Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

 Obchodní dům La Samaritaine, archivní foto
Obchodní dům La Samaritaine, archivní foto
Autor: Profimedia.cz

Sázka na tradici. Nejbohatší Evropan investuje miliardu dolarů do obchodního domu v Paříži

21. listopadu, 08:29 - čtk
 Obchodní dům La Samaritaine, archivní foto
Obchodní dům La Samaritaine, archivní foto
Autor: Profimedia.cz
21. listopadu, 08:29

Nejbohatší Evropan, majitel výrobce luxusního zboží LVMH Bernard Arnault investuje více než jednu miliardu dolarů (23,1 miliardy korun) do obchodního domu La Samaritaine, který by se měl po 15 letech renovace znovu otevřít příští rok v dubnu. Arnault přichází s novým obchodním domem v době, kdy spousta kamenných obchodů končí, protože spotřebitelé stále více dávají přednost internetovým obchodům jako Amazon. Podnikatel počítá, že jeho projekt si oblíbí hlavně bohatí Číňané.

LVMH koupila La Samaritaine v roce 2001, napsala agentura Bloomberg. Podobné „chrámy konzumu“ bývaly hlavními tahouny maloobchodu, situace se však v posledních letech změnila. Spotřebitelé se stále více přesouvají na internet a maloobchodní řetězce, jako americký Macy's a britské House of Fraser a Debenhams, zavřely desítky obchodů. Barneys New York pak v srpnu požádal o ochranu před věřiteli a mnoho nákupních center v USA je napůl prázdných.

LVMH doufá, že obchod podpoří hlavně turisté z Číny. Navzdory obchodní válce s USA a protičínským protestům jsou to právě Číňané, kteří podporují růst prodeje luxusního zboží a jsou věrnými návštěvníky mnoha prodejen LVMH ve francouzském hlavním městě. La Samaritaine se má zaměřit především na bohaté klienty ze zahraničí.

La Samaritaine kdysi býval největším a nejdostupnějším z velkých pařížských obchodů. Nyní bude jeho prodejní plocha zmenšena na polovinu a druhá polovina bude patřit pětihvězdičkovému hotelu Cheval Blanc, restauracím, kancelářím a lázním značky Christian Dior. Maloobchodní prostory zaplní firma DFS, maloobchodní prodejce luxusního zboží ze skupiny LVMH, který provozuje převážně obchody duty-free.