Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Protext Video: Konference CyberCon Brno 2019

Moderní technologie jako nástroj vládnutí, sociální inženýrství, novinky z oblasti…

Pronajaté auto vás může vyjít levněji než vlastní

Dvě třetiny Čechů si pořizují vozy maximálně za 200 000 korun. Volí tedy často starší…

Jak absolventi hodnotí náplň MBA studia? Zjistili jsme v unikátním průzkumu!

Jsou absolventi MBA studia spokojeni s jeho obsahovou náplní? Jak hodnotí odbornou a…

Prodejce vozů Škoda, ilustrační foto
Prodejce vozů Škoda, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz

Konec dealerů? Auta se budou brzy nakupovat hlavně online, věští Google

30. ledna, 13:33  -  František Novák
Prodejce vozů Škoda, ilustrační foto
Prodejce vozů Škoda, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz
30. ledna, 13:33

Češi stále více při rozhodování o koupi nového auta využívají internetové vyhledávače, klesá zájem o prohlídku vystavených vozů u prodejců nebo o testovací jízdu. Oblíbený je cenový konfigurátor a zhlédnutí videa. Vyplývá to z průzkumu, který představila firma Google. K prodejci automobilů zájemci o nový vůz přicházejí často už jen dokončit nákupní proces.

Při rozhodování o koupi nového vozu v Česku hraje stále větší roli internet a služby, jež jsou dostupné online. Prodej osobních vozů bude do několika let možné realizovat pouze prostřednictvím služeb na internetu. „Myslím, že to je otázka několika let,“ řekl pro Euro.cz koordinátor marketingu a PR Volkswagen Jakub Bouda.

Reagoval na výsledky průzkum firmy Kantar TNS „Gearshift 2018“, který prezentovala firma Google. Z údajů od 500 českých respondentů, kteří si v roce 2018 koupili nový automobil, vyplývá, že 87 procent Čechů před koupí nového automobilu využije alespoň jednou internetový vyhledávač. Oficiální stránky výrobce automobilů navštíví 73 procent kupujících.

Nejčastější zdroje, které ovlivňují nákupní proces nového automobilu (v %)
Vyhledávače 87
Oficiální web značky 73
Online video 70
Návštěva dealera 47
Web dealera 43
Recenze aut na webu 34

Zdroj: Kantar TNS Gearshift 2018/ Google ČR

na objednávku Škoda Kodiaq RS
Nafta
Automatická
Motor:
2.0 TDI 176 kW 4x4 DSG
Výbava:
RS
1 094 708 Kč
s DPH
skladem Audi Q7
Nafta
Automatická
Motor:
50 TDI quattro 210 kW
Výbava:
Q7
2 029 835 Kč
s DPH
na objednávku Škoda Kamiq
Benzín
Manuální
Motor:
1.0 TSI/70 kW
Výbava:
Ambition
360 905 Kč
s DPH
skladem Lexus LC
Benzín
Automatická
Motor:
500
Výbava:
Sport +
2 850 000 Kč
s DPH
skladem Hyundai i30 kombi
Benzín
Manuální
Motor:
1.0 T-GDI 88 kW
Výbava:
Trikolor
6 032 Kč
s DPH
na objednávku Volvo XC90
Nafta
Automatická
Motor:
B5 AWD
Výbava:
Momentum
1 453 405 Kč
s DPH
na objednávku Hyundai ix20
Benzín
Manuální
Motor:
1.6i
Výbava:
Trikolor Plus
279 990 Kč
s DPH
na objednávku BMW X5
Nafta
Automatická
Motor:
xDrive30d AT
Výbava:
Sériové provedení
1 574 352 Kč
s DPH
skladem Audi Q7
Nafta
Automatická
Motor:
50 TDI quattro 210 kW
Výbava:
Q7
2 179 830 Kč
s DPH
na objednávku Volkswagen Passat
Benzín
Manuální
Motor:
1.5 TSI 110 kW
Výbava:
Business
7 264 Kč
s DPH
na objednávku Mazda 3 sedan
Hybrid
Manuální
Motor:
2.0 Skyactiv G/90 kW
Výbava:
G122
510 482 Kč
s DPH
na objednávku Mazda 3 hatchback
Hybrid
Manuální
Motor:
2.0 Sky-G/90 kW
Výbava:
G122
510 482 Kč
s DPH

Nejvyhledávanějším vozem byl podle Google v roce 2018 nejprodávanější SUV v Česku Dacia Duster, za ním Škoda Octavia a třetí byl model Ford Focus. Skokanem roku se stal nový model mladoboleslavské automobilky Škoda Scala. Nejvyhledávanější značkou na českém internetu byla loni jihokorejská společnost Hyundai.

Nejvyhledávanější automobilové značky
1. Hyundai
2. Volkswagen
3. BMW
4. Mercedes
5. Škoda

Zdroj: Google

Bouda potvrdil, že za posledních pět let je patrný posun v chování zákazníků. „Je možné sledovat odklon od realizace testovacích jízd i návštěv showroomů,“ uvedl. Návštěvnost autosalónů s vystavenými auty podle něj klesla o 24 procent. „Zákazník očekává, že všechny informace budou online. K tomu roste obliba sledování videí,“ vysvětlil. K dealerovi zákazník vlastně přichází pouze k dokončení nákupu.

