Menu Zavřít

Sport jen pro milionáře. Vstupenky na letošní Super Bowl stojí přes dvě stě tisíc korun, oproti loňsku jde o výrazné zdražení

31. 1. 2024
Doba čtení: 2 minuty
Autor: Depositphotos
  • Průměrná cena lístků na letošní Super Bowl vzrostla oproti loňsku o zhruba 70 procent a aktuálně dosahuje téměř 225 tisíc korun
  • Podle odborníků za vysokými cenami stojí i bohatý doprovodný program, který pro fanoušky připravilo pořadatelské město Las Vegas
  • Super Bowl se dlouhodobě těší mimořádnému zájmu diváků, loňské utkání sledovalo v televizi přes 115 milionů Američanů

Ceny vstupenek na letošní Super Bowl, tedy finálový zápas ligy amerického fotbalu (NFL), se vyšplhaly na dosud nevídané částky. Lístky na utkání mezi týmy Kansas City Chiefs a San Francisco 49ers totiž aktuálně stojí statisíce korun. Letošní zápas se kvůli tomu podle CNN stane vůbec nejdražším Super Bowlem v americké historii.

Průměrná cena za vstupenky na prestižní finále se aktuálně pohybuje kolem 9800 dolarů (téměř 225 tisíc korun), což je o zhruba 70 procent více než loni. Nejlevnější lístky pak fanoušky vyjdou na 8118 dolarů (přibližně 186 tisíc korun), přičemž oproti minulému roku se jedná o více než poloviční zdražení.

Dosavadním nejdražším Super Bowlem v historii bylo podle údajů společnosti TickPick utkání v roce 2020, kdy se průměrná cena vstupenky vyšplhala na 6370 dolarů (asi 146 tisíc korun). I tyto lístky tedy byly o zhruba 35 procent levnější než vstupné na letošní zápas.

Las Vegas hlavním městem sportu?

Jedním z hlavních faktorů letošních vysokých cen je podle odborníků především samotné místo, kde se utkání koná, což je nevadská metropole Las Vegas. „Rozhodně se jedná o významný faktor, který se podepsal na rekordně vysoké poptávce. Město totiž proměnilo krátkou tříhodinovou sportovní událost na týden plný slavností pro všechny přítomné fanoušky,“ řekl CNN Brett Goldberg, jeden ze šéfů firmy TickPick.

Silnější než kdy dřív. Formule 1 si vloni, i díky efektu jménem Netflix, dojela pro rekordní návštěvnost a 55miliardové tržby
Přečtěte si také:

Silnější než kdy dřív. Formule 1 si vloni, i díky efektu jménem Netflix, dojela pro rekordní návštěvnost a 55miliardové tržby

Nevadské město, které je celosvětově proslulé především díky hazardu, se částečně snaží změnit svoji image a přilákat k návštěvě také jiné typy turistů. „Během minulých 12 měsíců se Las Vegas pomalu začalo upevňovat jako hlavní sportovní město USA a toto může být jeho vrcholný okamžik,“ doplnil Goldberg. Třeba loni v listopadu se v metropoli konal závod formule 1, jenž přitáhl značnou pozornost mnoha diváků ze Spojených států i zahraničí.

O zájem fanoušků se NFL nebojí

I přes vysoké ceny vstupenek se každopádně zdá, že na nedostatek fanoušků si hráči, kteří se na hřišti v rámci finále NFL objeví, stěžovat nebudou. Odborníci navíc upozorňují, že s blížícím se zápasem mohou navíc klesat. Dochází k tomu především kvůli přeprodejcům, kteří obvykle prodávají své lístky i za nižší ceny.

CIF24

Pokud se ale lidé skutečně chtějí na Super Bowl podívat, neměli by podle Goldberga s nákupem nijak otálet. Je sice možné, že v následujících dnech dojde k mírnému poklesu ceny, jisté to však rozhodně není. Třeba u Super Bowlu v roce 2020, v němž se spolu utkaly totožné týmy, totiž lístky nezlevnily. „I když tedy může dojít k poklesu cen, rozhodně nemusí být nijak významný,“ vysvětlil Goldberg.

Na headshoty se sází stejně jako na góly. Zájem o predikce kurzů na esportovní zápasy podle české firmy Oddin.gg prudce roste
Přečtěte si také:

Na headshoty se sází stejně jako na góly. Zájem o predikce kurzů na esportovní zápasy podle české firmy Oddin.gg prudce roste

Americký Super Bowl je jednou z nejsledovanějších sportovních událostí vůbec a jako taková přitahuje rekordní pozornost diváků z celých Spojených států. Loňský zápas mezi týmy Kansas City Chiefs a Philadelphia Eagles vidělo na televizních obrazovkách přes 115 milionů Američanů, díky čemuž se stal druhým nejsledovanějším pořadem v historii USA.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).