Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Můžeme od nového roku očekávat zdražení povinného ručení?

Povinné ručení se díky mnoha změnám v pojišťovnictví bude nejspíše nadále zdražovat.…

Výměna výtahu a potřebná povolení

Životnost výtahu v bytových domech je 15–25 let (doba životnosti je ovlivněna prováděnou…

Víte, jak sedět, aby vám práce nezničila zdraví?

Nedostatek pohybu a špatné pracovní podmínky vážně ohrožují naše zdraví. To sice všichni…

Pět věcí, které vám nikdo neřekne, než se stanete šéfem

16. srpna, 06:27  -  frn
16. srpna, 06:27

Pokud budete povýšeni a stanete se vedoucím části týmu, nebo dokonce celé firmy, budete muset vstřebat nová pravidla, na která vás nikdo nepřipravil. Například jak zacházet s důvěrnými informacemi o vašich podřízených nebo jak se vyrovnat s pocity osamělosti.

Povýšení většinu lidí potěší, zejména pokud k němu došlo po usilovné práci ve firmě. Budete se ale muset vyrovnat s novou situací, kdy máte pod sebou několik kolegů, kteří vás mají informovat o dění na daném pracovišti.

Abyste nezklamali naděje nadřízených kladené ve vaše manažerské schopnosti, měli byste se vyrovnat s několika pravidly, na které vás zřejmě nikdo neupozornil, napsaly Terra Vicariová z americké softwarové společnosti Viventium a Mollie Lombardiová z poradenské společnosti Aptitude Research Partners.

1: Budete středem pozornosti, využívejte ji chytře

Ať už budete oblíbeným nebo neoblíbeným šéfem, jedno je jisté. Bude na vás upřena daleko větší pozornost, než tomu bylo v době před povýšením. Nikdy nebudete ve firmě přehlíženi. To může být pro některé nezkušené vedoucí nepříjemná změna. Při svém vystupování budete muset pečlivě volit způsob komunikace, použitá gesta i obsah. Není třeba ze sebe dělat mučedníka, ale zachovat si silné stránky. Svým příkladem můžete měnit firemní kulturu.

Terra Vicariová často v pátek odchází na školní akce svých dětí. Tím ukazuje, že je pro ni důležité udržovat rovnováhu mezi pracovním a rodinným životem. Když odchází, řekne ostatním, na jak dlouho jde pryč a kdy se vrátí. Takové chování pak očekává u ostatních.

2: Budete mít více informací o podřízených, než byste chtěli

Povýšení může znamenat i to, že se stanete „vrbou“ podřízených kolegů, dostanou se k vám mnohé stížnosti, důvěrné informace o ostatních. Můžete být svědky firemních intrik a hádek, které nesouvisejí přímo s vaší prací. Dozvíte se od podřízených o jejich zdravotních nebo osobních problémech.

Jako manažer nemáte v popisu práce řešit osobní problémy kolegů. Někdy bude ale potřeba, abyste případ posoudili a zaujali nějaké stanovisko nebo alespoň podřízené vyslechli s pochopením.

3: Budete se muset věnovat lidem, kteří mají nízkou produktivitu

Během řízení ostatních zjistíte, kdo je výkonný a pilný a nepotřebuje nadměrný dohled a kdo má nižší produktivitu. S ním budete muset trávit více času motivací a řízením. Je třeba si dávat pozor, abyste s „nevýkonným lenochem“ netrávili příliš drahocenného času. Je také důležité rozpoznat, zda daný pracovník není přetížený nebo má pracovní náplň, která neodpovídá jeho schopnostem. Těžké rozhodování vás bude čekat v případě, že se s někým z kolegů budete muset rozloučit.

4: Budete muset více času vysvětlovat strategii firmy

Pracovní náplní manažera je také to, že musíte ostatním vysvětlovat strategii a cíle firmy. Pokud jste na dně firemního žebříčku, takové úkoly vás míjejí. Důležité je novou povinnost přijmout a znát odpovědi na všetečné otázky kolegů v tomto směru.

Musíte si zvyknout na to, že priority společnosti budete muset opakovat mnohokrát dokola. Zejména pokud máte vysokou fluktuaci zaměstnanců. V některých případech si budete muset vystačit s obecnou odpovědí, připomínají Vicariová a Lombardiová.

5: Budete se častěji cítit izolovaní

Buďte připraveni na to, že některé situace budou vyžadovat, abyste informace, které se k vám dostanou, udrželi v tajnosti. To ve vás může vyvolat pocit izolovanosti. Někdy budete mít nutkání některé důvěrné informace poskytnout podřízeným, kolegům. Pokud se potřebujete někomu svěřit, je lepší si vybrat důvěryhodnou osobu, která není spojena s firmou. Práce manažera není jenom v tom, že máte větší odpovědnost, ale je to svého druhu nová práce sama o sobě, připomínají obě manažerky.

Dále čtěte:

5 tipů, jak zvládnout v práci „den blbec“

Postavte se bossingu: tyto signály napoví, že vás šéf zneužívá

Tipy sportovního psychologa: jak podat špičkový výkon v práci?

Ano, nebo ne. Naučte se rozhodovat, usnadníte si život



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 4.67

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
10 příkladů, kdy vám může vzniknout dluh na zdravotním pojištění
Jaké změny musíte hlásit na finanční úřad?
Zvýšení nemocenského pojištění pro OSVČ v roce 2019
7 zlozvyků, kterými škodíte svému autu
Na co všechno pamatovat při změně práce
Auta
Scania předala společnosti TQM 6 nových vozidel
Test Peugeot Rifter GT Line: Rodinný lev
Nový dealer DAF na východním Slovensku
Pozor! Zlý pes. Mack Super Liner 1985
Iveco vítá osvobození vozidel na zemní plyn od dálničního mýta v Německu
Technologie
Zimní vs. letní pneumatiky: Jak se liší brzdění z rychlosti 200 km/h?
Modem pro 5G sítě už má i Intel. Nabídne rychlost až 6 Gb/s
Levnější nikdy nebyl. Xbox One X se dvěma hrami jen za 9999 Kč [Black Friday]
Exynos 9820 představen. Galaxy S10 díky němu bude rychlejší a nabídne 8K video
Radeony budou také umět ray tracing, potvrdil šéf grafické divize AMD. Jen nevíme kdy
Hry pro příležitostné hráče