Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Hypotéka i pro pouhé družstevníky

Máte možnost odkoupit podíl z družstevního bytu? Nevíte, jak by to bylo s jeho…

S Erikem Štefanovičem o digitalizaci, BIM a úspěšných projektech bytových domů

Skupina firem DELTA s hlavním sídlem v rakouském Welsu patří k vedoucím společnostem v…

MBA Management ve zdravotnictví: správná volba pro lékaře i manažery

V oblasti zdravotnických oborů získává titul MBA stále větší význam a často je jedním z…

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Autor: Jan Rasch/Mladá fronta

Zboží privátních značek tvoří téměř pětinu obratu, loni za něj lidé utratili 42 miliard korun

27. ledna, 11:22 - čtk
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Autor: Jan Rasch/Mladá fronta
27. ledna, 11:22

Tržby za zboží privátních značek obchodníků s potravinami a drogerií loni stouply o tři procenta na více než 42 miliard Kč. Vlastní značky tvoří téměř pětinu z celkového obratu potravinářského a drogistického košíku. Vyplývá to z údajů společnosti Nielsen.

Alespoň jednou týdne nakupuje zboží pod privátní značkou obchodníků 53 procent Čechů, hlavním motivem je přitom nižší cena. Dalších 37 procent lidí kupuje tyto produkty alespoň jednou měsíčně. V případě drogerie je frekvence nákupu produktů vlastních značek obchodníků daleko menší, alespoň jednou týdne je kupuje jen šest procent lidí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Nielsen.

Nejčastěji nakupují lidé ze zboží pod privátní značkou mléko, oleje a smetanu. V případě mléka pochází 43 procent tržeb této kategorie z produktů privátních značek. V kuchyňských olejích je to 42 procent, u smetany 36 procent a konzervované zeleniny 35 procent. V případě drogerie se pod vlastní značkou prodá nejvíc papírových kapesníků (54 procent), kuchyňských utěrek (53 procent) a toaletních papírů (44 procent).

Hlavním motivem nákupu privátních značek je jejich nižší cena, ale zároveň až polovina respondentů v průzkumu uvedla také dobrou předchozí zkušenost s daným produktem. Do nejčastěji uváděných důvodů nákupu se dostala i zvyšující se kvalita privátních značek. Téměř třetina spotřebitelů vnímá za jejich hlavní nevýhodu nejasný původ výrobku - jak zemi původu, tak i výrobce.

na objednávku Hyundai i30
Benzín
Manuální
Motor:
1.4i 73 kW
Výbava:
Start
294 990 Kč
s DPH
na objednávku Hyundai Ioniq EV
Elektromotor
Automatická
Motor:
EV
Výbava:
Ultimate
711 322 Kč
s DPH
na objednávku Mazda CX-30
Benzín
Manuální
Motor:
2.0 Skyactiv/90 kW
Výbava:
Skyaktiv-G
557 653 Kč
s DPH
na objednávku Peugeot Rifter
Nafta
Manuální
Motor:
1.5 BlueHDI 96kw
Výbava:
Active
532 000 Kč
s DPH
na objednávku Jeep Grand Cherokee
Nafta
Automatická
Motor:
3.0 V6 Diesel 140 kW
Výbava:
Laredo
1 095 920 Kč
s DPH
na objednávku Škoda Kamiq
Benzín
Manuální
Motor:
1.0 TSI/70 kW
Výbava:
Ambition
368 505 Kč
s DPH
na objednávku Jeep Wrangler Unlimited
Nafta
Automatická
Motor:
2.2 CRD
Výbava:
Sport
1 115 334 Kč
s DPH
na objednávku Hyundai i30 Fastback N Line
Benzín
Manuální
Motor:
1.4 T-GDI/103 kW
Výbava:
N Line
474 990 Kč
s DPH
na objednávku Volvo XC60
Nafta
Manuální
Motor:
D3
Výbava:
Momentum
984 777 Kč
s DPH
na objednávku Hyundai Kona
Benzín
Manuální
Motor:
1.0 T-GDI
Výbava:
Kona
364 990 Kč
s DPH
na objednávku Hyundai Santa Fe
Benzín
Automatická
Motor:
2.4 GDI e-CVVT 4x4 AT
Výbava:
Confidence
794 990 Kč
s DPH
na objednávku Volkswagen Touareg
Nafta
Automatická
Motor:
3.0 TDI 210kW 4x4 AT
Výbava:
Elegance
1 442 232 Kč
s DPH

Podle dřívějších údajů společnosti Nielsen podíl vlastních značek obchodníků na prodejích potravin dosáhl v loňském prvním pololetí 17,9 procenta, což je meziročně o 0,5 procentního bodu víc. Český maloobchodní trh je v porovnání se západními zeměmi typický dlouhodobě vysokým procentem zboží prodaného ve slevových akcích a s tím spojeným nízkým podílem privátních značek. To se mění jen pomalu. V druhém loňském kvartále se ve slevách prodalo 55 procent rychloobrátkového zboží, evropský průměr byl přitom 29 procent.

Lidl vstupuje do byznysu zpracování odpadů. Ušetří miliardy

Dále čtěte:

Rohlík.cz chce zdvojnásobit obrat na 5 miliard korun. Plánuje expanzi do Maďarska

Lidl okopíroval naši biolimonádu a napustil ji cukrem a barvivy, stěžuje si startup

Lidl chtěl dobýt Ameriku. Skončilo to debaklem


Čtěte také

Euro TV
 Martin Pošta, zakladatel Signal Festivalu

Filmový producent, který přivedl světlo do Prahy - Martin Pošta a jeho Signal Festival

Co začalo jako osobitý koníček - sledování světelného umění - se vyvinulo v jeden z…

před 2 hodinami

Martin Němeček

Po krizi jsme nakoupili nesmírně kvalitní majetek velmi lacino, říká Martin Němeček z CPI

Akcie některých firem na burze neuvěřitelně padají. A to je ideální příležitost pro…

před 2 hodinami

Recyklace textilií, ilustrační foto

Oblečení škodí zdraví: Ikea a H&M hledají textilie pro „generaci Grety“

Oděvní průmysl běžně pracuje s toxickými látkami, jako je formaldehyd, barviva…

před 3 hodinami

textilka Veba

Dotováním k růstu i úpadku: jak se daří českým příjemcům evropských peněz

Dotace na rozvoj podnikání nepřinášejí českým firmám záruku úspěchu. Více než polovina…

před 3 hodinami

 Startup, ilustrační foto

Objem start-upových investic v Evropě je na rekordu. V žebříčku měst vede Londýn

Objem start-upových investic v Evropě je na rekordu. V první polovině letošního roku se…

před 4 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Za týden nás čeká svátek
Senioři a moderní technologie - nepřátelé či kamarádi?
eNeschopenka 2020: co se změní?
Školní prázdniny v roce 2019/2020: kdy se mohou děti těšit na volno?
Čeho se nejvíce bojí začínající řidiči?
Auta
Kvíz: Poznáte auto na fotografii?
Český úspěch při International DAF Driver Challenge 2019
Test zimních pneumatik 215/55 R17: Celkový vítěz propadl při brzdění na suchu
V Přelouči postavili pancéřovaný Superb. Odolá i výbušninám
Vypínání válců u benzinových motorů: elegantní způsob snížení spotřeby
Hry pro příležitostné hráče