Na český trh vstupuje maďarský platební systém Barion, využívá ho pět tisíc eshopů - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Na český trh vstupuje maďarský platební systém Barion, využívá ho pět tisíc eshopů

, čtk,
Na český trh vstupuje maďarský platební systém Barion, využívá ho pět tisíc eshopů
Zdroj: facebook.com/barionhu

Na český trh vstupuje maďarský platební systém Barion, jehož investorem je společnost Home Credit. Občanům nabízí platby kartou a z předplacených účtů na webových stránkách, mobilních zařízeních, v obchodech a navzájem mezi jednotlivými subjekty. Pro zákazníky je služba zdarma.

Barion je elektronická peněženka a platební brána, která umožňuje platby ve čtyřech měnách. Investorem maďarského start-upu je český Home Credit, který do společnosti vložil 154 milionů korun.

Výhodou systému má být to, že jakýkoli e-shop platí 0,5 až procento z transakcí realizovaných platební kartou, a to bez dalších poplatků. V současné době využívá Barion více než pět tisíc internetových obchodů především v Maďarsku, jeho e-peněženku využívá více než 100 tisíc zákazníků.

Nyní lze v českých e-shopech platit mimo jiné pomocí systémů GoPay, PayU, ComGate, ThePay, Pays, W-platba a řadou platebních bran jednotlivých bank.

Podle loňského průzkumu srovnávače cen Heureka.cz při platbách na internetu Češi nejčastěji volí dobírku (32 procent). Následují platba při převzetí zboží (30 procent) a on-line platba kartou (22 procent).

Lákadlo na Číňany: v Česku startuje platební platforma Alipay

 Platba pomocí aplikace Alipay, ilustrační foto

Čtěte dále:

Kellner sází na sběr dat. Investoval do maďarského startupu Barion

Alza zvýšila tržby na rekordních 25 miliard korun. Plánuje expanzi do Rakouska a Německa

Rekordní černý pátek. Češi v eshopech utratili přes čtyři miliardy korun

Nejrychleji rostou eshopy, maloobchodní tržby i přesto zpomalily růst

Kámen versus internet. Kdo vyhraje souboj o zákazníka?

Ohodnoťte tento článek
Diskuze