Auto - reprezentaceUž předchozí model, RX-7, byl výjimečný jako nejúspěšnější vůz s wankelovým motorem. A RX-8 jde týmž směrem - pohání ji rotační motor.Ostře červená patří k takovým automobilům. Jsou pak rychlé, výrazné a poutají pozornost tam, kde je skutečně co obdivovat.
Auto - reprezentace
Už předchozí model, RX-7, byl výjimečný jako nejúspěšnější vůz s wankelovým motorem. A RX-8 jde týmž směrem - pohání ji rotační motor.
Ostře červená patří k takovým automobilům. Jsou pak rychlé, výrazné a poutají pozornost tam, kde je skutečně co obdivovat. Mazda RX-8 nebude muset mít mindrák z upřené pozornosti - jednak pro svůj sportovní design, do něhož konstruktér dokázal vpravit i téměř plnohodnotné zadní dvě místa, a pak hlavně pro revolučně nový rotační motor. Mazda RX-8 se vyznačuje jedinečnou jízdní dynamikou, jejímž základem je nově vyvinutý systém podvozku s přední nápravou tvořenou dvojitým lichoběžníkem a nově vyvinutou zadní víceprvkovou nápravou. Kompaktní velikost motoru RENESIS umožnila konstruktérům Mazdy RX-8 umístit jej blíže ke středu vozidla, v tzv. uspořádání vpředu - za přední nápravou/pohon zadních kol. Tím bylo dosaženo ideálního rozložení hmotnosti v poměru 50:50 mezi přední a zadní nápravu. Zásadním způsobem tak byl zvýšen dynamický potenciál nové Mazdy RX-8. Značka je v posledních dvou letech úspěšná. Podařil se jí vynikající comeback s modelem Mazda 6 a nyní přichází s technicky odvážným agregátem. V ůz RX-8 mají poprvé technici přitlačit do českých showroomů v srpnu.
FOTO: MAZDA