Menu Zavřít

Úspěšný návrat na burzu. Akcie Levi Strauss uzavřely první den růstem o 32 procent

21. 3. 2019
Autor: Profimedia.cz

Akcie amerického výrobce džínového oblečení Levi Strauss & Co. zakončily první obchodní den na burze růstem o 32 procent. Firma se vrací na burzu po více než třech desetiletích a vysoký růst jejích akcií ukazuje, že zájem investorů je silný, uvedla agentura Reuters.

Firma ve středu večer oznámila, že stanovila cenu pro primární nabídku až na 17 dolarů, což ohodnotilo firmu na 6,6 miliardy dolarů (téměř 150 miliard korun). Původně přitom uváděla, že cena se bude pohybovat v rozmezí 14 až 16 dolarů za akcii. Levi Strauss z primární nabídky získal 623 milionů dolarů.

Levi Strauss přichází na trh v době, kdy jsou akcie v USA blízko rekordních maxim a obliba džínového oblečení roste. V letech 2017 až 2018 se podle společnosti pro průzkum trhu Euromonitor International celosvětový prodej džínsů zvýšil o 4,3 procenta.

Tržby firmy Levi Strauss, které se připisuje výroba prvních džín, loni stouply o 14 procent na 5,6 miliardy dolarů. Většina tržeb pocházela z prodeje pánského džínového oblečení a americký trh měl na celkových příjmech podíl 55 procent.


Držitelé dluhopisů Zootu přijdou o stamiliony: přednost dostanou věřitelé v lepší pozici

 Výdejna Zoot


Firma byla již v minulosti veřejně obchodovaná. Na burzu vstoupila v roce 1971 a z prodeje tehdy získala 50 milionů dolarů, což z ní v té době učinilo jednu z největších primárních nabídek. Rodina si však nechala ve firmě velký podíl. Zisk firmy ale začal klesat a spolu s tím i cena akcií. Potomci Leviho Strausse se proto rozhodli v roce 1984 učinit firmu opět soukromou. Rodina Haasových si i po primární nabídce nechává ve firmě podíl na hlasovacích právech 80 procent.

Firma Levi Strauss vlastní značky Levi's, Dockers a Denizen. Provozuje zhruba tři tisíce obchodů, její zboží se však prodává ve více než 50 tisících obchodech ve 110 zemích.

BRAND24

Kořeny firmy sahají do roku 1853, kdy bavorský imigrant Levi Strauss v době zlaté horečky otevřel v Kalifornii velkoobchod s textilním zbožím. O dvě desetiletí později se spojil s jedním ze svých pravidelných zákazníků a nechali si patentovat vynález - pracovní kalhoty, jejichž kapsy zpevnili kovovými nýty. Tento den je považován za den zrození džín.

Čtěte také:

Módní návrhářka Pivcová: Šiju pro toho, kdo nechce nosit polyester

Chléb, hry a oblečení. Šéf Albi Kokeš startuje byznys s dámskou módou

Budoucnost módního retailu

Kámen versus internet. Kdo vyhraje souboj o zákazníka?

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).