Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Toyota si splnila sen. Její hybrid ovládl Le Mans

Ondřej Stratilík 17. června, 19:06  -  Ondřej Stratilík
17. června, 19:06

Prototyp LMP1 japonské automobilky čekal na vítězství od roku 2012. Slavnou čtyřiadvacetihodinovku vyhrál až po odchodu továren Audi a Porsche.

Hybridní prototypy TS050 neměly v průběhu 86. ročníku vytrvalostního závodu konkurenci. Na čele startovního pole se střídaly jen mezi sebou. Cílovou čarou jako první projel monopost s číslem 8, za jehož volantem se střídali Fernando Alonso, Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima.

V moderní historii čekala Toyota na vítězství od roku 2012, kdy do Le Mans poprvé nasadila vozy LMP1 s hybridním pohonem. Ke zlatému poháru měla nejblíže v roce 2016. To ale její prototyp přestal fungovat jen několik minut před koncem závodu. “Zhasnul” tehdy přímo na cílové rovince před tisícovkami ztichlých diváků.

Le Mans se tak Japoncům podařilo vyhrát až na sedmý pokus a navíc v situaci, kdy v kategorii LMP1 zůstala jako jediný tovární tým. Porsche odešlo loni, Audi už v roce 2016.

I to je důvod, proč se to nejzajímavější dělo v kategorii GTE Pro, kde bojovalo šest továrních družstev. S přehledem zvítězilo Porsche 911 RSR čísla 92 v retro nátěru Pink Pig. O druhé místo svádělo nervydrásající bitvu další porsche s vozem Ford GT. Stříbro nakonec uhájilo.

Vítězové Le Mans 2018
LMP1: Toyota TS050 #8 (Toyota Gazoo Racing)
LMP2: Oreca 07-Gibson #26 (G-Drive Racing)
GTE Pro: Porsche 911 RSR #92 (Porsche GT Team)
GTE Am: Porsche 911 RSR #77 (Dempsey-Proton Racing)

Přečtěte si rozhovor s Timem Bernhardem:

Zůstat stále hladový. Život automobilového závodníka není jen o řízení, říká Timo Bernhard

Dále čtěte:

Jako loni. Z prvního místa vystartuje v Le Mans hybrid od Toyoty

Legendární Le Mans začíná. Zatím vede Porsche a Toyota

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob

Volkswagen byl ve čtvrtletí největší automobilkou. Koncernu vzrostly tržby na 1,5 bilionu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nabídka ropy roste na rekordní úrovně
O kolik se od ledna zvýší důchody?
Jak poznat české padělané bankovky a koruny?
Jak moc je zdraví nebezpečný život on-line?
Jak je to s platbou zdravotního pojištění v penzi?
Auta
Opel Combo Life je zajímavá alternativa k MPV (české ceny +…
Jaguar E-Type, Range Rover a Land Rover Series I: Za volantem britských klasiků
Práva poškozených při dopravní nehodě: Krácení odškodnění pro nepřivolání policie
Za řídítky KTM 790 Duke: Skalpel, prosím
Peugeot veze do Paříže koncept nového kupé. Bude to nástupce slavné 504?
Technologie
Vyšel Chrome OS 69. Podporuje linuxové aplikace a předvádí nový kabát
Je Windows 10 build 17763 finální vydání? Novinky na všech „insiderských“ úrovních
Půjčujete si od rodiny a přátel? 3 důvody, proč raději ne!
AMD vydalo 45W mobilní Ryzeny s grafikou Vega. Notebooky s nimi ale zatím chybí
Tržní podíly výrobců GPU za Q2 2018: Aktualizace, údaje pro Radeony byly chybné
Hry pro příležitostné hráče