Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Pět věcí, které vám nikdo neřekne, než se stanete šéfem

16. srpna 2018, 06:27  -  frn
16. srpna 2018, 06:27

Pokud budete povýšeni a stanete se vedoucím části týmu, nebo dokonce celé firmy, budete muset vstřebat nová pravidla, na která vás nikdo nepřipravil. Například jak zacházet s důvěrnými informacemi o vašich podřízených nebo jak se vyrovnat s pocity osamělosti.

Povýšení většinu lidí potěší, zejména pokud k němu došlo po usilovné práci ve firmě. Budete se ale muset vyrovnat s novou situací, kdy máte pod sebou několik kolegů, kteří vás mají informovat o dění na daném pracovišti.

Abyste nezklamali naděje nadřízených kladené ve vaše manažerské schopnosti, měli byste se vyrovnat s několika pravidly, na které vás zřejmě nikdo neupozornil, napsaly Terra Vicariová z americké softwarové společnosti Viventium a Mollie Lombardiová z poradenské společnosti Aptitude Research Partners.

1: Budete středem pozornosti, využívejte ji chytře

Ať už budete oblíbeným nebo neoblíbeným šéfem, jedno je jisté. Bude na vás upřena daleko větší pozornost, než tomu bylo v době před povýšením. Nikdy nebudete ve firmě přehlíženi. To může být pro některé nezkušené vedoucí nepříjemná změna. Při svém vystupování budete muset pečlivě volit způsob komunikace, použitá gesta i obsah. Není třeba ze sebe dělat mučedníka, ale zachovat si silné stránky. Svým příkladem můžete měnit firemní kulturu.

Terra Vicariová často v pátek odchází na školní akce svých dětí. Tím ukazuje, že je pro ni důležité udržovat rovnováhu mezi pracovním a rodinným životem. Když odchází, řekne ostatním, na jak dlouho jde pryč a kdy se vrátí. Takové chování pak očekává u ostatních.

2: Budete mít více informací o podřízených, než byste chtěli

Povýšení může znamenat i to, že se stanete „vrbou“ podřízených kolegů, dostanou se k vám mnohé stížnosti, důvěrné informace o ostatních. Můžete být svědky firemních intrik a hádek, které nesouvisejí přímo s vaší prací. Dozvíte se od podřízených o jejich zdravotních nebo osobních problémech.

Jako manažer nemáte v popisu práce řešit osobní problémy kolegů. Někdy bude ale potřeba, abyste případ posoudili a zaujali nějaké stanovisko nebo alespoň podřízené vyslechli s pochopením.

3: Budete se muset věnovat lidem, kteří mají nízkou produktivitu

Během řízení ostatních zjistíte, kdo je výkonný a pilný a nepotřebuje nadměrný dohled a kdo má nižší produktivitu. S ním budete muset trávit více času motivací a řízením. Je třeba si dávat pozor, abyste s „nevýkonným lenochem“ netrávili příliš drahocenného času. Je také důležité rozpoznat, zda daný pracovník není přetížený nebo má pracovní náplň, která neodpovídá jeho schopnostem. Těžké rozhodování vás bude čekat v případě, že se s někým z kolegů budete muset rozloučit.

4: Budete muset více času vysvětlovat strategii firmy

Pracovní náplní manažera je také to, že musíte ostatním vysvětlovat strategii a cíle firmy. Pokud jste na dně firemního žebříčku, takové úkoly vás míjejí. Důležité je novou povinnost přijmout a znát odpovědi na všetečné otázky kolegů v tomto směru.

Musíte si zvyknout na to, že priority společnosti budete muset opakovat mnohokrát dokola. Zejména pokud máte vysokou fluktuaci zaměstnanců. V některých případech si budete muset vystačit s obecnou odpovědí, připomínají Vicariová a Lombardiová.

5: Budete se častěji cítit izolovaní

Buďte připraveni na to, že některé situace budou vyžadovat, abyste informace, které se k vám dostanou, udrželi v tajnosti. To ve vás může vyvolat pocit izolovanosti. Někdy budete mít nutkání některé důvěrné informace poskytnout podřízeným, kolegům. Pokud se potřebujete někomu svěřit, je lepší si vybrat důvěryhodnou osobu, která není spojena s firmou. Práce manažera není jenom v tom, že máte větší odpovědnost, ale je to svého druhu nová práce sama o sobě, připomínají obě manažerky.

Dále čtěte:

5 tipů, jak zvládnout v práci „den blbec“

Postavte se bossingu: tyto signály napoví, že vás šéf zneužívá

Tipy sportovního psychologa: jak podat špičkový výkon v práci?

Ano, nebo ne. Naučte se rozhodovat, usnadníte si život



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 4.67

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Čím topíte: plyn, elektřina nebo tuhá paliva?
Jak vyplnit daňové přiznání k dani z nemovitosti?
Jak je to s dědictvím, když mám dluhy a jsem v exekuci ?
Kdo vlastní české hokejové kluby?
Co všechno ovlivnilo zvýšení minimální mzdy letos v lednu?
Auta
Galerie fotek, které se do AMS nevešly: Jeep Wrangler, Alfa…
Valtra SmartTour: Continental oficiálním partnerem
Právě vychází časopis Auto motor a sport 2/2019
Malá auta zdraží. Chudší si je nebudou moci dovolit, řekl šéf VW
Ford Mondeo dostal nový naftový dvoulitr a hybrid také pro karoserii kombi
Technologie
Ruská pohádka má rekord a vystřelila mezi nejsledovanější videa na YouTubu
Televizory LG pro rok 2019: tři OLEDové speciality
Ostrava v roce 2020 zruší papírové jízdenky. Nahradí je karty a mobily
Samsung Galaxy A9: čtyřočko s velkou výdrží (vyzkoušeno)
Přeposílání zpráv do maximálně pěti konverzací. WhatsApp limit zavádí globálně
Hry pro příležitostné hráče