Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Můžeme od nového roku očekávat zdražení povinného ručení?

Povinné ručení se díky mnoha změnám v pojišťovnictví bude nejspíše nadále zdražovat.…

Výměna výtahu a potřebná povolení

Životnost výtahu v bytových domech je 15–25 let (doba životnosti je ovlivněna prováděnou…

Víte, jak sedět, aby vám práce nezničila zdraví?

Nedostatek pohybu a špatné pracovní podmínky vážně ohrožují naše zdraví. To sice všichni…

Toyota si splnila sen. Její hybrid ovládl Le Mans

Ondřej Stratilík 17. června, 19:06  -  Ondřej Stratilík
17. června, 19:06

Prototyp LMP1 japonské automobilky čekal na vítězství od roku 2012. Slavnou čtyřiadvacetihodinovku vyhrál až po odchodu továren Audi a Porsche.

Hybridní prototypy TS050 neměly v průběhu 86. ročníku vytrvalostního závodu konkurenci. Na čele startovního pole se střídaly jen mezi sebou. Cílovou čarou jako první projel monopost s číslem 8, za jehož volantem se střídali Fernando Alonso, Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima.

V moderní historii čekala Toyota na vítězství od roku 2012, kdy do Le Mans poprvé nasadila vozy LMP1 s hybridním pohonem. Ke zlatému poháru měla nejblíže v roce 2016. To ale její prototyp přestal fungovat jen několik minut před koncem závodu. “Zhasnul” tehdy přímo na cílové rovince před tisícovkami ztichlých diváků.

Le Mans se tak Japoncům podařilo vyhrát až na sedmý pokus a navíc v situaci, kdy v kategorii LMP1 zůstala jako jediný tovární tým. Porsche odešlo loni, Audi už v roce 2016.

I to je důvod, proč se to nejzajímavější dělo v kategorii GTE Pro, kde bojovalo šest továrních družstev. S přehledem zvítězilo Porsche 911 RSR čísla 92 v retro nátěru Pink Pig. O druhé místo svádělo nervydrásající bitvu další porsche s vozem Ford GT. Stříbro nakonec uhájilo.

Vítězové Le Mans 2018
LMP1: Toyota TS050 #8 (Toyota Gazoo Racing)
LMP2: Oreca 07-Gibson #26 (G-Drive Racing)
GTE Pro: Porsche 911 RSR #92 (Porsche GT Team)
GTE Am: Porsche 911 RSR #77 (Dempsey-Proton Racing)

Přečtěte si rozhovor s Timem Bernhardem:

Zůstat stále hladový. Život automobilového závodníka není jen o řízení, říká Timo Bernhard

Dále čtěte:

Jako loni. Z prvního místa vystartuje v Le Mans hybrid od Toyoty

Legendární Le Mans začíná. Zatím vede Porsche a Toyota

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob

Volkswagen byl ve čtvrtletí největší automobilkou. Koncernu vzrostly tržby na 1,5 bilionu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jen obyčejná bolest hlavy, nebo migréna?
Přehled slev u stavebních spořitelen: Vyplatí se vůbec?
Co je důležité vědět o exekuci v podnikání?
Minimální mzda v roce 2019 vzroste na 13 350 Kč
10 příkladů, kdy vám může vzniknout dluh na zdravotním pojištění
Auta
Přehnaně agresivní cíle týkající se emisí CO2
Na rybách i na lovu
Autobusová krize na jihu Moravy
Scania předala společnosti TQM 6 nových vozidel
Test Peugeot Rifter GT Line: Rodinný lev
Technologie
+29 % v IPC, takty v AVX2 a další detaily k procesorové architektuře Zen 2 od AMD
Tlačítkové mobily ještě nemizí. Přichází nová Nokia 106
Huawei v roce 2019: čtyři foťáky, 10× zoom a žádný levný model
Zimní vs. letní pneumatiky: Jak se liší brzdění z rychlosti 200 km/h?
Modem pro 5G sítě už má i Intel. Nabídne rychlost až 6 Gb/s
Hry pro příležitostné hráče