Zkažené zboží: automobilka PSA chce zpět polovinu peněz za Opel

29. listopadu 2017, 15:39 - tre
29. listopadu 2017, 15:39

Francouzská automobilka PSA požaduje, aby jí americký General Motors vrátil polovinu částky, za niž jí prodal německého výrobce Opel. Důvodem jsou obavy PSA z pokut, které bude muset zaplatit kvůli vysokým emisím CO2 modelů Opelu.

Požadavek Francouzů se má pohybovat zhruba ve výši 600 až 800 milionů eur. Kupní cena v době prodeje zhruba před čtyřmi měsíci dosahovala 1,3 miliardy eur.

PSA se obává postihů, které očekává v souvislosti se zpřísněním emisních cílů Evropské unie. Tvrdí to web německého deníku Handelsblatt. Podle citovaných zdrojů byly emisní výkony aut Opel po převzetí pro PSA nepříjemným překvapením. Výrobce vozů Peugeot tak vyzval GM k finanční kompenzaci vyšší než půl miliardy eur s tím, že je připraven zvažovat soudní řešení.

Zástupce ani jedné z automobilek se k situaci nevyjádřil. Šéf PSA Carlos Tavares na začátku listopadu uvedl, že dlouhodobě ztrátový Opel je v „dramatické situaci“ a nemá šanci splnit emisní cíl Euro 7, tedy 95 gramů CO2 na kilometr.


Články s vůní benzínu čtěte na webu Autobible.cz


Opel v tom ale není zdaleka osamocen. Podle dřívějších vyjádření z německého autoprůmyslu bude mít s dosažením nových cílů problémy více německých automobilek. Například Daimler byl loni na hodnotě 120 gramů na kilometr.

Evropská unie připravuje další zpřísnění norem od roku 2021. Návrh Evropské komise představené 8. listopadu předpokládá, že průměrné emise osobních a dodávkových aut nově registrovaných v EU budou muset být v roce 2025 o 15 procent a v roce 2030 o 30 procent nižší ve srovnání s rokem 2021.

Pokud výrobce svůj specifický emisní cíl přesáhne, může od komise dostat pokutu 95 eur (asi 2500 Kč) za každý gram CO2 na kilometr navíc za každý v tom roce nově registrovaný automobil.

Limit 95 gramů CO2/km odpovídá spotřebě 3,54 litrů nafty či 4,06 litrů benzínu na 100 km.

Přečtěte si:

Spirála lží: emise i spotřeba jsou skoro o polovinu vyšší, než tvrdí výrobci

Motory VW z aféry Dieselgate mají po úpravě vyšší spotřebu i poruchovost, zjistili v Británii

Jaká je budoucnost automobilky Opel? Elektromobily na základech Citroënů a Peugeotů



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 1.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
ČNB opět zpřísňuje poskytování hypoték - není ale třeba panikařit
Tři čtvrtiny z nás miluje „šopingování“
Cestovní pojištění na dovolenou: ano, nebo ne?
Jak legálně pracovat s manželkou ve vlastním podniku
Jak se počítá náhrada mzdy během pracovní neschopnosti?
Auta
Toyota Camry míří po 14 letech do Evropy. Nahradí model…
Dálniční známky a poplatky za silnice a dálnice v Evropě v roce 2018
Mazda MX-5 nově nabídne vyšší výkon a lepší polohu za volantem i v Evropě
Volvo S60 už nemá diesel a vyrábí se v USA. Nechybí ani sportovní verze
Test Ducati Monster 797: Žádná dáma!
Technologie
Monitor jako tele(vize). Acer uvádí 4K počítačová LCD s úhlopříčkou 49 a 55 palců
Více života ve Formulářích Google. Vyberete si písmo, do záhlaví nahrajete obrázek
Windows 7 zřejmě končí s procesory bez SSE2. Microsoft dělá vše, aby neřekl pravdu
Opozdí se nová generace GeForce? Nvidia má prý problém se sklady plnými starších GPU
4K televizor Philips 7503 (vyzkoušeno)
Hry pro příležitostné hráče