Roste obliba konfigurátorů, které umožňují zájemci o nové auto si navolit typ modelu včetně doplňkové výbavy. Návštěva prodejce vozů má ale často smysl, pokud si člověk chce ještě vyjednat „něco navíc“, například výhodnější cenové balíčky. „K dealerovi už zákazníci chodí s přesnou představou,“ potvrdil mluvčí automobilky Škoda Auto Vítězslav Pelc.

Proces nákupu automobilu se v posledních letech zkracuje. Do dvou měsíců se rozhodně 59 procent lidí, uvedla manažerka Google pro vztahy s agenturami Ivana Giardi. Nejčastějším „spouštěčem“, proč si lidé chtějí koupit nový vůz, je ve třetině případů lepší finanční situace zákazníků.

Impuls, který vede ke koupi nového vozu (v %)
Zlepšení finanční situace 32
Přírůstek do rodiny 13
Nové zaměstnání 12
Zdravotní nebo věkové důvody 7
Vytvoření společné domácnosti 6

Zdroj: Kantar TNS Gearshift 2018/ Google ČR

Na začátku rozhodovacího procesu je až 57 procent lidí, kteří nemají jasno, jakou značku vozu si chtějí koupit. Ve věkových skupinách 18 až 34 let a 35 až 44 let je „váhavců“ větší množství, dodala Giardi. Naopak 15 procent lidí změní během nakupování názor a změní i značku automobilu.

I ti kupující, kteří se už vydají ke konkrétnímu dealerovi, hledají v 58 procentech případů další informace na chytrém telefonu. Obecně mobilní zařízení používá při rozhodování o koupi auta 53 procent lidí. „Lidé čekají na načtení stránky na mobilu tři vteřiny. Pokud to trvá déle, polovina z nich odejde a už se nevrátí,“ zdůraznila manažerka Googlu Ilona Kelly. Přitom z 15 nejprodávanějších značek v České republice se stránky v mobilní verzi načtou do tří vteřin jen u jedné z nich.

Jaké informace hledají zákazníci v mobilním telefonu v průběhu návštěvy u dealera (v %)
Hledají informace o jiném dealerovi 13
Porovnávají ceny 15
Hledají slevy a akční nabídky 17
Porovnávají parametry auta 23
Čtou recenze o vozidle 28

Zdroj: Kantar TNS Gearshift 2018/ Google ČR

Dále čtěte:

Další slídil: komu patří osobní údaje sebrané automobily

Google zvýšil aktivitu ve Washingtonu. Na lobbing dal loni rekordních 21 milionů dolarů

Další průšvih Facebooku: síť poskytovala data uživatelů technologickým firmám

Facebook a ochrana dat, ilustrační foto ( Autor: Profimedia.cz )


Čtěte také

Události  Znečištěné ovzduší

Jak bude brzy vypadat česká krajina? Les budoucnosti roste na jižní Moravě

Nové invazní druhy rostlin, ale i mokřady a stromy na polích - českou krajinu čeká kvůli…

před 1 hodinou

ilustrační foto

Co je zdravější? Margaríny mohou škodit, odborníci spíše doporučují máslo

Většina příslušníků starší generace vyrostla na pokrmech připravovaných na másle či sádle…

před 1 hodinou

 Protest proti Uberu, ilustrační foto

Letadlem s Uberem. Alternativní taxislužby ohýbají pravidla

Když vám zákony nevyhovují, tak je nedodržujte. Myslíte si, že z toho budete mít nějaké…

před 2 hodinami

 Pokládání potrubí plynovodu Nord Stream 2 lodí Audacia v německých vodách

Válka s plynovody: Trump pomáhá odzátkovat Nord Stream 2

Podivný plán Donalda Trumpa na koupi Grónska přišel vhod Vladimiru Putinovi. Zhoršené…

před 2 hodinami

Zimbabwe, ilustrační foto

Ťukání na dno zespodu. Hospodářský pád Zimbabwe se dodnes nezastavil

Kdysi bohatá země na jihu Afriky světu ukázala parádní číslo, jak se dá prošustrovat…

před 4 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jak vylepšit životopis, abyste zaujali
9 mýtů ohledně dluhu na zdravotním pojištění
Porušení zákazu předjíždění: Jaké jsou sankce, kolik bodů a hrozí zákaz řízení?
Abyste nebyli u pracovního pohovoru překvapeni…
Státní svátky 2019 - jak vycházejí podzimní svátky a Vánoce?
Auta
Toyota Land Cruiser kraluje terénu už skoro 70 let. Na…
Galerie: Jak se v Sovětském svazu přepravovala auta tam, kam nevedly koleje
Galerie: 12 přestaveb Hondy CB1000R připomíná 50. výročí řadového čtyřválce
Připraven na zimní sezónu: Obytný Kamaz má saunu i nádrž na vodku
Přehledně: Kolik stála auta v Československu na konci 70. let?
Hry pro příležitostné hráče