Toyota si splnila sen. Její hybrid ovládl Le Mans

Ondřej Stratilík 17. června, 19:06  -  Ondřej Stratilík
17. června, 19:06

Prototyp LMP1 japonské automobilky čekal na vítězství od roku 2012. Slavnou čtyřiadvacetihodinovku vyhrál až po odchodu továren Audi a Porsche.

Hybridní prototypy TS050 neměly v průběhu 86. ročníku vytrvalostního závodu konkurenci. Na čele startovního pole se střídaly jen mezi sebou. Cílovou čarou jako první projel monopost s číslem 8, za jehož volantem se střídali Fernando Alonso, Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima.

V moderní historii čekala Toyota na vítězství od roku 2012, kdy do Le Mans poprvé nasadila vozy LMP1 s hybridním pohonem. Ke zlatému poháru měla nejblíže v roce 2016. To ale její prototyp přestal fungovat jen několik minut před koncem závodu. “Zhasnul” tehdy přímo na cílové rovince před tisícovkami ztichlých diváků.

Le Mans se tak Japoncům podařilo vyhrát až na sedmý pokus a navíc v situaci, kdy v kategorii LMP1 zůstala jako jediný tovární tým. Porsche odešlo loni, Audi už v roce 2016.

I to je důvod, proč se to nejzajímavější dělo v kategorii GTE Pro, kde bojovalo šest továrních družstev. S přehledem zvítězilo Porsche 911 RSR čísla 92 v retro nátěru Pink Pig. O druhé místo svádělo nervydrásající bitvu další porsche s vozem Ford GT. Stříbro nakonec uhájilo.

Vítězové Le Mans 2018
LMP1: Toyota TS050 #8 (Toyota Gazoo Racing)
LMP2: Oreca 07-Gibson #26 (G-Drive Racing)
GTE Pro: Porsche 911 RSR #92 (Porsche GT Team)
GTE Am: Porsche 911 RSR #77 (Dempsey-Proton Racing)

Přečtěte si rozhovor s Timem Bernhardem:

Zůstat stále hladový. Život automobilového závodníka není jen o řízení, říká Timo Bernhard

Dále čtěte:

Jako loni. Z prvního místa vystartuje v Le Mans hybrid od Toyoty

Legendární Le Mans začíná. Zatím vede Porsche a Toyota

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob

Volkswagen byl ve čtvrtletí největší automobilkou. Koncernu vzrostly tržby na 1,5 bilionu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy máte nárok na náhradní volno?
Práce v důchodu: která smlouva je pro vás nejlepší
V Česku jezdí tisíce ekologických vozů. Lidé se jich přestávají bát
Určitě víte správně, co si můžete a nemůžete zabalit do příručního zavazadla do letadla?
Láká vás na dovolené zorbing, rafting, canoyning? Pozor na výluky v pojištění
Auta
Zajímavé a nadějné prototypy českých aut, které nikdy…
Kde končí německé dieselové ojetiny? Zájem má Ukrajina, Chorvatsko, Francie i ČR
Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320 nabídne 491 atmosférických koní a jen jednu sedačku
Patent odhaluje, že Ferrari chystá hybridní čtyřválec s elektrickým turbem
Citroen Grand C4 Picasso v dlouhodobém testu: Na brzdě trošku trucoval, ale výkonu má dost
Technologie
Jak výkonnostně vyladit Ryzen 7 2700X/2600X jiným způsobem
APU Picasso bude asi refresh čipů Raven Ridge. 12nm proces, architektura Zen 1
Cnews FM #202: Za co vlastně dostal Google rekordní pokutu od EK? [podcast]
Na hodiny bude větší spolehnutí. Windows 10 zpřesní synchronizaci času
Utekly skoro plné specifikace procesorů Amber Lake. 5W Intely poběží až na 4,2 GHz
Hry pro příležitostné hráče