Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

 Jednatel řetězce Electro World Roman Kocourek
Jednatel řetězce Electro World Roman Kocourek
Autor: Hynek Glos

Jsme internetoví přeborníci. Češi v elektrořetězcích utratí 80 miliard korun ročně

03. února, 12:30 - Ondřej Hergesell
 Jednatel řetězce Electro World Roman Kocourek
Jednatel řetězce Electro World Roman Kocourek
Autor: Hynek Glos
03. února, 12:30

Češi utratí nejvíc za smartphony, počítače a domácí spotřebiče. Byznys kamenných prodejen a e-shopů se spojil.

Byla to tehdy, v květnu roku 2014, poměrně překvapivá zpráva, když britská skupina Dixons Retail prodala český a slovenský Electro World slovenskému řetězci Nay. Odchod Dixons ze střední Evropy se dlouhodobě očekával, ale kupec byl - při vší úctě k jedničce slovenského elektrotrhu - překvapivý. Britové sice dokázali českého zákazníka zaujmout - zejména v začátcích podnikání, kdy při otevírání obchodů tisícovky lidí, nalákané levnou elektronikou, kolabovaly ve frontách - nicméně český Electro World byl pod jejich vedením takřka celou dobu ztrátový, úhrnný prodělek dosáhl téměř miliardy korun.

Když pak 22 prodejen po celém Česku převzal slovenský Nay, jmenoval jednatelem řetězce Romana Kocourka, který pod původním brandem začal - společně s Martinem Ohradzanským, generálním ředitelem celé skupiny Nay - budovat takřka nový řetězec: zavíral nerentabilní obchody, u dalších zmenšoval plochu a začal se soustředit na loajálního zákazníka namísto nízkou cenou motivovaného jednorázového klienta. Kupříkladu největší pobočka v Praze na Černém Mostě zeštíhlela z 6200 metrů plochy na 3800 metrů čtverečních, řada dalších obchodů se zmenšila ze zhruba 2500 metrů na méně než tisícovkovou prodejní plochu. „Za velkou prodejní plochu platíte zbytečně velký nájem a také musíte sehnat lidi, kteří tam budou obsluhovat. To je brutální kombinace,“ říká Roman Kocourek.

Jeden kanál. Omnikanál

Ve finančním roce 2017/2018 se český Electro World znovu dostal do zisku. Šest milionů korun při více než třímiliardových tržbách nevypadá nijak významně, ale po deseti letech ztrát je každé černé číslo v účetnictví pozitivní. „Napomohla tomu i změna v zákaznické orientaci, kdy se k nám klient vrací kvůli službám, jako jsou uchování účtenek, výměna zboží nebo finanční cashback, namísto jednorázově nízké ceny,“ vysvětluje Kocourek s tím, že věrnostní klub má momentálně přes 400 tisíc členů.


Čekání na rekord: