AKTUÁLNĚNa rozdíl od dvou minulých let se letos rejdaři v létě nemuseli potýkat s nedostatkem vody zejména na dolním toku Labe. Jejich hospodaření ale začíná negativně ovlivňovat růst cen pohonných hmot, které činí hlavní položku nákladů.
AKTUÁLNĚ
Na rozdíl od dvou minulých let se letos rejdaři v létě nemuseli potýkat s nedostatkem vody zejména na dolním toku Labe. Jejich hospodaření ale začíná negativně ovlivňovat růst cen pohonných hmot, které činí hlavní položku nákladů. „Potřebovali bychom zdražit asi o deset procent, ale kvůli konkurenci zejména železnice nemůžeme,“ říká šéf děčínské firmy ČSPL Milan Raba.
Lodní doprava letos stála asi týden na konci června. Od té doby rejdaři jezdí, i když v některých dnech byly lodě naloženy kvůli nízkému stavu jen do poloviny. V loňském i předloňském roce doprava na Labi stála půl roku a ztráty dopravců se pohybovaly v řádech milionů korun.