zavřít

Ty to zvládneš.cz - MOTORKÁŘI - ZRÁDNÁ RYCHLOST



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Autor: Jan Rasch/Mladá fronta

Zboží privátních značek tvoří téměř pětinu obratu, loni za něj lidé utratili 42 miliard korun

27. ledna 2019, 11:22 - čtk
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Autor: Jan Rasch/Mladá fronta
27. ledna 2019, 11:22

Tržby za zboží privátních značek obchodníků s potravinami a drogerií loni stouply o tři procenta na více než 42 miliard Kč. Vlastní značky tvoří téměř pětinu z celkového obratu potravinářského a drogistického košíku. Vyplývá to z údajů společnosti Nielsen.

Alespoň jednou týdne nakupuje zboží pod privátní značkou obchodníků 53 procent Čechů, hlavním motivem je přitom nižší cena. Dalších 37 procent lidí kupuje tyto produkty alespoň jednou měsíčně. V případě drogerie je frekvence nákupu produktů vlastních značek obchodníků daleko menší, alespoň jednou týdne je kupuje jen šest procent lidí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Nielsen.

Nejčastěji nakupují lidé ze zboží pod privátní značkou mléko, oleje a smetanu. V případě mléka pochází 43 procent tržeb této kategorie z produktů privátních značek. V kuchyňských olejích je to 42 procent, u smetany 36 procent a konzervované zeleniny 35 procent. V případě drogerie se pod vlastní značkou prodá nejvíc papírových kapesníků (54 procent), kuchyňských utěrek (53 procent) a toaletních papírů (44 procent).

Hlavním motivem nákupu privátních značek je jejich nižší cena, ale zároveň až polovina respondentů v průzkumu uvedla také dobrou předchozí zkušenost s daným produktem. Do nejčastěji uváděných důvodů nákupu se dostala i zvyšující se kvalita privátních značek. Téměř třetina spotřebitelů vnímá za jejich hlavní nevýhodu nejasný původ výrobku - jak zemi původu, tak i výrobce.

Podle dřívějších údajů společnosti Nielsen podíl vlastních značek obchodníků na prodejích potravin dosáhl v loňském prvním pololetí 17,9 procenta, což je meziročně o 0,5 procentního bodu víc. Český maloobchodní trh je v porovnání se západními zeměmi typický dlouhodobě vysokým procentem zboží prodaného ve slevových akcích a s tím spojeným nízkým podílem privátních značek. To se mění jen pomalu. V druhém loňském kvartále se ve slevách prodalo 55 procent rychloobrátkového zboží, evropský průměr byl přitom 29 procent.

Lidl vstupuje do byznysu zpracování odpadů. Ušetří miliardy

Dále čtěte:

Rohlík.cz chce zdvojnásobit obrat na 5 miliard korun. Plánuje expanzi do Maďarska

Lidl okopíroval naši biolimonádu a napustil ji cukrem a barvivy, stěžuje si startup

Lidl chtěl dobýt Ameriku. Skončilo to debaklem


Čtěte také

 Zlato - ilustrační foto

Těžaři zlata zelenají. Investoři chtějí obchodovat s kovem s nulovou uhlíkovou stopou

Svět investic do zlata má nový trend. Dal by se nazvat touhou po zeleném zlatě. Nejde tu…

23. ledna 2020

Praha Ilustrační foto

Mariánský sloup se zřejmě vrátí na Staroměstské náměstí, návrh podpořili zastupitelé

Na pražské Staroměstské náměstí se zřejmě vrátí Mariánský sloup v podobě repliky, kterou…

23. ledna 2020

Dřevěná čtvrť v dánské Kodani Fælledby se má stát domovem pro 7 tisíc lidí

Nový trend stavebnictví: dřevěná čtvrť bez betonu. V domech mají hnízdit ptáci i netopýři

Dřevěné konstrukce místo betonu a oceli jsou stále více v módě. Mají zajistit stavbám…

23. ledna 2020

Události  Premiér Andrej Babiš

Česko se propadlo v žebříčku vnímání korupce. Také kvůli Babišovým kauzám

Česká republika si loni výrazně pohoršila v celosvětovém žebříčku vnímané korupce.…

23. ledna 2020

 Mobilní domek - ilustrační foto

„Mobilní“ hypotéka si našla klienty. Banky financují i domky bez čísla popisného

Loni v srpnu začala ČSOB financovat hypotékou mobilní domky i bez čísla popisného, které…

23. ledna 2020

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Pravděpodobné pojistné je opět vyšší
Růst průměrné mzdy - co všechno ovlivní v roce 2020?
Zaměstnanci a daně: roční zúčtování a slevy
Sociální pojištění u zaměstnance, OSVČ a při práci na dohodu v roce 2020
Jak se daní příjmy z kapitálového majetku
Auta
Nový ředitel Renault Trucks pro ČR a SR
Skladem, ale za tři čtvrtě milionu. Suzuki Jimny je nedostatek, z Evropy asi odejde
Hyundai i10 nové generace dorazil na český trh. Následovat bude dalších 7 novinek včetně konkurence pro ID.3
Toyota: Elektromobily se v Evropě nevyplatí, budeme se držet hybridů
Maserati představuje novu limitovanou edici a nový paket GT Sport. V Evropě se ale nedočkáme
Hry pro příležitostné hráče