Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

ÚOHS vydal předběžné opatření v mýtném tendru. Ministerstvo zatím nesmí podepsat smlouvu

24. listopadu 2017, 16:00 - čtk
24. listopadu 2017, 16:00

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vydal předběžné opatření v tendru na systém elektronického mýtného. Ministerstvo dopravy zatím nesmí s vítězem výběrového řízení podepsat smlouvu, řekl předseda úřadu Petr Rafaj. Podle ministerstva dopravy rozhodnutí úřadu nic neznamená, protože podpis smlouvy s vítězem není na pořadu dne.

„Toto rozhodnutí nemá na průběh soutěže na nový mýtný systém žádný vliv, neboť k uzavření smlouvy zatím tendr ani zdaleka nedospěl,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok (ANO).

Rafaj řekl, že úřad se rozhodl ustanovit znalce. Ten má podle ÚOHS odpovědět na otázky týkající se zpětné zjistitelnosti případných změn obsahu datového nosiče v souvislosti s prověřováním postupu ministerstva při poskytování části zadávací dokumentace dodavatelům. Dokud nebude zpracován posudek, nařídil úřad předběžné opatření - zákaz uzavřít smlouvu. Jinak by podle něj byl zmařen účel vedeného správního řízení.

Ministerstvo dopravy postup úřadu respektuje, upozornilo ovšem, že na průběh zadávacího řízení v tuto chvíli nemá žádný vliv. „Tendr bude pokračovat dál předložením nabídek čtyř konsorcií, která se výběrového řízení zúčastní,“ uvedl Ťok. Všichni zájemci podle něj dostali stejnou dokumentaci. Ministr zároveň zdůraznil, že vše proběhlo podle zákona.

„Postupujeme podle harmonogramu soutěže a nenecháme se odradit opakovanou snahou současného provozovatele o zbrzdění nebo zastavení tendru. Daňoví poplatníci by měli mít konečně možnost vědět, jaká je tržní cena na zajištění mýta,“ dodal Ťok, jehož ministerstvo opakovaně kritizuje současného provozovatele mýtných bran Kapsch za obstrukční jednání.


Přečtěte si exkluzivní rozhovor týdeníku Euro:

Šéf českého Kapsche Feix: Sliby SkyTollu nemají co dělat s realitou


Firma se podle ministerstva snaží „shodit“ tendr, než uchazeči stačí přijít s nabídkami, které ukážou, nakolik je současná cena konkurenceschopná.

Kapsch tento týden upozornil, že uchazeči v tendru na správu mýtného systému nedostali stejné podklady a účastníci, kteří si dokumentaci vyzvedli v prvních dnech po zahájení tendru, měli k dispozici jiné informace než účastníci, kteří si materiály vyzvedli po zásahu úředníků ministerstva dopravy. Ministerstvo to odmítá.

Ministerský tendr, do kterého se přihlásili čtyři uchazeči, počítá s tím, že po roce 2019 se zpoplatnění rozšíří o 900 kilometrů silnic první třídy z nynějších zhruba 230 kilometrů. O rozšíření rozhodla před rokem vláda. Mýtné se v Česku vybírá elektronicky od roku 2007, nyní tvoří zpoplatněnou síť více než 1400 kilometrů dálnic a silnic první třídy. Za deset let se na mýtném vybralo 77,5 miliardy korun, za loňský rok 9,89 miliardy korun.

Čtěte také:

Kapsch opět napadá mýtný tendr. Uchazeči prý dostali rozdílné podklady

Mýtný tendr: všichni čtyři uchazeči splnili podmínky a postupují dál

Komentář: Kdo kope za mýto

Další pokus. Česká TollNet zůstává v boji o provoz bulharského mýta



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nabídka ropy roste na rekordní úrovně
O kolik se od ledna zvýší důchody?
Jak poznat české padělané bankovky a koruny?
Jak moc je zdraví nebezpečný život on-line?
Jak je to s platbou zdravotního pojištění v penzi?
Auta
Za řídítky KTM 790 Duke: Skalpel, prosím
Peugeot veze do Paříže koncept nového kupé. Bude to nástupce slavné 504?
Srovnání: Audi e-tron je větší než I-Pace a EQC, ale má nižší dojezd a je pomalejší
Videodojmy: Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi EAT6
Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT přichází také jako civilní 43 4Matic+. Pomalý vážně není
Technologie
Tržní podíly výrobců GPU za Q2 2018: Aktualizace, údaje pro Radeony byly chybné
12. Mezinárodní den proti DRM. Kampaň upozorňuje na negativní dopady ochran
Google může vzdáleně měnit konfiguraci Androidu. Omylem zapínal úsporný režim
Prodeje samostatných grafických karet v Q2 2018: všechno jinak, podíl Nvidie klesnul
Twitter nezatížený algoritmy? Služba chce nabídnout snadné přepínání mezi obsahem
Hry pro příležitostné hráče