Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Češi si oblíbili nákupy ze zahraničí

Globalizace je znát v každém odvětví a nakupování není výjimkou. Dnes lidé čím dál víc…

Zabezpečení vozu proti krádeži vám zlevní pojištění

Většina dnešních moderních vozů je zabezpečena alarmem, který vás upozorní na neoprávněné…

Immofinanz a O2 prodloužily své partnerství

Společnost Immofinanz prodloužila na konci roku 2018 smlouvu se společností O2, hlavním…

Google zvýšil aktivitu ve Washingtonu. Na lobbing dal loni rekordních 21 milionů dolarů

23. ledna, 16:12 - čtk
23. ledna, 16:12

Společnost Google ze skupiny Alphabet vydala loni na lobbing ve Washingtonu rekordních 21 milionů dolarů (473,74 milionů korun). Jen za poslední tři měsíce na tyto účely vynaložila 4,9 milionu dolarů. Za rok 2018 tak pokořila předchozí rekord 18 milionů dolarů z roku 2017. Agentura Bloomberg dává vyšší výdaje za přesvědčování politiků do souvislosti se zvýšenou intenzitou vyšetřování velkých technologických firem.

To platí také pro Facebook, který výdaje na lobbování zvýšil rovněž na rekord, a to z 11,5 milionu dolarů v roce 2017 na téměř 13 milionů dolarů loni. Jen za poslední čtvrtletí 2018 to bylo 2,83 milionu dolarů.

Sektor má podle Bloombergu k prosazování svých zájmů dobré důvody. Čelí řadě vyšetřování kvůli porušování soukromí a také zjištění, že Rusko údajně využívalo sociální média k ovlivňování prezidentských voleb v roce 2016. Kritika také tvrdí, že technologické firmy vyrostly do příliš velkých a příliš mocných subjektů.

Google lobboval za širokou škálu témat. Jeho zpráva zmiňuje kromě jiného soukromí, bezpečnost dat, antimonopolní opatření, daně, obchod, umělá inteligence, cloudové služby, užívání opiátů, přistěhovalectví. Z tohoto výčtu je patrné, jak nedílné se její služby staly pro americké životy a ekonomiku, píše Bloomberg.


Další průšvih Facebooku: síť poskytovala data uživatelů technologickým firmám


Obdobně zpráva Facebooku zmiňuje lobbing v otázkách kybernetické bezpečnosti, soukromí, vládního dohledu nebo přistěhovalectví.

Internetový prodejce Amazon zvýšil loni výdaje na lobbing na rovněž rekordních 14,2 milionu dolarů z 12,8 milionu v roce 2017, přičemž jen ve čtvrtém kvartálu to bylo 3,7 milionu dolarů. Amazon sice v USA není pod takovou palbou kritiky jako Google a Facebook, vytýká se mu ale, že poštovnímu úřadu platí za zásilky příliš nízké ceny.

Přečtěte si také:

Facebook sdílel data s čínskými výrobci smartphonů. Dohody s nimi nyní ukončí

Šmírák Tinder. Za pár let nasbíral o uživatelce data na 800 stran

Bezpečnost především: ochrana Zuckerberga stojí Facebook čtvrt miliardy ročně


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 3.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jak se počítají srážky ze mzdy při exekuci v roce 2019?
Jak se rok sešel s otcovskou poporodní péčí
Může být vaše hrubá mzda nižší než minimální mzda?
Podrobně a postupně: jak podat své první daňové přiznání v 6 krocích
Kdy budou Velikonoce?
Auta
VW T2 sestavený ze 400 000 kostek LEGO
Jak využít staré baterie z elektromobilů? Nissan je instaloval do nafukovacího stanu
Test BMW M2 Competition: Vážně už BMW není jako dřív?
Největší nesmysl od ABT? Úpravce vylepšil aerodynamiku a podvozek dodávky s výkonem 111 koní
Obojživelné ZILy se nebály ničeho. Sloužily k záchraně sovětských kosmonautů
Technologie
Soutěžte s Kaspersky Lab a vyhrajte spolehlivý antivir pro svůj počítač nebo mobil
Ministryně Nováková ví, proč máme drahá mobilní data. Můžou za to i spotřebitelé
Kvíz: Rozumíte řeči teenagerů na internetu?
Soyo má H310C desku, která podporuje CPU od Skylake až po Coffee Lake Refresh. S DDR3
Soumrak kvalitního videa? Samsung končí s Blu-ray přehrávači
Hry pro příležitostné hráče