Zkažené zboží: automobilka PSA chce zpět polovinu peněz za Opel

29. listopadu 2017, 15:39 - tre
29. listopadu 2017, 15:39

Francouzská automobilka PSA požaduje, aby jí americký General Motors vrátil polovinu částky, za niž jí prodal německého výrobce Opel. Důvodem jsou obavy PSA z pokut, které bude muset zaplatit kvůli vysokým emisím CO2 modelů Opelu.

Požadavek Francouzů se má pohybovat zhruba ve výši 600 až 800 milionů eur. Kupní cena v době prodeje zhruba před čtyřmi měsíci dosahovala 1,3 miliardy eur.

PSA se obává postihů, které očekává v souvislosti se zpřísněním emisních cílů Evropské unie. Tvrdí to web německého deníku Handelsblatt. Podle citovaných zdrojů byly emisní výkony aut Opel po převzetí pro PSA nepříjemným překvapením. Výrobce vozů Peugeot tak vyzval GM k finanční kompenzaci vyšší než půl miliardy eur s tím, že je připraven zvažovat soudní řešení.

Zástupce ani jedné z automobilek se k situaci nevyjádřil. Šéf PSA Carlos Tavares na začátku listopadu uvedl, že dlouhodobě ztrátový Opel je v „dramatické situaci“ a nemá šanci splnit emisní cíl Euro 7, tedy 95 gramů CO2 na kilometr.


Články s vůní benzínu čtěte na webu Autobible.cz


Opel v tom ale není zdaleka osamocen. Podle dřívějších vyjádření z německého autoprůmyslu bude mít s dosažením nových cílů problémy více německých automobilek. Například Daimler byl loni na hodnotě 120 gramů na kilometr.

Evropská unie připravuje další zpřísnění norem od roku 2021. Návrh Evropské komise představené 8. listopadu předpokládá, že průměrné emise osobních a dodávkových aut nově registrovaných v EU budou muset být v roce 2025 o 15 procent a v roce 2030 o 30 procent nižší ve srovnání s rokem 2021.

Pokud výrobce svůj specifický emisní cíl přesáhne, může od komise dostat pokutu 95 eur (asi 2500 Kč) za každý gram CO2 na kilometr navíc za každý v tom roce nově registrovaný automobil.

Limit 95 gramů CO2/km odpovídá spotřebě 3,54 litrů nafty či 4,06 litrů benzínu na 100 km.

Přečtěte si:

Spirála lží: emise i spotřeba jsou skoro o polovinu vyšší, než tvrdí výrobci

Motory VW z aféry Dieselgate mají po úpravě vyšší spotřebu i poruchovost, zjistili v Británii

Jaká je budoucnost automobilky Opel? Elektromobily na základech Citroënů a Peugeotů


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 1.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
7 důvodu, proč nevolit Miloše Zemana
Na co si dát pozor při vyplňování přehledu pro zdravotní pojišťovnu?
Kolik si odkládat na penzi?
7 důvodu, proč nevolit Jiřího Drahoše
Příjmy v předčasném důchodu v roce 2018
Auta
Audi RS 3 je lidový supersport. Podívejte se, jak při…
Wankel od Mazdy míří jako generátor do autonomních elektromobilů Toyota
Nissan Design Europe slaví 15 let. Toto je 15 nejlepších aut, která zde vznikla
Mercedes končí s vidlicovými šestiválci. Přejde jen na ty řadové
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky interiéru?
Technologie
Pohodlí je důležitější než bezpečnost. Dvoufázové ověření účtů používá jen 10 % uživatelů Googlu
GDDR6 bude rychlejší, než jsme čekali. Samsung uvádí čipy běžící na taktu 18,0 GHz
První Age of Empires se vrací po 20 letech. 4K remaster vyjde za měsíc a bude levný
Takhle budou za pár let vypadat hry. Unity je v nejlepší formě
Intel chystá samostatná GPU odvozená z čipů Tiger Lake a Alder Lake. První za dva roky?
Hry pro příležitostné hráče