Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Zkažené zboží: automobilka PSA chce zpět polovinu peněz za Opel

29. listopadu 2017, 15:39 - tre
29. listopadu 2017, 15:39

Francouzská automobilka PSA požaduje, aby jí americký General Motors vrátil polovinu částky, za niž jí prodal německého výrobce Opel. Důvodem jsou obavy PSA z pokut, které bude muset zaplatit kvůli vysokým emisím CO2 modelů Opelu.

Požadavek Francouzů se má pohybovat zhruba ve výši 600 až 800 milionů eur. Kupní cena v době prodeje zhruba před čtyřmi měsíci dosahovala 1,3 miliardy eur.

PSA se obává postihů, které očekává v souvislosti se zpřísněním emisních cílů Evropské unie. Tvrdí to web německého deníku Handelsblatt. Podle citovaných zdrojů byly emisní výkony aut Opel po převzetí pro PSA nepříjemným překvapením. Výrobce vozů Peugeot tak vyzval GM k finanční kompenzaci vyšší než půl miliardy eur s tím, že je připraven zvažovat soudní řešení.

Zástupce ani jedné z automobilek se k situaci nevyjádřil. Šéf PSA Carlos Tavares na začátku listopadu uvedl, že dlouhodobě ztrátový Opel je v „dramatické situaci“ a nemá šanci splnit emisní cíl Euro 7, tedy 95 gramů CO2 na kilometr.


Články s vůní benzínu čtěte na webu Autobible.cz


Opel v tom ale není zdaleka osamocen. Podle dřívějších vyjádření z německého autoprůmyslu bude mít s dosažením nových cílů problémy více německých automobilek. Například Daimler byl loni na hodnotě 120 gramů na kilometr.

Evropská unie připravuje další zpřísnění norem od roku 2021. Návrh Evropské komise představené 8. listopadu předpokládá, že průměrné emise osobních a dodávkových aut nově registrovaných v EU budou muset být v roce 2025 o 15 procent a v roce 2030 o 30 procent nižší ve srovnání s rokem 2021.

Pokud výrobce svůj specifický emisní cíl přesáhne, může od komise dostat pokutu 95 eur (asi 2500 Kč) za každý gram CO2 na kilometr navíc za každý v tom roce nově registrovaný automobil.

Limit 95 gramů CO2/km odpovídá spotřebě 3,54 litrů nafty či 4,06 litrů benzínu na 100 km.

Přečtěte si:

Spirála lží: emise i spotřeba jsou skoro o polovinu vyšší, než tvrdí výrobci

Motory VW z aféry Dieselgate mají po úpravě vyšší spotřebu i poruchovost, zjistili v Británii

Jaká je budoucnost automobilky Opel? Elektromobily na základech Citroënů a Peugeotů



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 1.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Máte alergii na podzim?
Studenti a podnikání: 6 věcí, na které si dát pozor
Kolik vás bude stát, když vám ukradnou peněženku?
Nabídka ropy roste na rekordní úrovně
O kolik se od ledna zvýší důchody?
Auta
Bude elektrické retro novou módou? Nejen Peugeot 504…
Elektrický VW I.D. Buzz Cargo zastane roli řidiče i skladníka. Na trh přijde za tři roky
Od Felicie po Octavii RS: 10 nejlepších ojetin značky Škoda
Opel Combo Life je zajímavá alternativa k MPV (české ceny + první jízdní dojmy)
Jaguar E-Type, Range Rover a Land Rover Series I: Za volantem britských klasiků
Technologie
Chrome 69 už části adres URL neskrývá. Chrome 70 s tím znovu začne, komunita nesouhlasí
Intel oživuje 22nm proces. Čipset H310C bude asi přeznačený křemík H110
Smartphony mají všichni, OnePlus se pouští do výroby televizorů
Stále není venku z problémů? Evernote propouští 15 % personálu
Samsung dorovnává Huawei: Galaxy A7 je smartphone se třemi kamerami a čtečkou otisků na boku
Hry pro příležitostné hráče