Evropské komise, zda bude vyžadovat prodej české větve…

16. září 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jak se zvýšení minimální mzdy dotkne zaměstnanců?
Topná sezóna začala. Kolik zaplatíte za dřevo a uhlí?
Komu ještě pojišťovna může přispět na brýle?
Můžete pracovat na rodičovské dovolené?
A co když to na veterině nevyjde, musím zaplatit?
Auta
CzechToll dokončil výrobu palubních jednotek
Konceptem Simplex se Mercedes vrací na začátek 20. století k modelu 35 HP
Kvíz: Poznáte auto na fotografii?
Speciální Dacia Duster ve vosím zbarvení vypadá dobře. Koupit si ji ale nemůžete
Od šicích strojů k autům: Opel slaví 120 let
Hry pro příležitostné hráče