Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Víte, jak sedět, aby vám práce nezničila zdraví?

Nedostatek pohybu a špatné pracovní podmínky vážně ohrožují naše zdraví. To sice všichni…

Můžeme od nového roku očekávat zdražení povinného ručení?

Povinné ručení se díky mnoha změnám v pojišťovnictví bude nejspíše nadále zdražovat.…

Výměna výtahu a potřebná povolení

Životnost výtahu v bytových domech je 15–25 let (doba životnosti je ovlivněna prováděnou…

Švédský autonomní kamion Einride čekají první testy. Vyzkouší ho Lidl i DB Schenker

14. září, 15:20  -  frn
14. září, 15:20

Autonomní elektrický kamion T-Pod švédské firmy Einride bude testovat švédská dceřiná firma Deutsche Bahn Schenker a řetězec Lidl. Logistická firma DB Schenker začne v říjnu, diskontní řetězec po Novém roce.

Testovací trasa plně autonomního elektrického kamionu T-Pod bude dlouhá jen několik stovek metrů. Mezi halami logistické firmy DB Schenker ve švédském Jönköpingu. „Pár stovek metrů samozřejmě zní skromně. Ale musí se nějak začít,“ řekl pro server wired.de ředitel firmy Einride Robert Falck. Připomenul skromné začátky propagátorů letectví bratří Wrightů. Jejich první let se také počítal na stovky metrů.

Falck si spolupráci s německou dceřinou společností železničního přepravce Deutsche Bahn pochvaluje. Oceňuje dynamický přístup německých státních drah i jejich orientaci na nové technologie. „Společně s DB Schenker zprovozníme první systém podobného druhu na světě,“ dodal.

Část trasy povede i po veřejné komunikaci. Kamion bude kontrolován pracovníky švédské firmy na dálku. V kabině není prostor pro řidiče. Švédský podnikatel zdůrazňuje, že nasazení autonomních elektrických kamionů povede ke snížení emisí CO2, větší bezpečnosti a také k nižším provozním nákladům, protože nebude potřeba platit řidiče.

V počáteční fázi testování se nepočítá s tím, že by kamiony jezdily na delších trasách po dálnici. Využití Falck spatřuje zejména v přepravě nákladu na kratších trasách mezi jednotlivými sklady nebo mezi továrními halami.

Na začátku roku 2019 začne Einride spolupracovat také s řetězcem Lidl. Kamion by měl v budoucnu dopravovat zboží ze skladů do obchodů. „Jedná se o další německou firmu, která je progresivní,“ dodal zakladatel projektu, který chce nabízet lepší služby než elektrické kamiony firmy Tesla nebo Daimler.

Einride má plán provozovat do roku 2020 dvě stovky kamionů T-Pod. Nákladní automobil je stejně široký jako běžné kamiony, je ale kratší. Na délku měří sedm metrů. Na baterii ujede 200 kilometrů s maximální rychlostí 85 kilometrů za hodinu. Uveze 15 europalet s nákladem o celkové hmotnosti 20 tun.

Dále čtěte:

Konkurence pro řidiče. V Kalifornii testují autonomní rozvoz potravin

Berlín dotuje nákladní kola. Chce vytlačit auta z centra

Cíl bavorského premiéra: Budeme mocností autonomního létání

Světová premiéra: mezi Mnichovem a Norimberkem jezdí autonomní kamiony



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Hypotec?ni? sazby leti? nahoru. Ceny bytu? poprve? vystoupaly nad 3 miliony
Jak moc je opravdu výhodné vaše stavební spoření
10 morových ran české krajiny: sucho a chemie
Jen obyčejná bolest hlavy, nebo migréna?
Přehled slev u stavebních spořitelen: Vyplatí se vůbec?
Auta
Na výstavu Czechbus do Holešovic míří autobusy dvaceti…
Vše, co jste chtěli vědět o dvouspojkové převodovce DQ200
Na veletrhu e-Salon je k vidění pár novinek a různé elektrické dopravní prostředky (galerie)
Kvíz: Poznáte model auta na fotografii?
Na český trh dorazily další dva nové elektromobily a dva hybridy. Nejzajímavější je e-tron
Technologie
Už přicházejí. Sharp Aquos R2 Compact je první mobil se dvěma výřezy
Velký přehled slev na Černý pátek 2018 (průběžně aktualizováno)
Lenovo Legion Y530: herní základ (recenze)
PlayStation 4 slaví 5. narozeniny. Víme, kolik se prodalo konzolí a her
Radeon RX 590 s 12nm GPU Polaris je tu. O 10 % rychlejší mainstream, tři hry zdarma
Hry pro příležitostné hráče