Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Průmysl není jen továrna s komínem

Proběhla konference k tématu podpora kulturních a kreativních průmyslů.

Potřebujete pro své plány peníze skutečně rychle? Rychlá půjčka to umí

Rychlá půjčka bývá obvykle spojována spíše s mini úvěry na pár dnů, které sjednáte online…

Vychází druhý díl sběratelské lahůdky Kronika první republiky 1919

Na půdě České národní banky byla slavnostně představena Kronika první republiky, díl 1919…

 Letoun L-39NG
Letoun L-39NG
Autor: čtk

V Aeru Vodochody začala sériová výroba letounů L-39NG, prvních šest bude za rok

22. února, 16:45 - čtk
 Letoun L-39NG
Letoun L-39NG
Autor: čtk
22. února, 16:45

V závodu Aero Vodochody nedaleko Prahy už začala sériová výroba letounů L-39NG. Prvních šest jich bude pro zákazníky připraveno v roce 2020, dalších 12 v roce 2021. Od roku 2022 bude závod schopný dodat 20 strojů ročně, případně i více, pokud zavede výrobu v několika směnách. Výroba jednoho stroje zabere 18 měsíců. Pokračují i testy pro zisk certifikace, kterou by měl letoun získat do konce letošního roku.

V Aeru Vodochody pracuje kolem 1800 lidí, na začátku února společnost ohlásila restrukturalizaci souvisejícím s větším zaměřením na vlastní výrobu a odklon od subdodávek. Na žádost zákazníka byla ukončena mimo jiné dlouhodobá výroba kokpitů pro vrtulníky Black Hawk pro společnost Sikorsky. Aero hodlá letos propustit přibližně desetinu pracovníků včetně lidí na kancelářských a manažerských pozicích.

Tržby společnosti za rok 2017 činily zhruba 3,8 miliardy korun, Aero vytvořilo provozní zisk před odpisy 230 milionů korun, čistý zisk byl neutrální, respektive v mírné ztrátě 5,9 milionu korun. Výsledky za rok 2018 společnost ještě nezveřejnila, ale podle mluvčího Tobiáše Tvrdíka by měly být na stejné úrovni jako v roce 2017.

Do programu L-39NG, výroby i vývoje, plynou podle mluvčího jednoznačně největší investice, další investice jdou i do programu L-159. V minulých letech firma investovala také do Aerostructures programů Airbus A220, vojenského dopravního letounu KC-390 a ST Aerospace, které představují významnou část dnešní výroby v Aeru. „Rostoucí příjmy z těchto strategických programů a nové vojenské zakázky nahradí výpadek příjmů z ukončených programů výroby helikoptér,“ uvedl Tvrdík.